Pas på hvilken mail-adresse, som i opgiver~
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 25-02-03 08:13

På min arbejdsplads rejste en medarbejder for et halvt år siden, da han fik
nyt job.

Her for noget tid siden fik jeg et opkald fra en bruger, som var bange for
at vedkommende havde fået virus. Årsagen var, at vedkommende havde fået en
mail med 70 email-adresser i toppen fra en for vedkommendes ukendt person.

Jeg forskede i sagen og det viste sig, at vedkommende havde fået videresendt
mails fra den medarbejder, som var stoppet.

Mailen var et afslag på en stilling, som den nu fratrådte medarbejder havde
søgt. I mailen kunne jeg så - hvis jeg ville - læse, hvilke andre 70
mennesker, som ikke havde fået stillingen som chef for virksomhed X.

Afsenderen var rekrutteringsfirmaet Y.

Mailen blev hurtig slettet alle steder i vores system - også logfilerne og
de involverede parter i vores virksomhed blev bedt om at undlade fremtidig
omtale af data i selve mailen.

Vi kunne selvfølgelig skrive tilbage til rekrutteringsfirmaet Y for at bede
om en forklaring, men så ville vores afsenders email-adresse måske optræde i
sammenhæng, som vi ikke bryder os om. Så det har vi ikke gjort.

Mit råd er derfor. Anvend aldrig din gamle virksomheds forretningsemail til
slige sager.

Vi lever i en hård tid med kamp om jobbene. Nogle rekrutteringsfirmaer og
virksomheder i øvrigt mener at det er en ære at blive taget i betragtning
til et job. Formentlig står chefen i døren hver morgen, så medarbejderne kan
sige tak fordi at de må komme på arbejde. Det står formentlig bare ikke i
job-annoncen, så derfor bør jobsøger gardere sig mod bare et minimum af
indiskretion.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : H3nrik V!

Dato : 25-02-03 17:16

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message

> [...]
> havde søgt. I mailen kunne jeg så - hvis jeg ville - læse, hvilke
> andre 70 mennesker, som ikke havde fået stillingen som chef for

Utroligt at et sådan firma i det mindste ikke sætter alle modtagere på som
BCC - det gør jeg til et nyhedsbrev jeg sender ud for en klub - ligeså meget
for ikke at smide alles adresser rundt til alle, så en orm rigtig kan sprede
sig...!

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : TEAS

Dato : 25-02-03 17:49

"Carsten Overgaard" skrev d. 25-02-03 08:13 dette indlæg :
> [...]
ikke i
> job-annoncen, så derfor bør jobsøger gardere sig mod bare et minimum

TEAS

http://www.kandu.dk/