Den Transsibiriske til Beijing og videre d~
Fra : Jesper

Dato : 24-02-03 19:48

Hejsa

Jeg planlægger at tage med Den Transsibiriske Jernbane til Beijing til
sommer, og har i den forbindelse et par spørgsmål, som jeg håber nogen der
kan hjælpe med:

Først og fremmest vil jeg gerne høre et par bud på hvad man skal betale for
selve togrejsen (via Mongoliet), da de priser jeg har set varierer særdeles
meget. Er det evt. en fordel at købe biletten i Moskva? Og hvordan skal man
i så fald reservere?

Noget der tiltaler mig ved togturen, er muligheden for at stige af på en
tilfældig station man synes ser spændende ud for at gøre et par dages stop
inden turen går videre. Sidst jeg undersøgte noget om rejseforhold i
Rusland, var det dog sådan at man skulle have hotelreservationer for
overhovedet at få visum, hvilket jo hindrer den måde at rejse på. Er det
stadig sådan? Og hvordan forholder det sig for Mongoliets vedkommende?

Mit sidste spørgsmål drejer sig om hvordan jeg kommer videre fra Beijing.
Jeg vil gerne fortsætte med tog og vil derfor høre om nogen kender til gode
togstrækninger - er der eventuelt togforbindelse fra Beijing og helt til
Indien, Vietnam e.lign?

Hilsen Jesper

Fra : Jimmi W.

Dato : 24-02-03 21:58

Hej

Det lyder som en rigtig fed tur du er ved at planlægge. Jeg skal til Moskva
på næste lørdag og kan da godt lige tjekke prisen, hvis man køber billeten i
moskva. Jeg skal faktisk selv tage Den transsibiriske, men kun en 400-500 km
til Nisjnij-Novogrod.

Det med visum regler kan du få opgivet på den russiske ambasade, 35 38 23
70. Men jeg skal ikke bo på hotel, og skal derfor have en invitation, for at
kunne få visum, da jeg skulle have mininvitation skulle de have addressen
hvor jeg skulle bo. Du kan få oplysninger eller bestille invitationen på:
http://www.visaru.com/

Men ellers arranger www.altrejser.dk ture af den slags og de vil med glæde
rippe din tegnepung, hvis du ikke gider at lave benarbejdet selv*G*

MVH
Jimmi W.