Tyrkiet til sommer
Fra : Steen

Dato : 21-02-03 20:53

Davs i gruppen.

Jeg har tænkt på at hale familien med til Tyrkiet på sommerferie, en by
ved navn Side skulle være destinationen....ligger vistnok i det sydlige
Tyrkiet.

Er der nogen der har erfaringer/kommentarer etc.?

Krisen i området skulle vel næppe have betydning så langt sydpå - eller
hür?

--
Cheers

Steen
<email minus.net>

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 21-02-03 22:42

Hej

Steen <steen_bj@yahoo.com.net> wrote:

>Krisen i området skulle vel næppe have betydning så langt sydpå - eller
>hür?

Det er jo svært at sige hvordan tingene udvikler sig, men ifølge
rejsebureauerne så er salget af rejser til Tyrkiet gået totalt istå, så
tydeligvis er der mange som mener at krisen har/får betydning, og derfor
vælger andre distinationer.

--
M.v.h. Ole®

Fra : BasseFinn

Dato : 22-02-03 13:54

Hej Steen,

Vi har været flere steder i Tyrkiet gennem årene, her i blandt Side. Vi
vælger ikke Side igen. Side er nok et af de billigste steder at være, men
efter vores mening også for "slidt". Der er ikke gjort ret meget ud af selve
byen og stranden. Vi synes at f.eks. Marmaris (har været der 2 gange) har
en langt flottere strandpromenade og en meget mere indbydende by. Side by er
groft sagt en stor Bazar.

Vi tager selv til Alanya (for anden gang) til september og glæder os. Vi er
ikke nervøse for at tage derned - statistisk er det vel farligere at køre
til lufthavnen

Hilsen Finn

Fra : Thomas

Dato : 22-02-03 22:15

jeg kan kun anbefale Marmaris.
vi skal det ned i slutningen af august og værer det er i 2 uger.
vi er ikke bange for den ballade da skulle kunne opstå, men da er jo langt
tid til sommer.
så jeg kan kun sige bestil billet med det sammen og glæde jer.
Har også hørt en del dårligt om side men har ikke været det, vi hva også i
marmaris sidste år, og havde det fedt så derfor tager vi marmaris igen.

hilsen thomas

Ps hvornår skal i af sted ???? sommer er jo en lang periode

Fra : 131264

Dato : 29-06-03 17:30

Hej Bassefinn,
Jeg ved ikke hvornår, du senest har været i Side., Men hvis du engang
til fortæller rundt omkring at Marmaris er bedre, tror jeg ikke på, at
du har været i Side for nyligt. Marmaris er udelukkende en by for unge
gennemrejsene fra Rhodos eller førstegangs rejsende til Tyrkiet. En by
man kun opholder sig i, hvis man skal videre i Tyrkiet. eller hvis man
ikke inden man rejser hjemmefra - ved hvad det vil sige at komme til
Tyrkiet. Stranden i selve Marmaris er ikke til badegæster. Måske en
"pæn" strandpromenade, men så er det også sagt. Massser af larmende
restauranter om aftenen. Vi har en stor kærlighed til Tyrkiet i sin
enkelthed. Har faktisk været i Marmaris 1 gang, Kas 1 gang, Kusadasi 1
gang, Alanya 2 gange, Bodrum 1 gang, Kemer 1 gang og Side 7 gange + her
til sommer igen Side. Og er meget kede af, at så mange - første gang de
rejser til Tyrkiet, vælger netop Marmaris (fordi de fleste rejsebureauer
ikke fortæller sandheden) . Disse mennesker, husker aggreasive sælgere,
plattenslagere, kedelig strand - (undtagen Icmeler) Flere af disse
besøgende (næsten samtlige) - ønsker ikke at komme til Tyrkiet igen).
Side har fået ny borgmester for et par år siden. Centrum er omlagt til
grønne arealer, med restauranter, lokale butikker, og udendørs
musikarrangementer. De to strande kan benyttes af såvel voksne som børn.
Rent badevand, ren sandbund og rene strande. Ingen hundelorte. Hvis du
endelig skal foreslå en anden familie venlig by fremfor Side, må du
hellere sige "Alanya". Den har lidt mere fylde end Side, også dejlige
strande, gode spisemuligheder og som Side - centralt beliggende for
muligheder af udflugter. Engang imellem må man godt tænke på, at der er
nogle mennesker der ikke rejser så meget. Og det er vigtigt at de får
hørt om begge sider af medaljen.

http://www.kandu.dk/

Fra : Pia-Helene

Dato : 02-07-03 13:50

Bakker helt op om roserne til Side. Jeg har været der mange gange gennem de
seneste 10 år (senest i efteråret 02), og har oz ind imellem opholdt mig der
i længere perioder, både for arbejde og almindeligt ferieophold. Jeg synes
det er et vidunderligt lille sted, og et godt udgangspunkt for ture ud i
området.

Jeg vil lige tilføje at jeg oz har prøvet Marmaris, og absolut ingen planer
har om at vende tilbage dertil.

Go' ferie, hvad end I vælger, Tyrkiet er fantastisk og helt sikkert en
oplevelse værd

Mvh
Pia-Helene

Fra : 131264

Dato : 02-07-03 16:27

hej du, tak for reaktionen.

ja, tyrkiert er et pragtfuldt land. Og der er både gode som mindre gode
byer...

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens

Dato : 09-07-03 15:41

Vi kom hjem fra Marmaris igår, 35-40 grader i skyggen....dejligt, men måske
lidt for meget!!!!

Men det at Marmaris kun er for unge, det er total forkert.
Det er et godt sted vor folk med eller uden børn

KAN ABSOLUT ANBEFALE MARMARIS MED ELLER UDEN BØRN

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 23-02-03 18:39

"Steen" <steen_bj@yahoo.com.net> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaringer/kommentarer etc.?

Hej Steen

jeg har været i Side, og i forhold til Finn, synes jeg det var rigtig godt,
så det er nok smag og behag. Vil da ikke udlukke at jeg godt kunne tage
dertil igen bare for at komme til lidt varmere himmelstrøg, men efter at ha'
været i Thailand, vil jeg 100 gange heller sådanne et sted hen, frem for
charter rejser generalt, men det er jo en anden side af sagen .

Ang krigen, ville jeg nok betænke mig lidt, men nu er jeg bestemt også
rimelig hysterisk hvad så noget angår *G*. Vi rejser til Thailand om en mdr,
og på hjem turen skulle vi ha' mellem landet o Dubai, men det er ændret til
ukraine, grundet krigen, så det er jeg glad for. Men jeg tror bestemt ikke
rejse selskabet sender nogen afsted hvis der er fare, det er så det næste
, ligesom de ændre ruten på vores fly, så det er svært at sige.

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : 131264

Dato : 29-06-03 17:33

Hej Bolette,

Tak fordi du også reagerer på Side. Ja, den er meget overraskende.
Ikke så stor, og dor så rummelig.
Men som du selv har erfaret, Thailand er stedet. desværre ligger det
bare engang imellem lidt for langt væk, med mindre man har 3 ugers
ferie. Tyrkiet er god til en smuttur. Og er også solsikker hele
sommeren.

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael

Dato : 23-02-03 18:58

Hej...

Min kæreste og jeg var i Side sidste sommer - vi tog sådan en afbudsrejse,
og blev indlogeret på et centralt liggende hotel. Hotellet var udemærket.

Vi blev positiv overraskede over byen. Der var lige det, som vi kom efter.
Der var god, lang strand, og så var der en masse handelsboder, hvor man
kunne købt alt muligt skrammel.

Det skal siges, at der er to strande til Side. Den første dag var vi ved den
beskidte (sagde de lokale), dog synes jeg nu stadig den var ok.
De efterfølgende dage blev vi så kørt til en noget bedre strand, og det var
simpelthen skønt.

De lokale i Side er meget venlige, og sådan noget som tyveri var ikke noget
hverken andre vi snakkede med eller vi selv bemærkede.

Hvis jeg igen skulle til Tyrkiet, kunne jeg godt finde på at vælge Side.

--
Mvh.
Michael Bested