Ændringer på BMW K1200RS i 2001
Fra : Karsten Bo Malten

Dato : 12-03-01 22:43

Hej NG,

Er der nogen der tilfældigvis ligger inde med de præcise data på
2001-ændringer på K12'eren? Jeg har set noget med ny top/frontkåbe og
nyt bremsesystem?

Mvh. Karsten
K1200RS

Fra : Per Svein Moland

Dato : 13-03-01 11:09

http://www.dinside.no/side/a21246f.html

--
Per Svein Moland - Hønda ST1100 (for Ekte Livsstilmotorsyklister ®)
Vestnes MC Klubb, http://www.geocities.com/vestnesmc/

Fra : Karsten Bo Malten

Dato : 13-03-01 19:46

Tak for det - jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal synes om det
egentligt. Integral-bremsesystem lyder ikke særligt befordrende for
kontrollen af maskinen, men det er vel en smagssag. Mht.
komfortændringerne kan jeg egentlig godt lide den som jeg er.

Eller også er jeg bare sur over, at jeg ikke har det nyeste mere...

Nogen holdninger?

Mvh. Karsten

Fra : Per Svein Moland

Dato : 13-03-01 20:01

On Tue, 13 Mar 2001 18:46:12, malten@sex.dk (Karsten Bo Malten) wrote:

> [...]
>komfortændringerne kan jeg egentlig godt lide den som jeg er.
>
>Eller også er jeg bare sur over, at jeg ikke har det nyeste mere...

Jeg var på en forhandler og kikket på den sist fredag, og jeg likte
veldig godt det jeg så. En mer aerodynamisk kåpe som også beskytter
føreren mye bedre mot vær og vind, særlig hendene. Bedre lys + at den
også ser mye mer moderne ut sammenlignet med forrige modell. Jeg har
ikke prøvd de nye bremsene, men jeg kan ikke tenke meg at det kan være
noen bakdel. Det er nok en stor sjangse for at den blir min neste MC.

Fra : Karsten Bo Malten

Dato : 13-03-01 21:33

Nåja, det er altså fordi jeg er sur over, at jeg ikke har den nyeste
mere Mon ikke man kan købe sig til den nye frontkåbe? Hvordan er
prisniveauet Danmark/Norge? Jeg så at den kostede 216.000 lige som den
gamle i Norge...

Jeg må ud og se den live, hvis den ellers er til at opdrive i Danmark
endnu.

KBM

Fra : Per Svein Moland

Dato : 13-03-01 21:45

On Tue, 13 Mar 2001 20:32:53, malten@sex.dk (Karsten Bo Malten) wrote:

>Nåja, det er altså fordi jeg er sur over, at jeg ikke har den nyeste
>mere Mon ikke man kan købe sig til den nye frontkåbe? Hvordan er

Kanskje. Det er jo slik med BMW at de holder seg til
Legokloss-prinsippet*.

>prisniveauet Danmark/Norge? Jeg så at den kostede 216.000 lige som den
>gamle i Norge...

Prisen i Norge blir 224.900 kroner, i følge den gjemmesiden jeg
henviste til.

>Jeg må ud og se den live, hvis den ellers er til at opdrive i Danmark
>endnu.

Jepp!

Fra : Karsten Bo Malten

Dato : 13-03-01 22:00

On Tue, 13 Mar 2001 21:44:55 +0100, Per Svein Moland
<molandps@online.no> wrote:

>Kanskje. Det er jo slik med BMW at de holder seg til
>Legokloss-prinsippet*.

....det må man sige! Der er alvorligt stor genbrug på mange modeller.
Der har gjort stort set det samme med den nye R1150RT'er... Men det er
på den anden side i orden, da vi derfor også får gennemprøvet
teknologi på alle leder og kanter. At BMW samtidigt har store
omkostningsbesparelser, er jo så bare i orden.

>Prisen i Norge blir 224.900 kroner, i følge den gjemmesiden jeg
>henviste til.

Jeg så på samme side i deres ret smart prisberegningsdims, at den
koster 216000 nypris...? Nå, men jeg synes også at jeg har hørt noget
med 225.000 kr. herhjemme

Det vil i øvrigt ikke fortryde at købe en K12'er - jeg har været
utroligt glad for min og vil faktisk slet ikke have nogen anden (en
Hayabusa kommer måske på en andenplads).

KBM

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 14-03-01 13:32

"Karsten Bo Malten" <malten@sex.dk> wrote in message
> On Tue, 13 Mar 2001 21:44:55 +0100, Per Svein Moland
> <molandps@online.no> wrote:

snip

> Jeg så på samme side i deres ret smart prisberegningsdims, at den
> koster 216000 nypris...? Nå, men jeg synes også at jeg har hørt noget
> med 225.000 kr. herhjemme

snip
> KBM

Ifølge BMW MC Klub Danmarks hjemmeside (www.bmw-mc-klub.dk), under "Nyheder"
kan man i prislisten fra BMW Import i Kolding se, at prisen for den
reviderede K1200RS bliver DKK 230.255. Så er den vist også godt betalt
ihukommende at sidste års pris var ca. DKK 216.000.

Mvh.
Carsten Eilersen
BMW K1200RS, 2000

Fra : Karsten Bo Malten

Dato : 14-03-01 18:49

Aha! Det var bon info - så er jeg glad igen. Hvad synes du selv om det
nye design?

Mvh. Karsten

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 15-03-01 10:26

> Aha! Det var bon info - så er jeg glad igen. Hvad synes du selv om det
> nye design?
>
> Mvh. Karsten
> snip

Har ikke prøvekørt den endnu, kun prøvesiddet den - så jeg ved ikke, hvordan
designet fungerer i praksis.

Generelt er den da meget pæn - den fornærmer ikke nogen (mere Mazda-agtig),
da designet IMHO ikke er så banebrydende/opsigtsvækkende som den "gamle"
models var, da den kom frem. Den nye er klart mere touring-orienteret med
mere læ bag kåbeglasset, sænkede fodhvilere og er monteret med
komforthåndtag = mere opret kørestilling = ikke noget for mig med min
solo-kørestil.
Jeg synes faktisk (uden at være ked af, at jeg ikke længere har den absolut
seneste model), at kåben omkring forlygte og blinklys ikke er så godt
integreret som på den tidligere model - især set fra pilotens plads.
Fint med den nye manuelle justering af bageste affjedning.
Del-integralbremser har jeg ikke prøvet - de er sikkert fine til alm.
afslappet kørsel. Jeg er skeptisk mht. disse i forbindelse med mere
aggressiv kørsel.

Mvh
Carsten