Software - Newbie
Fra : Jakob

Dato : 20-02-03 12:05

Hej Hej

Jeg har lige fået en bunke 3310 og 6310, som chefen mener jeg skal unlocke i
forbindelse med en større nummerportering - jeg har så kigget mig lidt
omkring, og fundet ud af følgende:

Jeg skal have et datakabel
til 6310:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=121930811&n=486032472&pn=508501843

til 3310:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=121930811&n=282668309&pn=407264353

Så skal jeg bruge noget software - det er her jeg strander - har fundet ud
af at jeg skal bruge det her Rolis, men hvad betyder de forskellige DCT der
findes? Man kan får DCT 2-3-4 unlockere... hvilken skal jeg bruge?

Nogle med erfaring, der lige har lidt input?

På forhånd tak,
Jakob

Fra : Helmut Lotti

Dato : 20-02-03 12:14

Hej Jakob!

Jeg har noget software til unlocking af Nokia 6310.
Unlock koden beregnes udfra IMEI.
Post din e-mail, hvis jeg skal maile det til dig!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti

Fra : Jakob

Dato : 20-02-03 12:20

jk@DONTSPAMkelmek.dk

Bare fjern DONTSPAM, så er den i vinkel

tak tak!

Fra : Kent

Dato : 21-02-03 13:58

Hej Jakob
Jeg vil da anbefale dig at gå ind på mobilkabler.dk istedet for THansen, for
det det værste du kan købe hos dem.
Derinde kan du også se hvad der er DCT-3(dine 3310) og DCT-4(dine 6310).
De 'fleste' unlockere laver også ret gode tilbud hvis du kommer med en helt
parti af telefoner.
Tjek evt. www.DKUnlock.dk
Det program der blev snakket om kunne jeg også godt tænke mig hvis det er
muligt: Kent@funstuff.dk

Fra : Jakob

Dato : 20-02-03 14:11

> Jeg vil da anbefale dig at gå ind på mobilkabler.dk istedet for THansen

tak, jeg kigger lige på det

Jeg nået så langt at jeg lige har hentet Nokia tool 1.8 til mine 3310

for at unlocke kan jeg godt regne ud at jeg skal "Clear SP locks" - men skal
jeg mere, eller kører den bare når det er overstået? Skal jeg også update
Faid, eller er det kun hvis man opdaterer software i telefonen

Mvh
Jakob

Fra : Janus Olsen

Dato : 20-02-03 16:59

> [...]
> jeg mere, eller kører den bare når det er overstået? Skal jeg også update
> Faid, eller er det kun hvis man opdaterer software i telefonen

Hej
Du skal også update faid. Med hensyn til 6310 så prøv at søge efter jic
unlocker og dct4 tweak. ihvertfald et af dem skulle virke
MVH Janus Olsen

Fra : Jakob

Dato : 21-02-03 09:53

Okay

Så fremgangsmåden er bare

Starte softwaren
Clear locks
Update Faid
Fjerne kabel, og 'genstarte' telefonen

Right??

Nu er de skåret så meget ud i pap, at vi næsten har en tutorial

Mvh
Jakob

Fra : Janus Olsen

Dato : 21-02-03 15:01

> Okay
>
> Så fremgangsmåden er bare
>
> Starte softwaren
> Clear locks
> Update Faid
> Fjerne kabel, og 'genstarte' telefonen
>
> Right??

Hej Jakob
det er meget tæt på, du skal lige læse telefonens info først, det er på
knappen oppe i venstre hjørne. Og telefonen skal være tændt imens, så skulle
der ikke være mere i det.
altså :
-start program
-tilslut telefon
-tænd tlf.
-læs info
-clear sp locks
-update faid.

MVH Janus Olsen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-02-03 15:17

Janus Olsen skrev:

>-læs info

Ikke nødvendigt.

>-update faid.

Ikke nødvendigt (når der blot unlockes).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon!

simlock.dk fejrer fødselsdag i marts, med tilbud til alle modtagere af nyhedsbrevet - så tilmeld dig: http://www.simlock.dk/nyheder.php

Fra : Janus Olsen

Dato : 20-02-03 17:02

"Kent" <Kent@funstuff.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Jakob
> Jeg vil da anbefale dig at gå ind på mobilkabler.dk istedet for THansen,
for
> det det værste du kan købe hos dem.

Hej
har du noget der kan underbygge den påstand??
For jeg mindes endnu ikke at have hørt om nogen der havde fået "dårlige"
kabler fra T-Hansen
MVH Janus Olsen

Fra : Kent

Dato : 22-02-03 17:07

lige meget.. det er bare generelt noget være lort de sælger hos dem, købte
et 3410 display, fik afvide jeg fik med ramme, men de gav mig uden ramme til
samme pris. MEN det var oxo defækt, kender oxo andre med samme problem...

Fra : Janus Olsen

Dato : 26-02-03 16:51

> [...]
til
> samme pris. MEN det var oxo defækt, kender oxo andre med samme problem...
Ligesom Nokia

MVH Janus Olsen