Skærmkort med TV-in og TV-out
Fra : Michael

Dato : 26-02-03 14:29

Hvilket skærmkort med både tv in/out er bedst?
Og hvad for et program kan man bruge til, at optage fra
tv ned på harddisk?

Michael

Fra : Peter Holm

Dato : 26-02-03 15:26

"Michael" <juul@jyde.dk> wrote in message
> Hvilket skærmkort med både tv in/out er bedst?

Jeg foreslår ATI All-in-wonder Radeon hvis du samtidig vil have en lille
opgradering af dit halvgamle graffikkort - hvis det altså er halvgammelt
Ellers er Terratec Cinergy et godt og billigt tv-tuner-kort.

> Og hvad for et program kan man bruge til, at optage fra
> tv ned på harddisk?

Det bedste program er nok VirtualDub. Læs på www.vcd.help.com hvordan du
grapper med VirtualDub.
Dernæst vil jeg foreslå VirtualVCR som til formålet er næsten lisp go som
VirtualDub. VirtualVCR har et langt mere overskueligt interface, og kan også
optage på timer osv.
Det er i gruppen dk.edb.videoredigering du får de bedste svar på den slags
spørgsmål.

mvh
Peter

Fra : Michael

Dato : 26-02-03 16:04

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Michael" <juul@jyde.dk> wrote in message
>
> Jeg foreslår ATI All-in-wonder Radeon hvis du samtidig vil have en >
lille opgradering af dit halvgamle graffikkort - hvis det altså er
> halvgammelt

Det er et Riva TNT2 32MB

Michael

Fra : Peter Holm

Dato : 26-02-03 16:43

> Det er et Riva TNT2 32MB

Riva TNT2 er efterhånden en oldie, men hvis du ikke spiller så meget, så er
det nok underordnet.
Både Ati All-in-wonder Radeon og Terratec Cigergy koster omkring kr500, og
jeg vil sige at tv-tuner mæssigt er det samme kvallitet.

Jeg har selv begge kort. Jeg har lige købt mit Terratec, og regner med at
skifte Ati kortet med et større graffikkort inden længe. Lyder det
forvirrende, så er det fordi ATI-kortet er et AGP-kort som de fleste
grafikkort, hvorimod Terratec er et PCI-kort.

Peter