IIS - Access denied by ACL
Fra : Ukendt

Dato : 22-02-03 19:04

ok... nu giver jeg fortabt. jeg synes næsten jeg har prøvet alt, så jeg
håber der er nogle der kan hjælpe mig her.

Jeg udvikler hjemmesider (på IIS 5.1 WinXP) og har brug for at teste hvordan
sider ser ud på andre browsere end IE. Problemet er at jeg kun kan se
localhost fra IE og ikke netscape/mozilla og opera. Dvs. jeg kan faktisk
godt se dir-listings fra netscape/mozilla og opera, men lige så snart jeg
prøver at se en index.php eller default.asp kommer den med følgende fejl:

You are not authorized to view this page
HTTP 401.3 - Access denied by ACL on resource
Internet Information Services

Jeg ved ikke helt hvordan problemet er opstået, for jeg har tidligere kunne
se siderne med andre browsere.

Jeg har prøvet at tilføje Everyone, IUSR, IWAM, creator, system og mig selv
under Security settings på wwwroot, men det hjælper ikke. Desuden har jeg
også Anonymous access til og faktisk prøvet samtlige kombinationer af
flueben under Authentication Methods.

Er der noget jeg overser? Jeg kan ikke finde noget på google som jeg
allerede har prøvet.

Please hjælp, jeg er lidt desperat! =)

MVH

p sommer

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-02-03 19:10

"ps" <ps_phero schnabela hotmail dod kom> writes:

> Er der noget jeg overser?

Ja, fundatsen for denne gruppe.

Denne gruppe omhandler serverhardware.

Prøv i stedet at spørge ovre i news:dk.edb.system.ms-windows.server,
hvor der sikkert er bedre hjælp at hente.

--
Jacob - www.bunk.cc
Do not believe in miracles -- rely on them.