Mexico / Cancun
Fra : Jeppe & Rikke

Dato : 21-02-03 23:23

Er der nogen der ved hvilke danske rejsbureauer der arrangerer rejser til
Mexico, mere specifikt til Cancun? Og er der nogen der kan anbefaler dette
rejsemål.

Tak
- Jeppe

Fra : Jan Viegand

Dato : 22-02-03 09:04

"Jeppe & Rikke" <jepperikke@stofanet.dk> wrote in message
> Er der nogen der ved hvilke danske rejsbureauer der arrangerer rejser til
> Mexico, mere specifikt til Cancun? Og er der nogen der kan anbefaler dette
> rejsemål.

Cancun er et rigtig turiststed med masser af hoteller og masser af
amerikanske turister. Men samtidig er det bedre planlagt og bygget end så
mange andre turiststeder. Og området er spændende og flot. Der er masser af
steder at se på Yucatan-halvøen, og der er små øer man kan tage ud til.

I kunne også overveje andre steder på Yucatan. Der er Playa del Carmen, ca.
en time syd for Cancun. Der er vist også ved at komme mange turister der,
men det er alligevel mere afslappet.

Prøv at købe en guide over Mexico eller tjek www.lonelyplanet.com, bla.
deres forum (thorn tree), hvor der er gode kommentarer fra rejsende.

Jeg tror ikke at der er danske rejsebureauer, som har rejser til Mexico.

Jan

Fra : Gard

Dato : 22-02-03 11:50

Hei

Vi dro til Playa del Carmen (som ligger utenfor Cancun) med Apollo i mars
2000. Jeg vet ikke om Apollo opererer i Danmark men vi fløy iallefall via
Stockholm til Cancun med Novair. Playa del Carmen var en fin plass og vi
fant fine strender, gamle Maya ruiner som vi kunne besøke, snokling på
Cozumel osv. Vi tok også lokal bussen inn til Cancun noen ganger men det var
spring break da vi var der så hele hotell sonen var full av amerikanske
studenter som festet. Det kan vel være både positivt eller negativt...alt
avhengig hva en er på jakt etter.

Jeg har lagt ut et reisebrev sammen med bilder på min hjemmeside
www.gardkarlsen.com. Kanskje du kan finne noe mer av interesse der?

Mvh
Gard
www.gardkarlsen.com

*******************************

Fra : Christian Lyng

Dato : 22-02-03 15:07

"Jeppe & Rikke" <jepperikke@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mexico, mere specifikt til Cancun? Og er der nogen der kan anbefaler dette

Den den al Yucatan er rimeligt amerikaniseret...jeg har lige været en tur i
Mexico i November hvor vi tog fra Mexico city ned igemmen Mexico for til
sidst at flyve hjem fra Cancun,- vi boede i Playa Del Carmen og den eneste
grund til at være der er at bade, og snorkle hvilket også er verdensklasse,
men personligt vil jeg ikke tage så langt for at ligge på stranden og
snorkle!.

Området er noget af det mest 'fake' jeg længe har set, og de indfødte opføre
sig en del anderledes end hvis man rejser ind i landet, desuden var politiet
totalt korrupt i Playa...jeg blev stopppet og afkrævet penge for ikke at
gøre noget forkert...stadigvæk vil jeg anbefale at leje en bil og drøne feks
til Tulum og Coba ruinerne...

Priserne var ca 100-300% højere på alt i dette turist område end inde i
selve Mexico..selve indgangen til Yucatan ruinerne var over dobbelt så dyrt
som feks Palenque, Monte Alban, Yaxchilan, Bonampak ruinerne...men der
kommer heller ike så mange 'dumme' turister.. ..

+ Fed strand, snorkle på koralrev.
- masser af 'dumme' turister..og det totalt fake der er sådanne et sted (men
det gælder jo over hele verden!), men oplever kun en flig af hvad Mexico er.

Chr.

Fra : Coppi

Dato : 23-02-03 21:37

Hej Rikke og Jesper.

Vi har været både i Marmeris og Side.
Jeg vil langt foretrække Side, men bad ved øst-stranden. Det er virkelig
lækkert vand og stranden er bare super, et rigtigt dasested.
Vi var slet ikke begejstrede for Marmeris, vandet var beskidt og fuldt af
store sten, byen var for stor, for turistet o.s.v..
Men der er åbenbart delte meninger om det.
Vi tager næsten helt sikkert til Side til sommer igen.

coppi

Fra : Martin Lorentzen

Dato : 24-02-03 16:26

Jeg ved at Nyhavn Rejser (www.nyhavn.dk) tilbyder rejser til Playa del