Sapphire Radeon 9700 Pro Ultimate Edition.~
Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 20-02-03 09:53

Da det desværre er meget tvivlsomt at vi nogensinde får dette kort at se i
nogen danske butikker, så vil jeg prøve om jeg kan få det hjem fra udlandet.
Derfor vil jeg lige hører om der er nogen her som har set det nogen steder
og som evt. ku smide mig et link....

På forhånd tak.

Kenneth

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 20-02-03 10:04

(: MarlboroMan :) skrev: (messageID:

> [...]
> fra udlandet. Derfor vil jeg lige hører om der er nogen her som har
> set det nogen steder og som evt. ku smide mig et link....

shg.dk forventer dem hjemme engang i marts - men du har ret, leverandøren
af Sapphire er ikke den mest stabile.

Jeg har ikke selv ledt efter en udenlandsk forhandler, men du kan evt.
finde en på Sapphires forhandlerliste:
http://www.sapphiretech.com/wheretobuy/retail.asp

--
Kasper Damkjær

http://damkjaer.net/
- nu med mere brun!

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 20-02-03 10:19

> [...]
> af Sapphire er ikke den mest stabile.
>
> Jeg har ikke selv ledt efter en udenlandsk forhandler, men du kan evt.

Jeg fandt siden du henviser til kort efter jeg skrev her....("DOH!")
Har også fundet flere steder som sender til lille DK for 3500+forsendelse.

Ved du hvad shg.dk regner med at kortet kommer til at koste hos dem, hvis
eller når det kommer til DK?

Mvh.

Kenneth

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 20-02-03 10:10

"(: MarlboroMan :)" wrote:

> [...]
> Derfor vil jeg lige hører om der er nogen her som har set det nogen steder

IT-butikken har den på listen, men uden ankomstdato.

Venligst
Flemming

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 20-02-03 10:22

> IT-butikken har den på listen, men uden ankomstdato.
>
> Venligst
> Flemming

Det har de sørme også....Til kun 3677, hvilket er noget billigere end hvis
jeg f.eks skal bestille det hjem fra UK, hvor kortet koster 3500 og så
kommer der forsendelse oveni.
Tror sgu lige jeg sender en mail til dem og hører om de lige gider skubbe
lidt til leverandøren.

Mvh.

Kenneth

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-02-03 11:56

"\(: MarlboroMan :\)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com>
crashed Echelon writing

> [...]
> fra udlandet. Derfor vil jeg lige hører om der er nogen her som har
> set det nogen steder og som evt. ku smide mig et link....

Sjovt nok så har Sapphire ikke engang selv givet produktet et varenummer,
så måske er det overhovedet ikke sendt på gaden endnu.

--
Bjarke Andersen

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 20-02-03 12:30

> Sjovt nok så har Sapphire ikke engang selv givet produktet et varenummer,
> så måske er det overhovedet ikke sendt på gaden endnu.
>
> --
> Bjarke Andersen

Hmmm, så forstår jeg da ikke at jeg har fået en mail fra en butik i England
som skriver at jeg kan have det inden for 7 dage.....
Måske der er opstået en misforståelse i vores kommunikation?

Mvh.

Kenneth

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-02-03 12:33

> Hmmm, så forstår jeg da ikke at jeg har fået en mail fra en butik i
> England som skriver at jeg kan have det inden for 7 dage.....
> Måske der er opstået en misforståelse i vores kommunikation?

Tja itbutikken.dk som der er henvist til tidligere i tråden, påstår de har
det indenfor 1-2 dage men man skal se nedenfor. Og nedenfor står der bare
at det ikke er på lager.

--
Bjarke Andersen

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 20-02-03 13:39

> [...]
> det indenfor 1-2 dage men man skal se nedenfor. Og nedenfor står der bare

Har lige hørt fra IT-Butikken og de siger der går MINDST 14 dage før deres
leverandør kan levere kortet :(

Tålmodighed er en dyd men desværre ikke en JEG besidder....

Kenneth

Fra : Kim

Dato : 20-02-03 14:19

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> Sjovt nok så har Sapphire ikke engang selv givet produktet et varenummer,
> så måske er det overhovedet ikke sendt på gaden endnu.

Der er test af kortet her, så det må være derude et eller andet sted :)

http://www.tweaktown.com/document.php?dType=review&dId=438

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 20-02-03 14:41

> Der er test af kortet her, så det må være derude et eller andet sted :)
>
> http://www.tweaktown.com/document.php?dType=review&dId=438

Der er "masser" af tests af kortet så selvfølgelig er det derude et eller
andet sted, faktisk mange steder. Det er som sædvanligt bare Danmark der er
bagud!

Mvh.

Kenneth

Fra : Kim

Dato : 20-02-03 14:58

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in
message news:3e54dae1$0$141$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> andet sted, faktisk mange steder. Det er som sædvanligt bare Danmark der

Ja det er sku lidt surt at man ikke kan købe det man vil have.

Fra : [9500]Per Larsen

Dato : 20-02-03 14:56

Hvad er der så godt ved den Ultimate Edition som et Alm. Radeon 9700pro ikke
kan klare???

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 20-02-03 15:05

"[9500]Per Larsen" wrote:

> Hvad er der så godt ved den Ultimate Edition som et Alm. Radeon 9700pro ikke
> kan klare???

Kortet kommer med en såkaldt "Heat Pipe", som er et kølesystem UDEN
mekaniske dele.
Altså 100% støjfrit.

Derudover er det et almindeligt 9700 Pro - så vidt jeg ved.

Venligst
Flemming

Fra : [9500]Per Larsen

Dato : 20-02-03 15:51

oki det er da latterligt at købe et Sapphire bare fordi det kommer med
heatpipe...

Du kan købe Powercolor med heatpipe til ca. 3300, og det er så en Zalman
Heatpipe

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 20-02-03 16:19

> oki det er da latterligt at købe et Sapphire bare fordi det kommer med
> heatpipe...
>
> Du kan købe Powercolor med heatpipe til ca. 3300, og det er så en Zalman
> Heatpipe

Hvor har du set et PowerColor med heatpipe henne? Jeg har nemlig ikke set
det nogen steder i DK:

Det er så sandelig også en Zalman Heatpipe der sidder på Sapphires kort.

Mvh.

Kenneth

Fra : Joe Sandøe

Dato : 20-02-03 17:00

"[9500]Per Larsen" <tigerfroen@REMOVETHISvip.cybercity.dk> wrote in message
> oki det er da latterligt at købe et Sapphire bare fordi det kommer med
> heatpipe...
>
> Du kan købe Powercolor med heatpipe til ca. 3300, og det er så en Zalman
> Heatpipe

Øøøh nå!
Mon ikke du mener at man selv kan samle ovenstående til under 3300 kr?

Om alle omstændighedder, er det langt ude at kortet ikke er i landen endnu.
Hardwaretidene havde en test af kortet så langt tilbage som den 6/12-02 :-/
VH Joe (som stadig kigger langt efter dette kort...)

Fra : JKJ

Dato : 20-02-03 18:26

Er der nogen af jer der nogenlunde kan beskrive hvor meget et f.eks.
Sapphire kort "larmer". Er det så slemt? Er det sådan at det vil overdøve et
system med nogenlunde "standard" støj.

Mvh.
John

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 20-02-03 18:54

> Er der nogen af jer der nogenlunde kan beskrive hvor meget et f.eks.
> Sapphire kort "larmer". Er det så slemt? Er det sådan at det vil overdøve
> [...]

Jeg kan desværre ikke beskrive det for dig, men derimod fortælle dig at jeg
har et så støjsvagt system at blæseren i mine ører lyder ALT for højt.
Lånte et Sapphire Radeon 9700 Pro med standard blæseren af min kammerat og
det larmer ALT for meget synes jeg.

Derfor et kort med passiv køling.

Mvh.

Kenneth

Fra : JKJ

Dato : 20-02-03 19:06

Jeg kan sagtens forstå dig, for sådan har jeg det i princippet også med
lyden fra computeren. Jeg har også prøvet at dæmpe lyden i mit system (Magic
Fleece måtter, Pabst blæsere osv), så jeg ville være ked at få et
støvsugergrafikkort.

Mvh.
John

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in
message news:3e551622$0$148$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 20-02-03 21:15

> [...]
(Magic
> Fleece måtter, Pabst blæsere osv), så jeg ville være ked at få et

He he he, ja det blir sgu en hel besættelse til sidst.....det er dog en HELT
anden snak.

Mvh.

Kenneth

Fra : brian

Dato : 21-02-03 08:51

"JKJ" <de@de.de> wrote in message news:b335fq$1hmt$1@news.cybercity.dk...
> [...]
(Magic
> Fleece måtter, Pabst blæsere osv), så jeg ville være ked at få et

Jeg har købt et 9700 nonpro og selv sat en zalman heatpipe på, det spiller
max !!!!!!!!!!

MVH.
--
Svend

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 21-02-03 09:06

> Jeg har købt et 9700 nonpro og selv sat en zalman heatpipe på, det spiller
> [...]

Den ide har jeg også selv haft, dog med et Pro kort. Desværre har jeg lært
på den HÅRDE måde at når man roder med sådan noget selv og noget på et
tidspunkt går galt, så er der ikke så meget at gøre for garantien ryger lige
ud af vinduet når man selv montere sådan en Heatpipe.

Jeg har gjort det masser af gange, dog flest på GF4 kort, så det er ikke
fordi jeg er i tvivl om hvordan det skal gøres. Man er vel også til tider
lidt doven ik.

Mvh.

Kenneth

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 22-02-03 12:58

"brian" <brugtpc@hotmail.com> wrote in message

> Jeg har købt et 9700 nonpro og selv sat en zalman heatpipe på, det spiller
> max !!!!!!!!!!

På UE er der også RAM sinks. De følger ikke med, hvis man køber Zalman
profilen løst.

Mads Holmer-Jensen

Fra : Henrik Lyck

Dato : 27-02-03 22:53

Hvis i kigger på edbpriser.dk under hardware grafikkort ATI Radeon 9700
"ikke pro" så er den kommet med til den nette sum af Dk 3695,-

MVH

Henrik

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 28-02-03 08:38

> Hvis i kigger på edbpriser.dk under hardware grafikkort ATI Radeon 9700
> "ikke pro" så er den kommet med til den nette sum af Dk 3695,-
>
> MVH
>
> Henrik

Hvad mener du med at den står under "ikke pro"? Har lige været inde og
kigge, der står den da netop under pro.
Men tak for det alligevel, havde ikke set den var kommet c",

Kenneth

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 28-02-03 09:00

"(: MarlboroMan :)" wrote:

> Hvad mener du med at den står under "ikke pro"? Har lige været inde og
> kigge, der står den da netop under pro.
> Men tak for det alligevel, havde ikke set den var kommet c",
>
> Kenneth

Jeg tror Henrik mener at hvis man søger på Radeon 9700 Pro, kommer den
ikke med, selvom den godt nok står til 9700 Pro.

Og jeg HAR bestilt et.
Leveringstid: 7-14 dage.Vrææææll. jeg ve' ha' det NU!

Flemming