Word2k: Danske bogstaver "knibes"
Fra : BJ.DK

Dato : 20-02-03 10:35

Word2000 på W2K maskine:

Alle danske små bogstaver og visse tegn (f.eks. §) står pludselig "skævt"
(Sammenknebet og/eller forskudt) på skærm og printer.

Gælder alle Word dokumenter.

Alt ser umiddelbart normalt ud under "Formater - Skrifttype" og "Formater -
Afsnit".

Skrifttype er Times New Roman, og det ændrer sig ikke ved valg af anden
skrifttype.

Samme dokument på anden maskine ser normal ud.

Nogen forslag?

Børgesen

Fra : pre

Dato : 20-02-03 15:01

Kik i Formater/Skrifttype. Der er en indstilling for Knibning, som netop
presser bogstaver sammen. Det samme kan også gøres (være gjort) i en
typografi. Så skal det kunne ses i typografilistens eksempel-views.
© pre 2003

"BJ.DK" <news@klog.dk> wrote in message
: Word2000 på W2K maskine:
:

Fra : pre

Dato : 20-02-03 19:39

Hvis "gevinsten" udebliver så kan der være en fejl i Normal.dot. Er der
ikke tilføjet makroer eller andet gøgl så luk Word og slet -dot filen
(så den dog ligger i papirkurven). Word danner straks en ny med normale
standarder. Er det stadig galt så hedder kuren Søg og Erstat, en variant
af installeren. Den gennemgår alle filer og sætter deres indhold til
standarden. Rutinen startes fra Word´s hjælpetekst menu og, afhængigt
af CPU´en varer det fra et par til en halv snes minutter.
© pre 2003

"pre" <skrivtil@gruppen.dk> wrote in message
[...]
: --
: mvh
: © pre 2003
:
:
: "BJ.DK" <news@klog.dk> wrote in message
: news:3e54a0a6$0$13163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
: : Word2000 på W2K maskine:
: :

Fra : BJ.DK

Dato : 21-02-03 09:43

"pre" <skrivtil@gruppen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis "gevinsten" udebliver så kan der være en fejl i Normal.dot. Er der

Tak for begge tip - no-go .

Problemet er "opstået" konsekvent i Word, og er dokumentuafhængig.
Dokumenter lavet på andre maskiner med integrerede skrifttyper laver samme
nummer.

Jeg er begyndt at samle min mistanke omkring printeren (ene og alene i
mangel på bedre), og ved anledning vil jeg opdatere printerdriveren.

Børgesen

Fra : pre

Dato : 22-02-03 10:26

Var det så ikke smart at skrive en lille testfil og sende den til en eller
anden (f. eks. mig). Med de priser der gælder for dagens printere er der
næppe grund til at rode med en (måske) forældet model.

mvh
pre (perian@postkasse.net)

Fra : BJ.DK

Dato : 24-02-03 09:49

"pre" <Skriv@til.gruppen> skrev i en meddelelse
> Var det så ikke smart at skrive en lille testfil og sende den til en eller
> anden (f. eks. mig). Med de priser der gælder for dagens printere er der
> næppe grund til at rode med en (måske) forældet model.

Jooo, men det har jeg (næsten) allerede selv gjort, idet jeg har sendt
dokumenter (både .doc og .txt) både til og fra maskinen. Det er kun i word,
problemet består og kun på den maskine.

Spøjst.