Bedre Video Grabber??
Fra : Jakob Krogh

Dato : 24-02-03 23:42

Hejsa

Jeg vil lige hører jer om hvilken Video Grabber jeg skal have. Jeg har et
Asus v3800 baseret på nvidia tnt2.
Lige nu kører jeg med AsusLive. Men jeg synes ikke billedkvaliteten er
speciel god. Derudover er der heller ikke mange features, og faktisk ikke
rigtig nogle indstillings muligheder.

Håber der er nogen af jer der kan hjælpe mig.

Jakob

Fra : RpR

Dato : 25-02-03 06:57

> [...]
> rigtig nogle indstillings muligheder.
>
> Håber der er nogen af jer der kan hjælpe mig.

Dengang jeg brugte v3800 var der ingen alternativer, da jeg mener det er
Asus' egen capture chip der sidder på kortet.
Det er dog ikke en så ringe chip som du umiddelbart gør den til.
Regn med at video kommer til at fylde meget når du capturer. Jeg bruger
typisk 1gb plads på en musik video på ~4min når jeg capturer. Det kan så
senere konverteres til f.eks. XviD format så det fylder ~20mb i samme eller
endnu bedre kvalitet.

Lidt OT: Et en musikvideo man har snuppet fra TV'et kan da umulig gå under
copyright loven eller? Alle kan jo se den bare de lukket op for MTV på
parabolen?

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Jante

Dato : 25-02-03 07:24

"RpR" skrev i news:b3f0jf$gh0$1@sunsite.dk:

> Lidt OT: Et en musikvideo man har snuppet fra TV'et kan da umulig gå under
> copyright loven eller? Alle kan jo se den bare de lukket op for MTV på
> parabolen?

Faktisk, jo. Dvs. du må grabbe den til "indendørs" brug,
men du må _ikke_ distribuere den på nogen måde, uagtet
at den er fremstillet med henblik på at promovere kunstneren!

J.L.

Fra : RpR

Dato : 25-02-03 09:54

> Faktisk, jo. Dvs. du må grabbe den til "indendørs" brug,
> men du må _ikke_ distribuere den på nogen måde, uagtet
> at den er fremstillet med henblik på at promovere kunstneren!

Se det jo er latterligt, da man i mange tilfælde kan hente samme musikvideo,
dog i en noget ringere billedkvalitet, på kunstnerens egen hjemmeside.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-02-03 11:12

"Jakob Krogh" <luxus@tdcadsl.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> rigtig nogle indstillings muligheder.
>
> Håber der er nogen af jer der kan hjælpe mig.

Mener det afhænger helt og holdent af capture driveren.

Microsoft Media Encoder burde kunne virke samt PowerVCR og lign. programmer
som kan grabbe via capture driver.

--
Bjarke Andersen