Coldplay Clocks
Fra : kautaq

Dato : 26-02-03 16:18

Nu har jeg siddet hele denne aften og ventet på at Coldplay
kom på MTV. Det gjorde de nu og hold da kæft hvor er det et
fedt nummer de har lavet.

Spørgsmålet er nu om resten af deres materiale er lige så
godt som "Clocks", ellers gider jeg ikke købe deres plade.

Hvad siger I?

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 26-02-03 12:49

kautaq wrote:
> [...]
>
> Spørgsmålet er nu om resten af deres materiale er lige så
> godt som "Clocks", ellers gider jeg ikke købe deres plade.

Jeg har altid syntes at Coldplay har lavet noget
ginialt musik.. Nok mest pga. af deres anerledes
måde at lave musik på..
Glæder mig til mere nyt..

Og forresten Kautaq, gider du ikke lige stille dit ur..

--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : kautaq

Dato : 27-02-03 00:19

Henrik Sørensen wrote:

> Jeg har altid syntes at Coldplay har lavet noget
> ginialt musik.. Nok mest pga. af deres anerledes
> måde at lave musik på..

Ok. Jeg kigger på det.

> Og forresten Kautaq, gider du ikke lige stille dit ur..

Nåeh, min clocks
Jeg havde lige skiftet styresystem og sat klokken til PM
istedet for AM. Sådan kan det gå.

v.h.
Mike H.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Jette

Dato : 26-02-03 17:37

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Spørgsmålet er nu om resten af deres materiale er lige så
> godt som "Clocks", ellers gider jeg ikke købe deres plade.

Du kan roligt købe pladen! Jeg har altid været lidt skeptisk over for hele
"hypen" angående Coldplay, da jeg altid har syntes, at de var gudsjammerligt
kedelige - men så gav jeg dem en chance og købte "A Rush of Blood to the
Head" og tak skal du ellers have, hvor jeg skiftede mening! Det er én af
den slags plader, der bare bliver bedre og bedre for hver gang, man hører
den. Nu kører den i "heavy rotation" på mit anlæg...

vh/ Jette

Fra : kautaq

Dato : 27-02-03 00:19

Jette wrote:

> Det er én af
> den slags plader, der bare bliver bedre og bedre for hver gang, man
> hører
> den. Nu kører den i "heavy rotation" på mit anlæg...

Tak for det.
Hvilken slags musik lytter du ellers til, (osse Henrik o.a.)
hvis jeg må tillade at spørge så frit.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Henrik S.

Dato : 26-02-03 23:35

kautaq wrote:

> Tak for det.
> Hvilken slags musik lytter du ellers til, (osse Henrik o.a.)
> hvis jeg må tillade at spørge så frit.

Jeg hører mere blandet musik.. Dog ikke Hiphop, R'n B og den
salgs..

--
Vh. Henrik Sørensen
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must -

Fra : RH

Dato : 27-02-03 13:03

"Henrik S." <henrik.s(FJERN DETTE)@mail.dk> wrote in news:3e5d411e$0$32029
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Jeg hører mere blandet musik.. Dog ikke Hiphop, R'n B og den
> salgs..

Du går så heller ikke glip af noget!

Mvh
RH.

Fra : Jette

Dato : 27-02-03 09:33

> Tak for det.
> Hvilken slags musik lytter du ellers til, (osse Henrik o.a.)
> hvis jeg må tillade at spørge så frit.

Jamen det må du da. Jeg lytter primært til indie. Er meget glad for bands
som Starsailor, Gene, The Strokes og sådan noget. Men har også et popgen,
når det slår mig!

Jette

Fra : kautaq

Dato : 05-03-03 01:13

Jette wrote:

> Jamen det må du da. Jeg lytter primært til indie. Er meget glad for bands
> som Starsailor, Gene, The Strokes og sådan noget. Men har også et popgen,
> når det slår mig!

Nu har jeg købt pladen - jeg kan næsten ikke komme i tanke om
noget så inciterende musik siden Going Blank Again med Ride.
Okay, der er selvfølgelig OK Computer, men ellers... Clocks
er fed.

The Strokes fik jeg først købt her efter jul. De er meget
morsomme og det gør at det holder at spille så "lo-fi" som
de gør. De har en attitude som får mig til at tænke på det
tidlige Ramones, Talking Heads og VU.
Gene kender jeg ikke, men jeg skal nok se at få dem hørt.
Starsailor er osse helt ok.

Tak for alle svar.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Morten Andersen

Dato : 06-03-03 11:18

kautaq <kautaq@post2.tele.dk> skrev:

>Gene kender jeg ikke, men jeg skal
>nok se at få dem hørt.
>
>--
>Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Gene er et ganske fint band. Gå efter deres debutalbum Olympian, og
eventuelt deres b-side/live/alt-muligt-uudgivet-halløj-
album To see the lights. Resten af deres udgivelser er lidt ujævne,
efter min mening, men der er noget godt at hente på dem
alle.
--
a little arithmetics got me down...

Fra : kautaq

Dato : 05-03-03 04:27

Jette wrote:

> Nu kører den i "heavy rotation" på mit anlæg...

Jeg skal ikke på arbejde i morgen: Nu kører den rundt
og rundt og rundt og rundt..., fedt!

Uden at sammenligne alt for meget, så kan jeg høre noget
Eels hvor de slap. Men også slægtskabet til Starsailor
er tydelig. I virkeligheden lyder det ikke særlig engelsk,
men mere amerikansk!?

Glæder mig til at høre Parachutes.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Morten Andersen

Dato : 02-03-03 14:02

> [...]
>
>Spørgsmålet er nu om resten af deres materiale er lige så
>godt som "Clocks", ellers gider jeg ikke købe deres plade.

Du kan roligt investere i de to Coldplay-albums. Den
første, "Parachutes", er generelt en temmelig afdæmpet affære -
absolut anbefalelsesværdig. "A rush of blood to the head" er lidt
mere udfarende, og en anelse mere varieret. Også et ganske fint
album. Coldplay vælter ikke på nogen måde verden, men de er et
rart bekendtskab. Ganske enkelt.
--
a little arithmetics got me down...