Erfaring med overclocking af AGP porten
Fra : Thomas Hansen

Dato : 26-02-03 21:14

Hej Gruppe

Er der nogle som har erfaring med hvilket nyere grafikkort som kan tåle høj
overclocking af AGP-porten.
Sagen er den at jeg har et ASUS P3B-F som køre med en Celron 1@1.5ghz. Da
det mobo er med BX440 chipsættet er højeste AGP divider 2/3. Det betyder at
agpporten kører 100mhz ved 150fsb. det er rimilig højt. Jeg har end til nu
kørt med et ældre noname GF256 uden problemer. Men jeg her lige prøvet at
sætte et geforce 4-4200 128mb i for at se hvor meget jeg ville få ud af
det. Men problemet er at jeg må sænke fsb'en ned til 124mhz for at det
overhovedt kan gennemføre en 3dmark test. Alt over 124fsb resultare i at
billedet fryser efter et kort stykke tid.
Hvad er jeres erfaring med nyere grafikkort og deres villighed til at køre
med en kraftigt overclocket agp port?

/Thomas