ecs k7s5a + sapphire radeon 9700
Fra : Svend Jørgensen

Dato : 21-02-03 08:58

Hej

En af mine venner har et mystisk problem, første gang han starter sin
maskine er graffiken fuldstændig smadret. Hvis han så lukker sin maskine ned
igen, fungere kortet helt normalt.

Er der nogen der har oplevet noget tilsvarende med det grafik kort ?

Med Venlig Hilsen
Svend Jørgensen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-02-03 09:51

Svend Jørgensen wrote:
> [...]
> helt normalt.
>
> Er der nogen der har oplevet noget tilsvarende med det

Nej, men har han opdateret til nyeste BIOS version
på bundkortet?
Bruges nyeste driver til grafikkortet?
Viser den det dårlige grafik allerede i BIOS?
- Fordi så er driverproblemer udelukket.
Kører blæseren rundt?
- Bliver det for varmt?
Får det tilstrækkelig strøm?
Virker det med et andet grafikkort?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 23-02-03 19:35

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message
> [...]
> Bruges nyeste driver til grafikkortet?
> Viser den det dårlige grafik allerede i BIOS?
> - Fordi så er driverproblemer udelukket.

Nope, k7s5a kan desværre ikke levere nok strøm, selvom selve
strømforsyningen er stærk nok.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-02-03 21:54

Svend Jørgensen wrote:

> Nope, k7s5a kan desværre ikke levere nok strøm, selvom selve
> strømforsyningen er stærk nok.

Kilde?

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 24-02-03 11:56

> Kilde?

ikke rigtigt, men jeg har prøvet samme kort på andre bundkort uden
problemer.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-02-03 12:12

Svend Jørgensen wrote:

> ikke rigtigt, men jeg har prøvet samme kort på andre
> bundkort uden problemer.

Det lyder bare mærkeligt, hvor meget strøm skal
kortet bruge?
- Og hvor meget giver K7S5A's AGP port? (har selv et)
- Skal 9700 ikke have strøm fra et HDD/CD-Rom stik også?