/ Forside / Teknologi / Internet / Sikkerhed / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Sikkerhed
#NavnPoint
stl_s 37026
arlet 26827
miritdk 20260
o.v.n. 12167
als 8951
refi 8694
tedd 8272
BjarneD 7338
Klaudi 7257
10  molokyle 6481
Pas på hvilken mail-adresse, som i opgiver~
Fra : Carsten Overgaard


Dato : 25-02-03 08:13

På min arbejdsplads rejste en medarbejder for et halvt år siden, da han fik
nyt job.

Her for noget tid siden fik jeg et opkald fra en bruger, som var bange for
at vedkommende havde fået virus. Årsagen var, at vedkommende havde fået en
mail med 70 email-adresser i toppen fra en for vedkommendes ukendt person.

Jeg forskede i sagen og det viste sig, at vedkommende havde fået videresendt
mails fra den medarbejder, som var stoppet.

Mailen var et afslag på en stilling, som den nu fratrådte medarbejder havde
søgt. I mailen kunne jeg så - hvis jeg ville - læse, hvilke andre 70
mennesker, som ikke havde fået stillingen som chef for virksomhed X.

Afsenderen var rekrutteringsfirmaet Y.

Mailen blev hurtig slettet alle steder i vores system - også logfilerne og
de involverede parter i vores virksomhed blev bedt om at undlade fremtidig
omtale af data i selve mailen.

Vi kunne selvfølgelig skrive tilbage til rekrutteringsfirmaet Y for at bede
om en forklaring, men så ville vores afsenders email-adresse måske optræde i
sammenhæng, som vi ikke bryder os om. Så det har vi ikke gjort.

Mit råd er derfor. Anvend aldrig din gamle virksomheds forretningsemail til
slige sager.

Vi lever i en hård tid med kamp om jobbene. Nogle rekrutteringsfirmaer og
virksomheder i øvrigt mener at det er en ære at blive taget i betragtning
til et job. Formentlig står chefen i døren hver morgen, så medarbejderne kan
sige tak fordi at de må komme på arbejde. Det står formentlig bare ikke i
job-annoncen, så derfor bør jobsøger gardere sig mod bare et minimum af
indiskretion.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard



 
 
H3nrik V! (25-02-2003)
Kommentar
Fra : H3nrik V!


Dato : 25-02-03 17:16

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message
news:cIE6a.154$y_7.80@news.get2net.dk

> Mailen var et afslag på en stilling, som den nu fratrådte medarbejder
> havde søgt. I mailen kunne jeg så - hvis jeg ville - læse, hvilke
> andre 70 mennesker, som ikke havde fået stillingen som chef for
> virksomhed X.

Utroligt at et sådan firma i det mindste ikke sætter alle modtagere på som
BCC - det gør jeg til et nyhedsbrev jeg sender ud for en klub - ligeså meget
for ikke at smide alles adresser rundt til alle, så en orm rigtig kan sprede
sig...!


--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...



TEAS (25-02-2003)
Kommentar
Fra : TEAS


Dato : 25-02-03 17:49

"Carsten Overgaard" skrev d. 25-02-03 08:13 dette indlæg :
> På min arbejdsplads rejste en medarbejder for et halvt år siden, da
han fik
> nyt job.
>
> Her for noget tid siden fik jeg et opkald fra en bruger, som var bange
for
> at vedkommende havde fået virus. Årsagen var, at vedkommende havde
fået en
> mail med 70 email-adresser i toppen fra en for vedkommendes ukendt
person.
>
> Jeg forskede i sagen og det viste sig, at vedkommende havde fået
videresendt
> mails fra den medarbejder, som var stoppet.
>
> Mailen var et afslag på en stilling, som den nu fratrådte medarbejder
havde
> søgt. I mailen kunne jeg så - hvis jeg ville - læse, hvilke andre 70
> mennesker, som ikke havde fået stillingen som chef for virksomhed X.
>
> Afsenderen var rekrutteringsfirmaet Y.
>
> Mailen blev hurtig slettet alle steder i vores system - også
logfilerne og
> de involverede parter i vores virksomhed blev bedt om at undlade
fremtidig
> omtale af data i selve mailen.
>
> Vi kunne selvfølgelig skrive tilbage til rekrutteringsfirmaet Y for at
bede
> om en forklaring, men så ville vores afsenders email-adresse måske
optræde i
> sammenhæng, som vi ikke bryder os om. Så det har vi ikke gjort.
>
> Mit råd er derfor. Anvend aldrig din gamle virksomheds
forretningsemail til
> slige sager.
>
> Vi lever i en hård tid med kamp om jobbene. Nogle rekrutteringsfirmaer
og
> virksomheder i øvrigt mener at det er en ære at blive taget i
betragtning
> til et job. Formentlig står chefen i døren hver morgen, så
medarbejderne kan
> sige tak fordi at de må komme på arbejde. Det står formentlig bare
ikke i
> job-annoncen, så derfor bør jobsøger gardere sig mod bare et minimum
af
> indiskretion.
>
> Med venlig hilsen
> Carsten Overgaard
>
> Det er frækt og uprofessionelt.
TEAS

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste