Visuel inspektion af trykflasker
Fra : S.Arnvig

Dato : 21-02-03 10:40

Hvert år har vi i klubben en visuel inspektion af vores flasker.

Vi hiver ventilen af og kigger ned i flasken, og vurderer
indersiden mht, fugt, rust, tæring osv. Samtidig fører vi
en protokol over alle flasker i klubben og mærker flaskerne
så kun de flasker med årets mærkning må fyldes på vores
kompressor.

Vi har et klubmedlem., som påstår at vi er en af de
få klubber, der gør det, men kan det passe ?

Har i en formel procedure for visuel inspektion i jeres klub ?
Hvor striks er den ?

Søen Arnvig

Fra : Henrik Manley

Dato : 21-02-03 10:46

> Vi har et klubmedlem., som påstår at vi er en af de
> få klubber, der gør det, men kan det passe ?

Næ vi gør det også, og jeg kender da et par andre klubber der også gør det.

> Har i en formel procedure for visuel inspektion i jeres klub ?
> Hvor striks er den ?

Ja! men den er ikke hysterisk. Kigger i den og ser om den er tør (våde
flasker tørres) om der er kommet mere rust i den siden sidst og hvis der er
løs rust i den fjerner man det.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Allan Hansen

Dato : 21-02-03 16:44

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse
> Ja! men den er ikke hysterisk. Kigger i den og ser om den er tør (våde
> flasker tørres) om der er kommet mere rust i den siden sidst og hvis der
er
> løs rust i den fjerner man det.

Noget hysteriske var vi da ved sidste flaskeeftersyn efter en
flaskesprængning. Vi har nu målt gevind på alle flasker og ventiler, og alle
flasker med tommegevind er blevet mærket. Vi skriver en artikel til
Sportsdykkeren når vi får tid.

Allan Hansen, der har båret flasker rundt som om det var blød l...

Fra : Søren

Dato : 21-02-03 10:54

Vi gør det også, og jeg synes det er rimeligt.

M.v.h. Søren Neubert / Rødovre Sportsdykker Klub

Fra : JSC

Dato : 21-02-03 11:43

> [...]
> få klubber, der gør det, men kan det passe ?
>
> Har i en formel procedure for visuel inspektion i jeres klub ?

Den ligner jeres til forveksling, og vi har lige dumpet en stribe af
klubbens egne flasker, grundet rust ved flaskefoden. (De sendes nu til
trykprøvning før tid)

/Jørgen

Fra : Morten Dall

Dato : 21-02-03 13:45

"S.Arnvig" <Venator@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:3e55f43f$0$11029

> Har i en formel procedure for visuel inspektion i jeres klub ?
> Hvor striks er den ?
>
> Søen Arnvig

hej Søren, vi har i vores klub, det er mig der står for det, og vores funger
på præsis samme måde som hos jer, alle vores flasker og medlemmer ligger i
en database, som jeg styre, der fra udtrækker jeg nogle "black" lister over
folk (flasker) der ikke er godkendt, denne liste kan så ligge ved komprassor
, i båden, i klubben på hjemme siden, og i klub bladet, så alle ved hvem der
ikke må fylde, og så har vi det enda sådanne at mna heller ikke må komme med
ud og dykke hvis man ikke har fået kontroleret sin flaske.

mvh Morten Dall
fra Baltic i Nykøbing F.

Fra : Jan Kisak Rasmussen

Dato : 21-02-03 19:58

Vi har samme procedure i Aalborg Sportsdykkerklub

Jan Kisak Rasmussen

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 22-02-03 15:54

"S.Arnvig" <Venator@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Har i en formel procedure for visuel inspektion i jeres klub ?
> Hvor striks er den ?

Ligner jeres, vi holder også øje med hvornår en flaske skal trykprøves..

mvh
Jonas, KT's Dykkerklub

Fra : J.B. Martin

Dato : 24-02-03 23:55

Vi har ingen egen kontrol i KDC, men jeg har oprettet et database med
medlemmernes flasker og trykprøvningsdatoer, således at de der fylder
flaskerne har muligheden, om ikke vanen, for at afgøre om flaskerne skal
fyldes.

Det letter også arbejdet med at samle flasker sammen til trykprøvning for at
få rabat hos Force.

- J.B.