Fuglekasser i Århus
Fra : Claus Ø

Dato : 12-03-01 21:36

Hej NG

Jeg kan ikke lige finde et indlæg om de 'fuglekasser' der sidder i de
Århusianske lyskryds og filmer folket der køre over for rødt eller for
stærkt?

Filmer de også motorcykler bagfra, der hvor nummerpladen nu en gang er
placeret? I et af lyskrydsene er der altså kun en kasse! Så hvordan lige de
vil sende regningen.... eller hür?

Claus Ø

Fra : Steen Schmidt

Dato : 12-03-01 21:59

> [...]
>
> Filmer de også motorcykler bagfra, der hvor nummerpladen nu en gang er
> placeret? I et af lyskrydsene er der altså kun en kasse! Så hvordan lige

....og hvor mange kameraer er der egentlig? Hvor mange kasser? Der er nogle
steder skiltet med "fartkontrol ved fotografering", men der er ingen
kameraer i krydsene i nærheden?

Jeg kan ikke lige finde noget på nettet der beskriver dette - ikke engang på
politiets sider.

Mvh
Steen

Fra : N/A

Dato : 12-03-01 23:04

Fra : Asger Steffensen

Dato : 12-03-01 23:04

"Claus Ø" <clea@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> De er mest på ringvejen og også et par enkelte på ringgaden og vist også
> Randersvej/Lystrupvej. De er ikke til at tage fejl af!
>
> Så en blinke her forleden, men ikke af mig

Og jeg så en blinke af mig her til aften, i madkassen på Strandboulevarden
på Østerbro. Det var nu godt nok en varevogn, men det stadig
P....ÆRGERLIGT!!! ¤&#$%!!!
Skiderikker! Hvis ikke det var fordi de passede deres job, så sku' jeg....!!
ØV! - og så lige som man sku til at købe nye dele ind til Kawa'en!

]:-<
Asger
ZX-10

Fra : Anders Houmark

Dato : 14-03-01 20:32

Asger Steffensen skrev i meddelelsen ...

> [...]
jeg....!!
>ØV! - og så lige som man sku til at købe nye dele ind til Kawa'en!

Du kan jo bruge en 20'er i silvan, på "præventivt arbejde" og så gå rundt og
"disable" alle kasserne..
hmm måske skulle du låne en lille drengs elefanthue så du ikke kan genkendes

--
Mvh Anders Houmark
Så der lagkage,værsgo og pust Polle!

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 13-03-01 10:04

Kig på http://www.sikker-by.dk/ der kan du se hvor de er.

Mvh.
Henrik
www.HenrikNielsen.dk

Fra : Jan Petersen

Dato : 12-03-01 22:37

> [...]
>
> Filmer de også motorcykler bagfra, der hvor nummerpladen nu en gang er
> placeret? I et af lyskrydsene er der altså kun en kasse! Så hvordan lige

De sender forhåbentlig regningen til dig - eller lad være med at køre over
for rødt. Det kommer sikkert til at gå ud over andre en dag!

Mvh Jan Petersen

Fra : Steen Schmidt

Dato : 13-03-01 01:00

> De sender forhåbentlig regningen til dig - eller lad være med at køre over
> for rødt. Det kommer sikkert til at gå ud over andre en dag!

Jeps, folk der kører over for rødt....(#######################)

Mhv
Steen

Fra : N/A

Dato : 13-03-01 10:38

Fra : N/A

Dato : 13-03-01 10:38

Fra : boe

Dato : 13-03-01 10:38

"Søren Mortensen" <edb@hmautomatic.com> wrote in message

> I krydset ved Grenåvej / lystrup er det vidst lavet således at de
> fotografere både forfra og bagfra - så der kan man nok godt få en hilsen
> selv om man er på mc.

Det er sikkert rigtig. Men som andre også har skrevet, skal politiet kunne
bevise førerens identitet. Så hvis man har f.eks. mørkt visir, solbriller
eller andet, som skjuler identiteten, og man påstår at man havde udlånt
køretøjet, kan man højst blive pålagt at fortælle, hvem man havde udlånt
køretøjet til. Nægter man dette kan man få en bøde, vistnok på 500 kr. Det
er så yderligere blevet diskuteret, om man kan påberåbe sig vidnefritagelse,
fordi man ved at oplyse førerens navn (føreren er jo i virkeligheden én
selv) ville udsætte sig for straf. Man kunne også begrunde fritagelsen med,
at dén, som man har overladt føringen til, ikke lovligt kunne føre
køretøjet, hvilket udsætter én selv for straf efter § 65 stk. 2.
Alternativt kunne man måske, med gode venners hjælp, gøre følgende:
Man laver en fast aftale om, at hvis politiet kræver oplysning om førers
identitet, opgiver man navnet på en ven (som ikke ligner én selv). Denne
ven, som jo ikke overhovedet vil ligne føreren på fotoet, siger så, at han
har videreudlånt køretøjet. I følge færdselsloven er det kun ejeren eller
den registrerede bruger af et køretøj, som har pligt til at oplyse førerens
navn, og vennen kan derfor ikke pålægges at røbe navnet.

§ 65. Ejeren (brugeren) af et køretøj skal efter anmodning fra politiet
oplyse, hvilke personer der som førere har benyttet køretøjet.

Stk. 2. Ejeren (brugeren), føreren og den, der i øvrigt har rådighed over et
motordrevet køretøj, må ikke overlade føringen til en person, der ikke
lovligt kan føre køretøjet.

Jeg vil gerne lige pointere, at jeg under ingen omstændigheder sympatiserer
med personer, som kører over for rødt lys, hvilket jeg finder i høj grad
forkasteligt. Derimod kan jeg ikke fordrage princippet med, at man bliver
overvåget af ubemandede kameraer og tilstilet en bøde fordi man kører 6 km
for hurtigt.

Bo, VF1000F

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 13-03-01 11:43

On Mon, 12 Mar 2001 23:18:36 +0100, "Poul Christensen"
<pulle@mail1.stofanet.dk> wrote:

>De fotografere ikke motorcykler/scootere/cyklerfodgængere da det ikke er
>teknisk muligt.. Man skal kan bevise hvem der fører køretøjet..

Det vil jeg gerne se på skrift fra relevante myndigheder ;) Vi er en
del, der har oplevet skrivelser af mere eller mindre uforståelig
ordlyd fra diverse politikredses afdelinger for Automatisk
Hastighedskontrol, med ganske ringe fotodokumentation af en eller
anden motorcykel. Så mon det stiller sig anderledes med de nye bokse i
Århus? Jovist er der problemet omkring identifikation af føreren, men
hvis nogen betaler uden brok, så er det jo godt - i nogens øjne.

Iøvrigt synes jeg personligt, at et billede af motorcyklen, taget
bagfra og med nummerpladen synlig, i nogen grad retfærdiggør brugen af
fotofælder mod motorcykler.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-03-01 12:49

>De fotografere ikke motorcykler/scootere/cyklerfodgængere da det ikke er
>teknisk muligt..

> Det vil jeg gerne se på skrift fra relevante myndigheder ;)

Forskellen er mellem de manuelt betjente fotobiler hvori der sidder en
betjent med et "super-skarpt" syn og noterer nummerplader ned, og så de
fulautomatiske "stærekasser"....

/A

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 13-03-01 14:50

On Tue, 13 Mar 2001 12:48:53 +0100, "Anders Majland \(Replace DOT with
.. in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote:

>Forskellen er mellem de manuelt betjente fotobiler hvori der sidder en
>betjent med et "super-skarpt" syn og noterer nummerplader ned, og så de
>fulautomatiske "stærekasser"....

Nu er det jo tanken, at de fuldautomatiske kasser netop skal
fotografere køretøjerne både bagfra og forfra - førstnævnte billede
viser køretøjets position i krydset, samt lyskurvens farve,
sidstnævnte er kun til identifikation af føreren, som påkrævet af
dansk lovgivning - andre steder i Europa nøjes man med billedet bagfra
og gi'r bøden til "køretøjet", hvorefter ejeren må ekspedere den
videre til rette vedkommende.
Så med et billede bagfra, visende nummerpladen og et forfra, visende
..... det samme ingenting som de allerede kendte AHK-billeder, skulle
det undre mig om ikke myndighederne, uden tøven, vil sende bødeforlæg
ud til motorcyklister der fanges i de nye fotofælder??

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Loud pipes save lives' - sandheden om fri udblæsning.

Fra : boe

Dato : 13-03-01 15:01

"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> wrote in message

> [...]
> det undre mig om ikke myndighederne, uden tøven, vil sende bødeforlæg
> ud til motorcyklister der fanges i de nye fotofælder??

Hvad er din pointe her? Mener du, at politiet ikke vil skele til, hvorvidt
de kan identificere føreren eller ej?

Bo, VF1000F

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-03-01 16:07

> Hvad er din pointe her? Mener du, at politiet ikke vil skele til, hvorvidt
> de kan identificere føreren eller ej?
> Bo, VF1000F

"Uffe R. B. Andersen" har jo papir på at det er de ligeglade med i
fotobilerne. De sender bare billedet til en "tilfældig" nummerplade som de
muligvis har aflæst korrekt... Så jeg forstår godt hans skepsis til om
mc'er går fri ved fuglekasserne i Århus når de der reelt har mulighed for at
fotografere nummerpladen.

Men fuglekasserne har jo fået meget "presse" og der er det flere gange
blevet nævnt at kun 4-hjulere er i farezonen for at få en fotohilsen med
posten da teknikken ikke er indrettet til at måle mc/knallert. Det er jo
ikke det samme som at udstyret ikke kan ændres til det når de ellers har
fået det sat i drift ....

/A

Fra : Jesper FA

Dato : 13-03-01 23:07

Anders Majland \(Replace DOT with . in address for reply by email\) wrote:

> [...]
> posten da teknikken ikke er indrettet til at måle mc/knallert. Det er jo
> ikke det samme som at udstyret ikke kan ændres til det når de ellers har

Hvordan er det de steder hvor der er 2 vognbaner. Kan man da blive snuppet
i dem begge, eller er udstyret kun monteret i den yderste bane?

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 13-03-01 23:28

On Tue, 13 Mar 2001 22:07:20 GMT, Jesper FA <news@skydiver.dk> wrote:

<snip>
>Hvordan er det de steder hvor der er 2 vognbaner. Kan man da blive snuppet
>i dem begge, eller er udstyret kun monteret i den yderste bane?

Jeg føler mig ganske overbevist om, at man kan blive snuppet i begge
baner. Det seneste billede, jeg har modtaget, forestillende en eller
anden motorcyklist, viser cyklen i yderste bane
(<http://www.twe.net/pics/breve/20000816-frbpol-s2.jpg>), men at dømme
efter billedet, så kunne de sagtens have taget et lignende billede af
et køretøj i inderste bane.

Fra : Jesper FA

Dato : 14-03-01 00:25

Uffe R. B. Andersen wrote:

> [...]
> (<http://www.twe.net/pics/breve/20000816-frbpol-s2.jpg>), men at dømme
> efter billedet, så kunne de sagtens have taget et lignende billede af

Nu sidder kameraene i hvert fald nogen steder anderledes i århus, nemmelig
i midten mellem de 2 kørselsretninger. Om vinklen er så de kan skyde begge
baner skal jeg dog ikke kunne sige. Der må i hvert fald være nogle tilfælde
med en lastbil i den anden vognbane der gør de ikke kan.
I fald de kan måle begge baner, hvor står det så noteret hvilken bane det
er der er målt.
Er billedet sort/hvid eller er det din scanner?
Kan du se om billedet er taget digitalt eller med film?

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 14-03-01 10:52

On Tue, 13 Mar 2001 23:25:07 GMT, Jesper FA <news@skydiver.dk> wrote:

> [...]
>baner skal jeg dog ikke kunne sige. Der må i hvert fald være nogle tilfælde
>med en lastbil i den anden vognbane der gør de ikke kan.

Nu er det, svjv., ikke hastighed, men manglende respekt for
lyskurvenes visning, der skal dokumenteres med kameraerne i Århus. Så
er det for så vidt underordnet, om der er flere køretøjer med på
billedet, blot nummerpladerne kan aflæses og førererne identificeres.

>I fald de kan måle begge baner, hvor står det så noteret hvilken bane det
>er der er målt.

Reglerne for AHK-målingerne er, at der kun må være et køretøj synligt
i billede-feltet.

>Er billedet sort/hvid eller er det din scanner?
>Kan du se om billedet er taget digitalt eller med film?

Det er S/H, når man får brevet og så vidt jeg er orienteret, så er
originalen også S/H. Billederne er ikke taget digitalt, men med
almindelig film.

Fra : Jesper FA

Dato : 14-03-01 11:52

Uffe R. B. Andersen wrote:

> [...]
> er det for så vidt underordnet, om der er flere køretøjer med på
> billedet, blot nummerpladerne kan aflæses og førererne identificeres.

Begge dele. Det er både rødt lys, men også hastigheden.

En god ting ved disse kameraer når alt kommer til alt er at de for én gangs
skyld måler hastigheden der hvor det er farligt, nemmelig i krydset og ikke
midt imellem dem som de ellers plejer når de står med deres laser pistol.

Jeg er fx. ret sikker på at 95+% af dem der kører for stærkt på
silkeborgvej mellem ringgaden og cereskrydset ikke kører for stærkt gennem
krydset men kun på den fine dobbeltsporet strækning med cykelsti og fortov,
hvor det efter min mening og åbenbart alle andres er forsvarligt at køre
mere end 50 km/t.
Men hvor var det nu de stod og målte folk, nåå ja det var lige midt imellem
krydsene.

> Reglerne for AHK-målingerne er, at der kun må være et køretøj synligt
> i billede-feltet.

Ahh... så når man ligger og kører dragracing på ringvejen skal man bare
sørge for ikke at komme for langt foran.

> Det er S/H, når man får brevet og så vidt jeg er orienteret, så er
> originalen også S/H. Billederne er ikke taget digitalt, men med
> almindelig film.

Det er jo fint med S/H så bliver det jo sværre at argumentere for cykel-,
dragt- og hjelmfarve.

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-03-01 13:41

"Jesper FA" <news@skydiver.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ikke
> midt imellem dem som de ellers plejer når de står med deres laser pistol.

Endelig noget fornuft i brugen af kameraer, de er nu alligevel ikke så dumme
i Århus.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 15-03-01 03:30

Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net> skrev i en

> Reglerne for AHK-målingerne er, at der kun må være et køretøj synligt
> i billede-feltet.

Ergo: Endnu en grund til at køre søndagsturen med sin (tætvedliggende)
makker

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 14-03-01 00:49

> [...]
> anden motorcyklist, viser cyklen i yderste bane....men at dømme
> efter billedet, så kunne de sagtens have taget et lignende billede af

- - - Som også kunne "skygge" for det køretøj i yderbanen, hvis
hastighed/fremkørsel for rødt forårsager udløsningen af kameraet?
Hvem får skraldet i dén situation??

--
Armand.

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 14-03-01 10:54

On Wed, 14 Mar 2001 00:48:44 +0100, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>- - - Som også kunne "skygge" for det køretøj i yderbanen, hvis
>hastighed/fremkørsel for rødt forårsager udløsningen af kameraet?
>Hvem får skraldet i dén situation??

Jeg kan ikke huske, hvor det var jeg læste det, men det har nok været
i VD's hovedrapport om Automatisk Hastighedskontrol - hvorom alting
er, så må der kun være et køretøj synligt i billedefeltet, hvis et
billede fra AHK skal kunne bruges. Der vil altså aldrig kunne opstå
situationer, hvor med- eller modkørende måles med og giver anledning
til fejl.

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 13-03-01 16:31

On Tue, 13 Mar 2001 15:00:55 +0100, "boe"
<bemNOSPAMM@bellesystems.com> wrote:

>Hvad er din pointe her? Mener du, at politiet ikke vil skele til, hvorvidt
>de kan identificere føreren eller ej?

Ja.

Fra : boe

Dato : 13-03-01 17:40

> Ja.

Jamen, det er da muligt, men man kan bare undlade at betale hvis føreren
ikke kan identificeres! Man vil så efterfølgende enten blive kaldt i retten
(hvilket ikke koster ekstra), eller man vil blive afkrævet navn på føreren
hvis man hævder, at det ikke er én selv, der fører motorcyklen.

Bo, VF1000F

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 13-03-01 23:14

On Tue, 13 Mar 2001 17:40:18 +0100, "boe" <bem@NOSPAMdigiquant.com>
wrote:

<snip>
> [...]
>(hvilket ikke koster ekstra), eller man vil blive afkrævet navn på føreren
>hvis man hævder, at det ikke er én selv, der fører motorcyklen.

Lad os se, om du er lige så kry, når det er dig selv der skal i
retten, for at forsvare det synspunkt! Personligt er jeg tilstævnet et
sådant, helt præcis den 19. april 2001, kl. 13:30, i Retten på
Frederiksberg, Howitzvej 32, st. tv. - alle er velkomne til at møde
op. Du kan læse alt om sagen på <http://www.twe.net/breve.html>.

Jeg er ikke uenig med dig, men jeg vil ikke udtale mig så skråsikkert,
før jeg har rettens ord på min side.

Fra : boe

Dato : 14-03-01 18:25

> [...]
> sådant, helt præcis den 19. april 2001, kl. 13:30, i Retten på
> Frederiksberg, Howitzvej 32, st. tv. - alle er velkomne til at møde

Ja, jeg har fulgt din sag, Uffe. Men som jeg også skriver i en anden tråd,
så har du for mig at se en ekstra udvej, hvis dommeren vælger at give
politiet ret i, at der er tale om din motorcykel (hvilket han nok gør, fordi
vidnet er en politimand). Du kan påberåbe dig retten til ikke at oplyses
førerens identitet, fordi det ville udsætte dig selv for risiko for straf.
Du har da ikke noget at tabe, du har jo ret til at komme med alverdens
bortforklaringer. Held og lykke!

Bo, VF1000F

Fra : Knud Jacobsen

Dato : 13-03-01 15:59

Claus Ø <clea@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Fqar6.222$pf6.25852@news101.telia.com...
> [...]
>
> Filmer de også motorcykler bagfra, der hvor nummerpladen nu en gang er
> placeret? I et af lyskrydsene er der altså kun en kasse! Så hvordan lige

Århus Stiftstidende bragte en artikel (ligger måske et eller andet sted på
nettet) om fuglekasserne søndag den 14. januar. Det fremgik heraf, at
mc´ister ikke vil blive filmet, hvilket journalisten var noget opbragt over.
"MC-isterne kører jo værst af alle" osv............

På mc-standens vegne blev jeg derfor nødt til at maile det følgende til
journalisten:

Til Peter Poulsen

Så røg søndagsrundstykket helt og aldeles galt i halsen:

På forsiden, søndag den 14. januar:

"Motorcykelbøller slipper for bøder"
"Automater freder motorcykelister"
"Selv de mest vildt kørende mc-kørere bliver fredet...."
"Kriminelle motorcykelister"

og inde i bladet side 11:

....."at motorcykelister er fredet, selv om de ofte kører værst af alle".

HALLO - her er der vist en journalist, der har behov for at udsprede sine
helt private og meget generaliserede fordomme om motorcykelister.

Helt ærligt - jeg ikke hvor du har det fra. Er det dine personlige
oplevelser, du her videregiver, eller tror du blot, at dit sprogbrug og dine
totalt udokumenterede påstande tiltaler, hvad du - igen fejlagtigt - mener
er, den typiske læser af Århus Stiftstidende?

Hvis jeg skulle fortsætte i dit eget spor, ville jeg forklare dine
udtalelser med henvisning til en psykologisk profil omhandlende manglende
selvværd og underlegenhed efter gentagne gange af have set sig overhalet af
et væsenligt mere potent køretøj en ens egen blikdåse.

Så plat er jeg naturligvis ikke! I stedet vil jeg nøjes med at opfordre dig
til at se lidt mere nuanceret på tingene - læs: trafikken - og fremover
skrive nogle anderledes lødige artikler med udgangspunkt i fakta frem for
fjendebilleder.

med venlig hilsen

Knud Stange Jakobsen
(med 21 års skade- og bødefri kilometre på baghjulet)

Peter Poulsen skrev tilbage, at han _naturligvis_ ikke havde noget imod
mc´ister, og at han absolut ikke havde forsøgt at hænge nogen ud!

Har I forresten undret jer over de bittesmå nummerplader man af og til ser
på engelske motorcykler? Forklaringen er, at fartkameraerne i GB (modsat i
DK) "skyder" lovovertræderne bagfra. (så er der til gengæld også regler for
_hvor_ små nummerpladerne må være)

m.v.h.
Knud Stange Jakobsen
TDM 850

Fra : Steen Schmidt

Dato : 13-03-01 16:11

> På mc-standens vegne blev jeg derfor nødt til at maile det følgende til
> journalisten:

Fik du svar retur?

Mvh
Steen

Fra : Jesper FA

Dato : 13-03-01 16:25

Steen Schmidt wrote:

> Fik du svar retur?

Læse, læse, læst det hele!

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Steen Schmidt

Dato : 13-03-01 18:42

> Læse, læse, læst det hele!

Damn - jeg er sikker på det ikke var der da jeg læste det første gang

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 14-03-01 00:45

Steen Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en

> Damn - jeg er sikker på det ikke var der da jeg læste det første gang

Det er stregen i teksten, som forvirrer :-/

Jeg var også ved at misse den!!

--
Armand

Fra : Knud Jacobsen

Dato : 13-03-01 17:18

Steen Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3Lqr6.11300$uQ5.613618@news010.worldonline.dk...

> Fik du svar retur?
>
> Mvh
> Steen

Du får lige den fulde ordlyd:

Kære Knud Stange Jakobsen

Til lykke med de 21 år. Det kunne mange bilister givetvis lære noget af.

Artiklen har næppe noget med dig at gøre, for selv om de nye fotoautomater
faktisk også knaldede lovovertrædere blandt mc-kørere, ville du jo næppe
komme i (eller på billedet.

>....at motorcykelister er fredet, selv om de ofte kører værst af alle".
>HALLO - her er der vist en journalist, der har behov for at udsprede sine
helt private og meget generaliserede fordomme om motorcykelister.

Læs lige igen: Der står faktisk kun, at nogle motorcyklister nok kunne være
kvalificerede til at komme i bødemaskinen. Hvilket er artiklens emne. Jeg
har ikke nogen hensigt om at generalisere om, hvordan ALLE motorcyklister
kører. Det kan man slet ikke, og hvorfor skulle jeg i øvrigt det?

> [...]
selvværd og underlegenhed efter gentagne gange af have set sig overhalet af
et væsenligt mere potent køretøj en ens egen blikdåse.

Det glæder mig.

Venlig hilsen
Peter Poulsen
journalist
Århus Stiftstidende

Her kan man så se, at det ikke kun er politikere, der forstår at svare
"udenom".

Knud Stange Jakobsen
TDM 850

Fra : Allan Bojesen

Dato : 13-03-01 21:26

> [...]
er
> placeret? I et af lyskrydsene er der altså kun en kasse! Så hvordan
I en artikel i Århus Stiftidende i forbindelse med opstarten af
stærekasserne, stod der at kasserne ikke var indrettet til at
fotografere bagfra. Om det holder i praksis ved jeg ikke. Endvidere
stod der at optagelsen blev udløst via spolerne i vejen. Det har før
været diskuteret i gruppen hvorvidt spolerne"tænder" på mc´er eller
ej.

Hvis journalisten har ret i sine antagelser, er der vist ikke meget at
frygte for mc´ere.

Iøvrigt har jeg ikke noget imod at blive overvåget, da det kun sker i
forbindelse med en lovovertrædelse, og det er kun jeg selv herre over.
Der bliver jo ikke fotograferet kontinuert som ved f.eks
videoovervågning i forretninger eller på arbejdspladser.

Allan Bojesen