Hardware køb til hjemmebiograf.
Fra : Lars Moltke

Dato : 26-02-03 20:19

Jeg er ved at sammensætte en maskine til at kunne se, optage, rippe div.
film (DVD, DIVX ...)
Kort sagt. Den skal være grundlaget for min hjemmebiograf.

Jeg er dog i syv sind om hvad jeg skal købe, så derfor smider jeg lige denne
mail og håber på rigtigt mange svar.

Fjernsynet er et B&O med SCART samt S-VHS indgang.

Det jeg søger er "best bay"

uP:
P4 2,4GHz/533 MHz FSB

Motherboard.
Søger et der har følgende:
Dual DDR
Onboard lyd
RAID eller lign.
8xAGP

RAM:
2x512Mb Samsung 6ns

Grafik:
Radeon 9500 pro TV-out og DVI.
Findes der ikke et med RGB out?
Tilslutning af 2 analoge monitorer samt TV-out?

TV-tuner?
TV IN for at optage div. kanaler fra fjernsyn
Antenne indgang

Diske?
2x80Mb i raid til film + 1x40-80Mb til system mm.

Remote CTRL?

DVD drev

Jeg spiller sjældent, så det er kun det her filmvisning + rip, men det er da
vidst også tungt nok og håndtere.

Fra : ///JJ

Dato : 28-02-03 16:37

"Lars Moltke" <Moltke@post2.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Kort sagt. Den skal være grundlaget for min hjemmebiograf.
>

> Jeg er dog i syv sind om hvad jeg skal købe, så derfor smider jeg lige

Det virker som en rigtig seriøs maskine du vil sætte sammen (:-]), så det
undrer mig noget at du vil gå på komprimis med det vigtigste næst efter
billedkvaliteten: Lyden! Med et onboard lydkort, får du aldrig den fulde
fornøjelse af Dolby/AC3/DVD osv lydformater, som nutidens film findes i

mvh
///JJ

Fra : devilman

Dato : 28-02-03 01:20

........men der findes den her:
http://www.edbpriser.dk/anmeldelse/anmeldelse_vis.asp?anmeldID=1403

ses devilman..........
650mb.da.ru

Fra : ///JJ

Dato : 01-03-03 13:15

"devilman" <*@get2net.dk> wrote in message
> .......men der findes den her:
> http://www.edbpriser.dk/anmeldelse/anmeldelse_vis.asp?anmeldID=1403

My bad! Wauw! Jeg vidste sgu ikke de havde fundet på det onboard :)
Ret cool!

mvh
///JJ