Erfaringer med dyk på Cuba ...
Fra : John Schneider

Dato : 23-02-03 18:45

Davs,

Mig og en kammerat er ved at planlægge at tage til Cuba et par måneder i
efteråret (fra cirka midt august til midt oktober). En del af turen går
forhåbentligt med at dykke derovre.

Nå men så vidt vi kan læse rundt omkring så ligger regnperioden fra maj til
november, og risikoen for trope storme er størst i begyndelsen af efteråret.
Hvilket desværre er det tidpunkt der passer os bedst.

Jeg vil så derfor lige høre om nogen har erfaringer med dykning i Cuba
(eller Caribien i det hele taget) i regn / storm perioden. Hvor slemt at det
med tropestorme? er det kun enkelte dage/områder der bliver ramt, og man
derfor blot kan tage til et andet område når det er galt? gør risikoen for
storme der umuligt at tage ud (eller rejse rundt)? bliver vandet for
uroligt/uklart til at kunne dykke? Eller der det bedre at lave rejsen
tidligere på året (sidste juni til midt august)?

På forhånd tak,

John Schneider

Fra : Thomas Kjeldsen

Dato : 23-02-03 20:50

Er ikke abonnent, men jeg mener der var en artikel om Cuba i DYK! for et
godt stykke tid siden?

Det kunne være der er nogen der ved hvornår det var, eller om det er mig der
husker galt.

Vh,
Thomas