Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Sapphire 9500 Pro .. plidder pladder
Fra : Jesper KA

Dato : 21-02-03 16:08

Så skete det .. jeg skiftede min mange årige ledsager
et matrox G400 Max ud med subject ( hvis min kæreste
læser det her får jeg på hatten ) og der er unægteligt
kommet mere fart over det hele .. prøvede lige C&C
Generals .. wow at det kan køre så hurtigt og at high
details skal tages så bogstaveligt anede jeg ikke ...

Jeg kører med:
WinXP SP1
2 stk 19" Samsung skærme.
Nyeste ATI drivere herfra ( Driver og ATI Control Panel )
http://makeashorterlink.com/?F2A421D83

men der er lige nogle "småting":

1. Når jeg går i advanced indstillinger for display
tager det lige en 1/2 kop kaffe før de kommer frem
og billedet blinker lystigt imens .. er det meningen ?

2. TV Out er noget hø .. jeg får billede på TV`et
men det er for stort .. det hele minder lidt om en
Acer bærbar jeg havde for år siden hvor jeg kunne
køre op i en højere opløsning end skærmen egentligt
kunne klare og jeg derefter kunne skubbe billedet op
og ned samt til højre og venstre på skærmen men altså
ikke kunne se hele billedet på en gang .. det kan da med
sikkerhed ikke være rigtigt .. så hvordan får jeg forklaret
driverne at TV`et ikke skal køre i så stor opløsning ?

Endvidere .. på Matrox kortet kunne jeg når TV Out
var sat til starte media playeren og så kom videoen frem
på TV`et i fuldskærm .. her skal jeg trække playeren over
på TV`et og så maksimere den .. kan det være rigtigt ?

Alle tips og tricks er velkomne da jeg er klar over
at drivere til ATI kort er en mindre videnskab i sig selv

Regards

Fra : Jens Mikkelsen

Dato : 21-02-03 23:14

Jeg har kørt med tilsvarende kort i et par uger med fuld tilfredshed.

1) 1/2 kop kaffe vil jeg ikke sige men jo der går et par ekstra sekunder.

2 Jeg bruger S-VHS indgang på fjernsynet og mit billede er til et 13-tal.
Under advanced indstillinger findes der mange forholdsvise simple
indstillinger du kan foretage. Vælg fanebladet DISPLAY og klik på dit
TV-icon. Herefter kan du vælge screen position og screen size.
For secondary skærm/TV skal du nok indstille opløsning manuelt - mit ændrede
automatisk til 640x480 ved 8 bit når TV tilsluttes (måske kompliceres det af
at du har to skærme tilsluttet! + TV).

3) Her skal du i fanebladet Overlay og vælge Theater Mode - Det styrer...

Håber du kan bruge noget af det,

Jens

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 24-02-03 11:54

"Jens Mikkelsen" <jenmi@tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg har kørt med tilsvarende kort i et par uger med fuld tilfredshed.
>
> 1) 1/2 kop kaffe vil jeg ikke sige men jo der går et par ekstra sekunder.

Jeg har samme problem, det er vildt irreterende. Nogen der har en løsning ?

--
Svend