Første erfaringer med Mac OS 9.1
Fra : Hammerhead aka Peter~

Dato : 12-03-01 23:33

Jeg bakkede Mac'en op i forgårs og reformatterede... installerede
følgende Mac OS 9.1 US.

Lækkert. Det er hurtigt, stabilt, iTunes 1.1. kører strygende, jeg
brænder CD'ere i baggrunden med Toast 5, drøner afsted på min ADSL.

Mac OS 9.1 er det bedste Apple har lavet i lang tid. Jeg har vel i
underviidst forsøg på at provokere systemet, voldtaget det på måder jeg
aldrig har turdet med en mac før, men det kører udfortrødent videre. jeg
har haft et enkelt crash, men det var en stupid gammel installer der
brækkede sig ud over egen (og systemets) hukommelse.

Men - oplevelse: Vild, vild, vild. Perfekt, Apple!

--
- Peter - titancity.com

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-03-01 23:49

Hej Peter

Ka' du så se, det var godt, vi fik dig overtalt? -))
mvh. Erik Richard

Hammerhead aka Peter Perlsø wrote:

> [...]
> brækkede sig ud over egen (og systemets) hukommelse.
>
> Men - oplevelse: Vild, vild, vild. Perfekt, Apple!

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Hammerhead aka Peter~

Dato : 13-03-01 11:05

> Hej Peter
>
> Ka' du så se, det var godt, vi fik dig overtalt? -))
> mvh. Erik Richard

JA! :))

--
- Peter - titancity.com

Fra : Jesper

Dato : 13-03-01 17:05

Hammerhead aka Peter Perlsø <root@titancity.com> wrote:

> JA! :))

Tænk hvor godt du kunne have haft det i al den tid hvis du straks havde
lyttet...

))))))

--
mvh Jesper

Besøg Biddet Online: <URL:http://homepage.mac.com/biddet>

Fra : Hammerhead aka Peter~

Dato : 13-03-01 18:12

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Tænk hvor godt du kunne have haft det i al den tid hvis du straks havde
> lyttet...
>
> ))))))

Tjah... bagklog kan man altid være... :)

--
- Peter - titancity.com

Fra : Michael Holm

Dato : 13-03-01 19:53

> [...]

> underviidst forsøg på at provokere systemet, voldtaget det på måder jeg
> aldrig har turdet med en mac før, men det kører udfortrødent videre.
Hvad gør du for at provokere systemet, med lidt office 2001 og IE5 og
remote control sammen kan jeg tit få det til at gå ned - alle
fede programmer jeg ikke vil undvære (9.1z)

>jeg
> har haft et enkelt crash, men det var en stupid gammel installer der
> brækkede sig ud over egen (og systemets) hukommelse.
>
> Men - oplevelse: Vild, vild, vild. Perfekt, Apple!

Men helt enig, på trods af førnævnte stuff

--
med venlig hilsen
Michael, bagsværd

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-03-01 03:14

Hej Michael

Michael Holm wrote:

> Hvad gør du for at provokere systemet, med lidt office 2001 og IE5 og
> remote control sammen kan jeg tit få det til at gå ned - alle
> fede programmer jeg ikke vil undvære (9.1z)

Det er endnu ikke lykkedes mig at 'kvæle' min G3/233/352mbRAM efter opg. til
9.1DK og US, - hverken med Nisus Writer 6.01, Word 2001, IE 5, OE 5 (ja, jeg
har dem nu som test! ÆV!), iCab eller Netscape 4.76 - alle åbne
samtidig...-)

> Men helt enig, på trods af førnævnte stuff

- Den med en gammel installer / gammelt program, det har jeg da også
pr'øvet. - Men jeg fik lidt af en overraskelse den anden dag... Jeg prøvede
at åbne en gammel MacWrite 5.0 og en Mac Paint 1.1. - Begge åbnede og
virkede til min store overraskelse uden det mindste vrøvl eller knagen i
geledderne. - Det er imponerende! - Selv Claris Project virker 100% OK!

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Michael Holm

Dato : 14-03-01 15:58

> [...]
> 9.1DK og US, - hverken med Nisus Writer 6.01, Word 2001, IE 5, OE 5 (ja, jeg
> har dem nu som test! ÆV!), iCab eller Netscape 4.76 - alle åbne

Hej igen !

Jeg har fyldt maskine med div adobe programer, og MOM, div. MS
programmer og tons spil
iMac rev. B med 192 MB ram (og så har jeg forresten byttet harddisken
ud) - Men er det virkelig kun mig der kan crashe 9.1 ???

Mac- Hilsen
Michael

--
med venlig hilsen
Michael, bagsværd

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-03-01 00:04

Michael Holm <kiaikidoRemove@mac.comRemove> wrote:

> [...]
> iMac rev. B med 192 MB ram (og så har jeg forresten byttet harddisken
> ud) - Men er det virkelig kun mig der kan crashe 9.1 ???

Nope! Min maskine har lavet nogle mærkelige frysninger efter opgradering
til 9.1, men det kan evt. skyldes, at jeg også valgte at koble to af
mine harddiske sammen i et RAID 0 Stripe med Intech Harddisk SpeedTools
nyeste driver.

Jeg har en mistanke om, at driveren ikke er helt stabil, så jeg vil ikke
skylde skylden 100% på Mac OS 9.1!

--
René

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 14-03-01 22:09

> [...]
> 9.1DK og US, - hverken med Nisus Writer 6.01, Word 2001, IE 5, OE 5 (ja, jeg
> har dem nu som test! ÆV!), iCab eller Netscape 4.76 - alle åbne

Lad evt. Navigator dele bookmark fil med iCab, det tager først
Navigator, derefter mac'en. Før nogen råber, "Jamen det må man da ikke",
så er det OS'et opgave at sørge for at to programmer ikke skriver
til/læser fra samme fil.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You'll get two operating systems in one! (Kommende reklame slogan)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-03-01 02:16

Hej Jan

No problems! - Det gør jeg allerede nu. Første gang jeg startede iCab valgte jeg
at bruge de allerede eksisterende Netscape data...-)

mvh. Erik Richard

Fra : N/A

Dato : 17-03-01 22:13

Fra : N/A

Dato : 17-03-01 22:13

Fra : N/A

Dato : 17-03-01 22:13

Fra : N/A

Dato : 17-03-01 22:13

Fra : N/A

Dato : 17-03-01 22:13

Fra : N/A

Dato : 17-03-01 22:13

Fra : N/A

Dato : 17-03-01 22:13

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 17-03-01 22:13

> Aha, We f halvdelen af et par retro-Post-modernisitiske/abstrakte
> mammaler ck U - hmm, det giver vist ingen mening...

W - E - fuckfinger - U, hvordan ind i ... kan det ikke give mening :)

Mojn, Thomas

--
To avoid hangovers, stay drunk. Once you start to hang, you're screwed.

-Sully