Nu er det min tur :O)
Fra : Kim Larsen

Dato : 27-02-03 22:55

Hej i gruppen

Jeg har hid til kunnet nøjes med mit Matrox G400 MAX, også til spil, men
fortrinsvis til 2D. Men nu begynder det godt nok at halte lidt for meget når
jeg vil game lidt. Så er det jeg har, som så mange andre, kigget lidt på ATI
Radeon 9500 Pro, men hvad kan jeg forvente ud over noget meget bedre 3D end
Matrox, er der nogen der har prøvet dette skift, og hvad er din mening om
det, godt, lige så godt, eller bedre i 2D delen ?

Kim Larsen

Fra : Esben

Dato : 28-02-03 00:09

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
om
> det, godt, lige så godt, eller bedre i 2D delen ?

Sapphires kort er ihvertfald glimrende - gik selv fra Matrox G400 til et
Sapphire Radeon 9000, uden kvalitetstab på billedet.

--
Esben

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-02-03 00:35

> Sapphires kort er ihvertfald glimrende - gik selv fra Matrox G400 til et
> Sapphire Radeon 9000, uden kvalitetstab på billedet.
>
> --
> Esben

Hvad er så forskellen på 9500 pro og 9000 pro, prisen er jo ret ens ?

Kim Larsen

Fra : sam

Dato : 28-02-03 07:53

Kim Larsen wrote:

> Hvad er så forskellen på 9500 pro og 9000 pro, prisen er jo ret ens ?
>
> Kim Larsen

Ydelsen
Med 9500 Pro får du flere fps end med 9000pro.
Læs mere her:
http://www17.tomshardware.com/graphic/20021218/index.html

og
http://www17.tomshardware.com/graphic/20030120/index.html

/sam

Fra : Esben

Dato : 28-02-03 09:12

> Hvad er så forskellen på 9500 pro og 9000 pro, prisen er jo ret ens ?

9500 pro er jo næsten det dobbelt så dyrt - er du sikker på at det ikke
er 9000 pro all-in-wonder du sammenligner med?

--
Esben

Fra : Madsen

Dato : 28-02-03 13:53

Kim Larsen skrev:

> [...]
> end Matrox, er der nogen der har prøvet dette skift, og hvad er
> din mening om det, godt, lige så godt, eller bedre i 2D delen ?

Hvilken opløsning kører du egentlig normalt i? Det kunne være
spændende at høre om du kan se forskel på billedkvaliteten når og
hvis du skifter, men det kommer jo så selvfølgelig an på hvilke
opløsninger du normalt kører i. Hvis du kører under 1600 x 1200 så
tror jeg ikke at du vil kunne se forskel på de to kort. Spørgsmålet
er om du kan når du kommer over. Melder du tilbage om dette når og
hvis... ?

Madsen.

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-02-03 19:36

> [...]
> tror jeg ikke at du vil kunne se forskel på de to kort. Spørgsmålet
> er om du kan når du kommer over. Melder du tilbage om dette når og

Hej Madsen

Jeg kører til dagligt med 1280x1024 i 32bit, og det vil jeg så også gøre med
det nye. Men det kommer nok til at trække ud, for jeg er blevet gjort
opmærksom på at ATI om 14 dage skulle komme med noget nyt, og så vil andre
produkter jo falde i pris, så det vil jeg vente på og se hvad der kommer til
at ske. Jo, jeg vil gerne fortælle om mine oplevelser, er du da blevet træt
af dit nye Matrox ?

Kim Larsen

Fra : Madsen

Dato : 28-02-03 23:10

Kim Larsen skrev:

> Jeg kører til dagligt med 1280x1024 i 32bit, og det vil jeg så
> også gøre med det nye.

Så tror jeg ærlig talt er det er mere eller mindre underordnet
hvad du vælger. De fleste kort på markedet i dag kan vel smide
en ordentligt billede ud i den opløsning vil jeg tro.

> [...]
> opmærksom på at ATI om 14 dage skulle komme med noget nyt, og så
> vil andre produkter jo falde i pris, så det vil jeg vente på og se

Kommer de allerede med noget nyt igen? Det går stærkt for tiden.

> Jo, jeg vil gerne fortælle om mine oplevelser,

Tak. :)

> er du da blevet træt af dit nye Matrox ?

Nej slet ikke, men jeg må ærligt indrømme at jeg er træt af at
mit Parhelia ikke rigtig kan trække Unreal 2 som jeg er blevet
fuldstændig hooked på. Spil er ellers ikke det jeg gør mest i,
men jeg skulle lige prøve Unreal 2 og var fanget med det samme.
(Unreal 1 spillede jeg også meget dengang det kom på markedet).

Unreal 2 er uhyggelig flot her på mit Parhelia og jeg kan spille
det i widescreen (1600 x 1024), men når der virkelig er gang i den
så falder frameraten ned til omkring 20 og det er lige i under-
kanten. Hvis bare det kunne holde sig oppe i nærheden af de 30 så
ville jeg være udmærket tilfreds.

Spørgsmålet er så bare om det i det hele taget er Parhelias skyld.
Jeg tror nu nærmere at det er min pc der er ved at være for langsom
så måske man snart skulle til at kigge sig omkring efter noget
hurtigere.

Madsen.

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-02-03 23:50

> [...]
> en ordentligt billede ud i den opløsning vil jeg tro.

> Kommer de allerede med noget nyt igen? Det går stærkt for tiden.

Efter hvad de skriver her
http://www.geek.com/news/geeknews/2003Feb/bch20030227018851.htm så er der
noget på vej, så jeg må bare væbne mig med tålmodighed

Jeg er ikke meget for at sige det, men jeg er så småt ved at blive lidt
skuffet over Matrox, at de ikke kan følge med mere, men sådan er det, og
hvem ved, måske kommer de lige med et med noget vi ville have for længe
siden.

Var der ikke noget med at du havde et G400 MAX før Parhelia ? Har du solgt
det gamle, og hvad fik du i så fald for det. Der var en der bød 700.- for
mit en gang, men jeg trak i land, for jeg var flad og havde ikke nok til et
nyt kort.

Kim Larsen

Fra : Madsen

Dato : 01-03-03 03:33

Kim Larsen skrev:

> [...]
> lidt skuffet over Matrox, at de ikke kan følge med mere, men sådan
> er det, og hvem ved, måske kommer de lige med et med noget vi

Taget i betragtning af hvad jeg mest bruger min pc til, så er jeg
langt fra skuffet over Matrox Parhelia. Snarere tværtimod. Jeg tror
ikke at jeg kan finde et kort som giver en bedre billedkvalitet på
min nuværende monitor. Tv-out er jeg også tilfreds med, selvom jeg
ikke kører tv-out optimalt. (Har pt. kun mulighed for composite til
scart). Driveren er også god og stabil efterhånden og Matrox yder
en ret god support.

> Var der ikke noget med at du havde et G400 MAX før Parhelia ?

Jo. Jeg havde et ATI 8500 i en uges tid ind imellem, men det er en
anden historie.

> Har du solgt det gamle, og hvad fik du i så fald for det.

Jeg har det endnu.

> Der var en der bød 700.- for mit en gang, men jeg trak i land, for
> jeg var flad og havde ikke nok til et nyt kort.

Mit G400 Max ryger enten i glas og ramme eller også ryger det i
denne pc når og hvis jeg køber en ny. Det har næsten fortjent det
og jeg vil have det skidt med at sælge det, selvom jeg ikke bruger
det pt. Det hører til blandt mine bedste køb og bedste køb har jeg
det skidt med at sælge, medmindre at jeg er helt på spanden forstås.

Madsen.