MS Word 2000
Fra : Torben

Dato : 27-02-03 11:10

Hej,

Hvordan laver man lige højre og venstre margen i Word 2000. Jeg tænker på at
hvis man laver en linie med en tekst, så skal den strække den tekste så det
fylder hele linien. Jeg ved at man kunne i WordPerfect 5.1

På forhånd mange tak.

Mvh.

Torben

Fra : hcma

Dato : 27-02-03 11:51

"Torben" <tg@2ben.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> fylder hele linien. Jeg ved at man kunne i WordPerfect 5.1

I din formatlinje med skrifttype, størrelse o.s.v. er der også 4 knapper til
justering af margener: venstre, centreret, højre og lige margener. Det er
den til lige margener du skal benytte.
m v h
HC

Fra : pre

Dato : 27-02-03 13:09

Men det virker kun for markeret tekst.
pre

mailto:perian&#64postkasse.net

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-02-03 19:31

"pre" <Skriv@til.gruppen> skrev i en meddelelse
> Men det virker kun for markeret tekst.
> --
> mvh
> pre

???
Du må da vist have misforstået spørgsmålet. Når du ændrer formateringen til
at være enten venstrestillet, højrestillet, centreret eller med lige
margener, så gælder det da fra det øjeblik, hvor du har trykket på knappen??
Efterfølgende kan man også markere tekststykker og ændre til ovenstående,
men det kan altså også uden markering.

Kurt

Fra : pre

Dato : 27-02-03 22:55

Jeg har meeget svært ved tro at en begavet Wordbruger kunne finde på at
skrive med en så totalforsinkende funktion slået til. Det gælder også alle
de andre funktioner, der virker for et afsnit eller en markering.
Og det er i alt fald meningsløst at lære nye brugere den slags.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-02-03 23:52

> [...]
> de andre funktioner, der virker for et afsnit eller en markering.
> Og det er i alt fald meningsløst at lære nye brugere den slags.

Jeg har stor respekt for, at du ind i mellem har dine egne meninger og måske
især meningers mod om forskellige ting, men det er mig komplet uforståeligt,
at jeg skal have skyld for at være ubegavet, fordi du giver en anden et
svar, som er direkte forkert.
Jeg svarede ikke på, hvad jeg evt. syntes var godt eller dårligt, men
forsøgte i stedet bare at give en spørger et svar på hans spørgsmål. Når jeg
svarer folk, tager jeg normalt ikke så meget stilling til, om det er noget
jeg bryder mig om eller ej. Hvis jeg har svaret - eller tror jeg har det -
så svarer jeg, da min personlige mening for så vidt er ligegyldig, hvis det
kan hjælpe en anden.

Kurt

Fra : pre

Dato : 28-02-03 11:59

Kejserens skæg er tålmodigt, og hvis du tror at spørgeren fik et positivt
udbytte af din kommentar, så er det godt.

Begge har vi det mål at være til hjælp, og når jeg reagerede var det i
erindring om en (i øvrigt meget gammel) situation hvor spørgeren fortvivlet
kom tilbage efter forgæves at ha´ prøvet alle mulige kombinationer.
Det betød et hav af enslydende kommentarer: Marker teksten.

Det er i overensstemmelse med Word´s praksis, hvad enten man indsætter
kolonner, Fedskrift, skriftfarve o. m. a., så skal Word vide hvilke dele af
teksten der skal ændres. Begrebet er så enkelt at det helt ignoreres i
hovedparten af håndbøger.

Muligt nok ville det ha´ været praktisk også at fortælle om orddelingen, som
har en afgjort indvirkning på lige højremargen. Gode råd kan næppe gentages
for ofte og hver gang jeg kommer ud for at se på maskiner så kan jeg med
stor sikkerhed se, hvem der ikke sidder foran skærmen næste gang.