Rimelig grafik til sønnens PC
Fra : [4000]

Dato : 24-02-03 18:05

Hvad skal jeg gå efter, han spiller primært CS og lign.
PC'en er Duron baseret, bliver måske opgraderet til en xp1600, 256 ddr RAM

Prisniveau op til ca en plovmand

Preben / Roskilde

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 24-02-03 18:18

> Hvad skal jeg gå efter, han spiller primært CS og lign.
> PC'en er Duron baseret, bliver måske opgraderet til en xp1600, 256 ddr RAM

Mit forslag er helt klart Geforce4 MX440 64mbDDR (gerne Palit Daytona ) -
som jeg selv har. Det yder helt fornuftigt, har desværre ikke fuld DirectX
8.1-support - men er helt fint til Counter-Strike Og prisen er lige
omkring den Plougmann (se mit navn?) du efterlyser

// Troels

Fra : Martin K

Dato : 24-02-03 18:37

Troels Plougmann Olsen wrote:
> Og prisen er
> lige omkring den Plougmann (se mit navn?) du efterlyser

LOOL

--
Martin K

Fra : [4000]

Dato : 24-02-03 21:28

Det er da det mest fornuftige svar jeg længe har set, tak for det.

Tanken var dog ikke at "bytte" dig for et kort, men mere hr. Bohr's portræt
)

Preben

Fra : Kristian K. Jakobsen

Dato : 24-02-03 22:03

Hej

Jeg tror det bedste du får til ca. en plov mht. 3D ydelse
er et GeForce 4 MX 440 lige i øjeblikket... Og til prisen
er det et lækkert kort !

--
Kristian Jakobsen
2800 Lyngby

Fjern .NOSPAM før du svarer pr. email

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-02-03 23:07

[4000] wrote:
> Det er da det mest fornuftige svar jeg længe har set,
> tak for det.

Når du alligevel kigger efter disse kort, så husk at køb
et med passiv køling (køleprofil istedet for blæser),
så er der mindre lyd og sørger du for TV-Out også
kan det vist bruges et godt stykke tid endnu ;)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Peter Holm

Dato : 26-02-03 08:08

> Når du alligevel kigger efter disse kort, så husk at køb
> et med passiv køling (køleprofil istedet for blæser),

Har du et bud på en MX440 uden blæser ?

Mvh
Peter

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-02-03 09:56

Peter Holm wrote:
> [...]

ASUS v9180 Magic/T:
<http://usa.asus.com/products/vga/v8170m/overview.htm>
<http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364577975>

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-02-03 10:12

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> ASUS v9180 Magic/T:

Skrivefejl, der skulle have stået v8170.

Fra : Peter Holm

Dato : 26-02-03 12:59

"> ASUS v9180 Magic/T:
> [...]

OK, thx.
Jeg kører lige nu med et ATI All-in-wonder radeon. Vil jeg opleve en kæmpe
forbedring ved skift til et GeForce4 MX440? (jeg kan ikke finde en
sammenligning nogensteder)

Mvh
Peter

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-02-03 15:06

Peter Holm wrote:
> Jeg kører lige nu med et ATI All-in-wonder radeon.
> Vil jeg opleve en kæmpe forbedring ved skift til et
> GeForce4 MX440? (jeg kan ikke finde en
> sammenligning nogensteder)

Et ATI AIW er noget ringere end et Geforce2 og
Geforce256 DDR, se selv:
<http://www6.tomshardware.com/graphic/20000821/radeon-13.html>

Nu kan vi så se på forskellen fra Geforce2 / 256 DDR
og op til Geforce4 MX440:
<http://www6.tomshardware.com/graphic/20020418/vgacharts-01.html>
- Og her kan ses, at GF4MX440 er en smule bedre end
både Geforce2 og Geforce256 DDR, så konklusionen
må være at du nemt kan mærke forskel i 3D performance.

Fra : Peter Holm

Dato : 26-02-03 13:14

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message

> ASUS v9180 Magic/T:
> <http://usa.asus.com/products/vga/v8170m/overview.htm>
> <http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364577975>

Hov! Det er jo et MX420. Gør det en stor forskel ?

Peter

Fra : Martin K

Dato : 26-02-03 13:24

Peter Holm wrote:
> Hov! Det er jo et MX420. Gør det en stor forskel ?

MX420 er svjv med SD-ram... det er vidst den eneste forskel. Men
hastighedsmæssigt har det ret stor betydning...

--
Martin K

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-02-03 15:00

Peter Holm wrote:

> Hov! Det er jo et MX420. Gør det en stor forskel ?

Ups, det findes også som 440 med DDR RAM:
<http://usa.asus.com/products/vga/v9180m/overview.htm>
<http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=25241>

Fra : Peter Holm

Dato : 26-02-03 15:31

Fra : Peter Holm

Dato : 26-02-03 15:32

Fra : Peter Holm

Dato : 26-02-03 15:33

> Ups, det findes også som 440 med DDR RAM:
> <http://usa.asus.com/products/vga/v9180m/overview.htm>
> <http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=25241>
>
> --

Men kr.739. Så nærmer man sig jo med hastige skridt prisen på et Ti4200
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617939

Sorry. OE gik lige fundstændig amok!

Mvh
Peter

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-02-03 22:22

Peter Holm wrote:

> Men kr.739. Så nærmer man sig jo med hastige skridt
> prisen på et Ti4200

Tjaa, for mig at se er forskellen fra 610kr. tiil 739kr. en
hel del mindre end fra 610kr. og op til 1169kr.
- Men det er måske bare mig?
Forresten så er Ti4200 ikke passivt kølet...

> Sorry. OE gik lige fundstændig amok!

Det sker ;)

Fra : Peter Holm

Dato : 26-02-03 22:28

> Tjaa, for mig at se er forskellen fra 610kr. tiil 739kr. en
> hel del mindre end fra 610kr. og op til 1169kr.
> - Men det er måske bare mig?
> Forresten så er Ti4200 ikke passivt kølet...

Jeg tænke mere på, at man jo kan få et MX440 ned til kr. 459 for et Daytona,
og skulle man så op og give over kr.700 for at få et passivt kølet MX440, så
var budgettet allerede skredet så meget, at et Ti4200 med langt bedre ydelse
kunne komme på tale. Meeen, det er jo stadig et stykke til kr. 1200.

Mvh
Peter

Fra : RpR

Dato : 27-02-03 06:55

> [...]

ydelse
> kunne komme på tale. Meeen, det er jo stadig et stykke til kr. 1200.

Ja jeg har ikke fortrudt det.
Skiftede mit GF2 Ultra ud med et Innovision Ti4200 64mb, og det spiller
lækkert.
Mht. køleren: Jeg kan ikke høre min, og min PC er generel ret støjsvag.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 25-02-03 01:23

> Det er da det mest fornuftige svar jeg længe har set, tak for det.

Kan ikke lige se om det er mig du roser Men tak for det

> Tanken var dog ikke at "bytte" dig for et kort, men mere hr. Bohr's
portræt
> )

hehe..

Som der er skrevet andetsteds i tråden er det bedste bud på et fint 3D-kort
til mit mellemnavn kr., et Geforce4 MX440 64mb DDR. Jeg spiller Unreal II i
1024*768 flydende (tæt på maxed out detaljer) - dog desværre med noget
lagging indimellem, men det skyldes at jeg ikke har mere end 256 mb RAM - så
bliver der lavet en del swapping på min harddisk

C&C: Generals er også en udemærket oplevelse med dét grafikkort.

Og tillader din skærm det, er 1600*1200 intet problem for kortet, når vi
taler Counter-Strike

Held og lykke i jagten på et grafikkort, håber du tager mit bud til
overvejelse

// Troels