Grafikkort og små rystelser i billedet?
Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 25-02-03 12:35

Nogen der har erfaring med, om fejl på grafikkortet kan føre til små
periodiske rystelser i billedet?

Jeg har på det seneste oplevet, at billedet periodisk rykker lidt fra side
til side. Det er meget lidt, og man kan stadigvæk læse tekst imens det sker,
men det er da irriterende i længden. Jeg håber, at det i bedste fald er
grafikkortet og ikke skærmen, idet førstnævnte alligevel står for
udskiftning. En ombytning af skærmen vil være træls.

Nogen der har oplevet noget lignende, eller som har noget teoretisk viden
herom?

Mads Holmer-Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-03 14:11

> [...]
>grafikkortet og ikke skærmen, idet førstnævnte alligevel står for
>udskiftning. En ombytning af skærmen vil være træls.
Jeg er ikke expert, men kan huske noget om at når store områder med ens
farver flytter sig lidt, skyldes det svjh. Skærmens magnetiske evne.
Men det er taget langt inde fra baghovedet, så hør andre meninger også.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Villy Jensen

Dato : 25-02-03 15:46

> Jeg er ikke expert, men kan huske noget om at når store områder med ens
> farver flytter sig lidt, skyldes det svjh. Skærmens magnetiske evne.
> Men det er taget langt inde fra baghovedet, så hør andre meninger også.

Hvis det er HELE billedet og ALLE farver, så er jeg enig i at skærmen
er mest sandsynlig!

Btw, hvarffor et grafikkort og hvarffor en skærm?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 25-02-03 15:50

"Villy Jensen" <vje@e-mail.dk> wrote in message

> Btw, hvarffor et grafikkort og hvarffor en skærm?

Hercules GF2 Ti
Samsung 959NF

Mads Holmer-Jensen

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 25-02-03 16:18

"Villy Jensen" <vje@e-mail.dk> wrote in message

> Hvis det er HELE billedet og ALLE farver, så er jeg enig i at skærmen
> er mest sandsynlig!

Jeg havde faktisk ikke tænkt på, at der var forskelle ved forskellige
farver, men efter at have konsulteret Nokia Test, så kan jeg se, at det kun
er ved sort baggrund. Desuden så mener jeg ikke, at det er hele billedet på
en gang, men nærmere i brede bånd forskellige steder på skærmen.

Mads Holmer-Jensen

Fra : Thomas Dorf Nielsen

Dato : 26-02-03 19:40

On Tue, 25 Feb 2003 12:34:44 +0100, "Mads Holmer-Jensen"
<m.holmer-jensen@fjernstofanet.dk> wrote:

>Nogen der har erfaring med, om fejl på grafikkortet kan føre til små
>periodiske rystelser i billedet?

Jeg har oplevet noget lignende pga. en utilstrækkelig strømforsyning.
Prøv evt. at sætte en større strømforsyning i og se, om det hjælper.

/dorf

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 26-02-03 20:16

"Thomas Dorf Nielsen" <dorf@popit.dk> wrote in message

> Jeg har oplevet noget lignende pga. en utilstrækkelig strømforsyning.
> Prøv evt. at sætte en større strømforsyning i og se, om det hjælper.

Gisp, det skulle nødigt være det, da jeg for nylig har skiftet fra en 300W
til en 350W NC modded Enermax. Den trækker ikke noget udover det gængse.

Men jeg skal da have det i baghovedet.

Mads Holmer-Jensen

Fra : Thomas Dorf Nielsen

Dato : 27-02-03 00:36

On Wed, 26 Feb 2003 20:16:04 +0100, "Mads Holmer-Jensen"
> [...]

>til en 350W NC modded Enermax. Den trækker ikke noget udover det gængse.

Med 350W er det temmelig sikkert ikke det, der er årsagen!
(Modded? Hvordan?)

/dorf

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 27-02-03 00:51

> (Modded? Hvordan?)

NC har pillet 92mm blæseren ud og istedet for 80mm blæseren har de sat en
80mm 12 dB temperaturstyret Papst i.

Mads Holmer-Jensen

Fra : Thomas Dorf Nielsen

Dato : 28-02-03 22:37

On Thu, 27 Feb 2003 00:51:17 +0100, "Mads Holmer-Jensen"
<m.holmer-jensen@fjernstofanet.dk> wrote:

>"Thomas Dorf Nielsen" <dorf@popit.dk> wrote in message

>NC har pillet 92mm blæseren ud og istedet for 80mm blæseren har de sat en
>80mm 12 dB temperaturstyret Papst i.

Nå sådan. Man plejer vist nok at sige, at det kan forkorte levetiden for
en PSU, hvis den bliver varmere, end det oprindelig var tænkt.
Men for det første må man regne med, at NC ved, hvad de gør, og for det
andet skulle det vel ikke give de gener, du omtaler. Så vi er ikke
kommet meget videre...

/dorf

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 01-03-03 15:43

> [...]
> Men for det første må man regne med, at NC ved, hvad de gør, og for det
> andet skulle det vel ikke give de gener, du omtaler. Så vi er ikke

Ja der er jo ihvertfald 2 års reklamationsret under alle omstændigheder, så
der er da lidt tid at løbe på.

Eksperimenterer i øjeblikket med at køre min sædvanlige opløsning 1280x960 @
85 Hz istedet for 100 Hz, og har ikke oplevet fænomenet i et par dage. Hvis
det viser sig, at det har noget med opdateringshastigheden at gøre, kan man
så udelukke enten kort eller skærm? Jeg tvivler. Må nok have anskaffet et
andet grafikkort eller skærm at teste med.

Mads Holmer-Jensen

Fra : Henrichsen

Dato : 28-02-03 21:20

Har haft problemet, og det var driver relateret.

Martin.

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 01-03-03 15:44

"Henrichsen" <mkhenrichsen_@mail.dk> wrote in message

> Har haft problemet, og det var driver relateret.

Hmmmm, har godt nok for nylig skiftet til 40.72...... Det er selvfølgelig
endnu en mulighed der skal afprøves. Tak for det.

Mads Holmer-Jensen