9000 Pro
Fra : **cl@us**

Dato : 25-02-03 20:17

Hej ng.

Jeg har købt et Sapphire Radeon 9000 Pro (vivo) 128 Mb ram (jeg kan levere
det tilbage), jeg har aldrig haft brug noget særligt godt grafikkort, da jeg
kun har brugt pc`en til en slags avanceret klaver, og ved derfor ikke ret
meget om grafikkort. Problemet er så at jeg har installeret Microsoft
Flightsimolator, og er ikke særlig imporneret over grafikken det er meget
kantet og man kan ikke faktisk ikke se "jorden" særlig tydelig faktisk meget
dårligt, så jeg vil bare spørge om det er kortet der er dårligt eller det er
mig der ikke forstår at indstille det, jeg bruger nyeste ATI drivere?.
Bagerst på kortet sidder et lille gult stik, ligner de stik man bruger til
at kople cd-rom til lydkort, er der nogle der ved hvad det er for et stik.

På forhånd tak

Claus

Fra : No1

Dato : 25-02-03 21:36

> [...]
> at kople cd-rom til lydkort, er der nogle der ved hvad det er for et stik.

Det kommer an på hvad du forventer. Det er ikke meningen at man skal kunne
se menneskerne gå rundt ned på jorden osv. Heller ikke i den nyeste version.
Gå ind i indstillingerne i Flight Simulator og vælg high/maksimum detaljer
og en høj opløsning. Start fx med 1280x1024 opløsning. Sæt den evt. op eller
ned alt efter hvor meget det hakker. Med max. detaljer burde dit grafikkort
få lidt åndenød i en høj opløsning, som vil vise sig ved at simulatoreren
hakker i det.

Det gule stik er TV out (composite), har du ikke fået nogen manual?

Fra : **cl@us**

Dato : 26-02-03 15:33

"No1" <cccccccccc@nonexisting.doooooomain.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hakker i det.
>
> Det gule stik er TV out (composite), har du ikke fået nogen manual?

Tak for svaret.

Det gule stik er ikke TV out, stikket sidder inde i computeren, bagerst på
kortet, TV out sidder uden på imellem de to monitor stik, og jo jeg har en
manual men der står intet om dette stik.

Claus

Fra : Kristian

Dato : 27-02-03 17:02

Hej Claus

Jeg har også købt tilsvarende grafikkort, og har også undret mig over hvad
det dog er for et gult stik.
Jeg har stillet spørgsmålet både her og i IT-svar på
nettet..................., men ingen ved åbenbart hvad det er for et stik.

Kristian

Fra : Kristian

Dato : 27-02-03 17:09

Hov..................jeg stødte lige på dette link, når I ser på
grafikkortet, kan I se det lille gule stik øverst til højre på kortet.

http://www.sapphiretech.com/vga/9000.asp

Kristian