Fujitsu-Siemens Primergy 170 spørgsmål
Fra : Dmitri Popov

Dato : 23-02-03 17:40

Hej alle

Jeg har fået min første server (Fujitsu-Siemens Primergy 170 med Pentium III
500MHz, 128RAM, Adaptec SCSI-controller og 2x9GB SCSI-diske), og jeg har et
par spørgsmål. Jeg er lige begyndt at arbejde med servere, så bær venligst
over med mig hvis mine spørgsmål er for dumme.

Så vidt jeg kan se bruger Primergy 170 SDRAM PC100 ECC Ram-moduler. Kan man
bruge SDRAM PC133 (eller PC266) EEC RAM-moduler?

I tech specs står der at Primergy 170 kan bruge 9 / 18 / 36 GB SCSI-diske.
Kan man bruge diske med en anden kapacitet (f. eks. en 40 eller 80 GB
SCSI-disk)?

På forhånd mange tak!

Med venlig hilsen
Dmitri

Fra : Peter Larsen

Dato : 05-03-03 09:50

Dmitri Popov wrote:

> [...]

> Så vidt jeg kan se bruger Primergy 170 SDRAM PC100 ECC Ram-moduler.
> Kan man bruge SDRAM PC133 (eller PC266) EEC RAM-moduler?

Du kan som hovedregel altid bruge hurtigere ram af samme type. Det kan
være en fordel at alle ram-moduler i en maskine er ens, helt ens, dvs.
købt samtidig og fra samme æske, forsendelse, batch, det kan også være
ligegyldigt, jeg har bare set det nævnt og prøver at rette mig efter det
såfremt der ikke er noget, som hindrer det.

NB! - Ved ram-udvidelse af en ældre maskine: lad den ram-stick der
sidder i sidde i den sokkel den har siddet i i årevis .... noget
fjederbelastet noget som har siddet sammen længe skal man helst ikke
skille ad! - bare suppler den med noget som "ikke er langsommere" i
soklen ved siden af.

> I tech specs står der at Primergy 170 kan bruge 9 / 18 / 36 GB
> SCSI-diske. Kan man bruge diske med en anden kapacitet (f. eks. en 40
> eller 80 GB SCSI-disk)?

SCSI er SCSI er SCSI .... der er dog adskillige typer SCSI, men
principielt er SCSI SCSI. Vær opmærksom på terminerings-problematikken.
Måske kan nogen foreslå dig noget godt læsestof om dette.

> På forhånd mange tak!

For en ordens skyld: ovenstående svar er baseret på generisk know-how
som jeg synes jeg har, og er ikke "primergy specifikt".

> Med venlig hilsen
> Dmitri

Med venlig hilsen

Peter Larsen

* This posting handcrafted by Peter Larsen *
* My website is at: http://www.muyiovatki.dk *