Har du erfaringer med store dokumenter i w~
Fra : Klostervej

Dato : 24-02-03 17:49

Hej!
Er der overhovedet nogen, som har GODE erfaringer med Word til store filer?
Jeg laver underdokumenter med mange til-kædede eps-filer. Disse
underdokumenter samles så i hoveddokumenter.
Vi har lavet skabeloner med en del typografier, værktøjslinier og menuer i,
men lænkerne "springer" og Word går ned uafbrudt.
Vi har ret gode pc'er til arbejdet, men det kører over netværk, og vi mener,
det er her problemerne opstår.
Er der nogen, som har haft lignende problemer, og i så fald, hvordan løste I
problemerne?
Mvh
Dorthe

Fra : pre

Dato : 24-02-03 21:09

Hoveddokumenter/Underdokumenter er den bedste måde til at ødelægge et
Worddokument. Systemet har sine forkæmpere, men kik engang på denne adresse:
http://www.mvps.org/word/

som også har andre udmærkede oversigter.
Netværket er givetvist det ømme punkt. Der skal ikke meget til før kæderne
ryger.
Nærmeste anden mulighed er INCLUDETEXT, det er godt nok også felter men dog
ikke så følsomme.
pre

mailto:perian&#64postkasse.net

Fra : Klostervej

Dato : 25-02-03 06:24

> filer?
> i,
> mener,

"pre"
> Hoveddokumenter/Underdokumenter er den bedste måde til at ødelægge et
> Worddokument.
Jeg kan ikke være mere enig (efter hvad næsten alle siger, men det er på mit
job, jeg er nødt til at bruge det. Det har "nogen" bestemt)

> Systemet har sine forkæmpere, men kik engang på denne adresse:
> http://www.mvps.org/word/

Udemærket side. Jer er blot ikke SÅ god til engelsk, men jeg prøver. Jeg
ledte bl.a. efter, hvor stor en skabelon må være, førend altig går i ged
uafbrudt? Der er nogle grænseværdier i Words hjælpefunktion, men der står
ikke direkte, hvor store de højst bør være.

> [...]
kæderne
> ryger.
> Nærmeste anden mulighed er INCLUDETEXT, det er godt nok også felter men

Kender jeg ikke - jeg må i hjælp og se, om det er noget, jeg kan bruge. Vi
er rimelig villige til at prøve næsten alt.
Jeg sad og nørklede i aftes, og kom frem til at "påklistre" en global
skabelon med alle mine makroer, værktøjslinier og autotekster i (dem er der
mange af). Det ser ud til at kunne være en mulighed. Andre der har gode
erfaringer? Så holder ens faktiske skabelons størrelse nede. Man "låner"
vist bare den påklistredes effekter.
Mvh Dorthe

Fra : pre

Dato : 25-02-03 11:22

I Word2002 indgår "Sharing Documents with Others on a SharePoint Team
Services Server". Et krav er WIN2000 eller NT Server.

Projektet er vel tænkt som en hjælp til de der samarbejder fra forskellige
"verdens"hjørner. Monstro nogen har kikket nærmere på systemet?, her et
citat fra en stribe hjælpesider:
"-- the very valuable Outline feature to organize your work and the
sometimes-but-not-always valuable Master Document feature for organizing
big, big jobs".

Jeg kan gøre en kopi af alle disse sider - men det er som så meget andet på
Engelsk.

Fra : pre

Dato : 26-02-03 09:57

Her citeres (forkortet) en af de kloge, som også peger på muligheden af at
udnytte printerens muligheder for at udskrive (kun) kommentarer, ændringer.
pre

mailto:perian&#64postkasse.net

KEEPING LONG DOCUMENTS UNDER CONTROL
Effectively using Word to handle long documents?100 pages or more?requires a
great deal of forethought and planning. After document file sizes exceed a
megabyte or two, they become unwieldy, slow to load, and susceptible to
corruption.
ONE FILE OR MANY
There's no easy cure for long documents. Adding more RAM usually helps
improve Word's response time on large and small documents, and Windows NT,
2000, or XP definitely provides a more stable environment than Windows 95,
98 or Me. But at some point, generally in the vicinity of 1MB?5MB file
sizes, any PC will have trouble handling a big Word document.
As your documents get larger, you have three choices:
1: Continue to work with a single large file?If you should opt to do so,
take extra precautions to back up the file regularly, and work as frequently
as you can in Normal view, to minimize system overhead. y e i Make
absolutely sure you disable Word's Fast Save option, to decrease the chances
of scrambling the file's contents.
2: Remove some of the contents of the large file?There are two easy
strategies for doing this: Cut and remove portions of text, storing them in
a separate file and replac ing them only as needed (for example, to run a
Table of Contents); or save pictures in separate files and create links to
those graphics instead of embedding them.
You can use a macro to replace figures with text placeholders (such as
[insert file corprep. pcx here]) and use a second macro to replace the text
with the correct figure. Run the first macro to temporarily remove the
figures so you can work with a compact file; run the second macro to restore
the figures for printing and page layout tasks.
3: Break them down into smaller files?You can do that manually, employing
tech niques described in this chapter to keep them working together, or you
can use Word's Master Documents feature, also described later in this
chapter.
Unfortunately, none of these three approaches is clearly superior to the
others.
All the approaches that involve linking pictures, moving them out of a
document, or using multiple documents (including Master Documents) depend on
hard?coded filenames. That can pose problems when moving a large document
from one machine to another. For example, if all the linked pictures files
on the first machine reside in a folder called c:\My Documents\Annual
Report\Pictures, they must be placed in an identically named folder on the
second PC. Replicating folder structures is almost a prerequisite for moving
large documents from one machine to another.
USING BOOKMARKS
One of the largest problems facing those who maintain large documents is
maintaining the integrity of references. For example, the title

..news.tle.dk?...?| I Wor2002 indgår "Sharin Documents with Others on a
SharePoint Team??| Servces
[...]
å meget andet på?
elsk.??| --??| mvh??| pre??| ??| ?mailto:perian&#64postkasse.net???| ??|
"Klo
ervej" <?d
the2
7@hot
il.co

ot in message??| ?news:Q5D6a.3$n
0@
ws.get2net.dk?..??| | > | Er der overhvedet nogen, som h
GDE erfaringer med Word til store?? |
filer???| | > | Jeg laver underdokumenter med mange til-kædede eps-filer. Di
> [...]
r med en del typografier, værktøjslinier og??| menue
?| | > i,??| | > | men lænkerne "springer" og Word går ned uafbrudt.??| |
ret gode
c'er til arbejdet, men det kører over netværk, og vi??| ?
???

Fra : pre

Dato : 26-02-03 10:01

Her kommer resten af citatet: