forkert mailadr.
Fra : Angelbo

Dato : 19-02-03 19:15

Hej NG

Er der nogen her, der kan fortælle, hvordan jeg kan modtage mail, som når
jeg går ind og kigger på egenskaber, er sendt til en helt anden mailadresse
end min. Der er kommet 3, som alle er sendt til samme adresse, men af en
eller anden grund er endt i min postkasse.

Med venlig hilsen
Lisbeth

--
www.angelbo.net

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 19-02-03 19:38

Angelbo wrote:

> [...]
> mailadresse end min. Der er kommet 3, som alle er sendt til samme adresse,
> men af en eller anden grund er endt i min postkasse.

Det er spam og derfor ikke noget du har valgt. Det er nok ikke de sidste du
modtager, da spambots disse dage er ret effektive. Desværre.

En god idé er ikke at bruge sin mailadresse nogensomhelst steder inkl. her
på usenet.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Angelbo

Dato : 19-02-03 19:51

Hej igen

Jeg ved godt, at det er spam, og det modtager jeg en masse af. Det jeg ikke
forstår er, at det slet ikke er sendt til min adresse, men alligevel havner
hos mig.

Mvh
Lisbeth

Fra : Kasper Dupont

Dato : 19-02-03 21:58

Angelbo wrote:

> [...]
> forstår er, at det slet ikke er sendt til min adresse, men alligevel havner

Addressen i From: linien, og addressen som emailen er sendt til, er ikke
nødvendigvis den samme. Hvis du blot sender en email til en enkelt modtager,
vil de normalt være ens. Men en email kan sendes til mange, og undervejs
kan den automatisk sendes til andre addresser. Normalt ændres From: linien
ikke når det sker. Desuden er der ingen hindring for, at et program helt
fra starten af kan udfylde felterne forkert.

Hvis du vil se hvilken addresse emailen i virkeligheden er sendt til, så
kig i emailens headere. Hver mailserver, der modtager en email indsætter en
header, der ser ud i stil med:

   by servernavn with protocol id bla
   dato

Og et sted kan der stå "for brugernavn@domænenavn", men det er ikke alle
servere, der skriver det. Du skal være opmærksom på, at det kun er de
nyeste af headerne, du kan stole på. De ældste (som står nederst) kan være
nogen, der var forfalskede allerede, da de blev sendt til den første server.

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-02-03 20:15

Angelbo skrev:

>Er der nogen her, der kan fortælle, hvordan jeg kan modtage mail, som når
>jeg går ind og kigger på egenskaber, er sendt til en helt anden mailadresse
>end min.

Det er uhyre nemt. Jeg kan skrive din adresse i min adresseliste.
Hvis jeg angiver at det er en gruppe, at gruppen hedder
"Diverse", og specificerer at der skal stå gruppenavnet som
modtager når jeg sender mails til den, så vil du få post
tilsyneledende kun sendt til "diverse", men i virkeligheden sendt
direkte til din rigtige adresse.

--
Bertel

Fra : Angelbo

Dato : 19-02-03 20:24

Ok, tak for hjælpen. Nu har jeg selv været inde og lege lidt i mit
adressekartotek. Det kan åbenbart lade sig gøre, hvis man ændrer kaldenavnet
for den adresse, man sender til. Det med gruppenavnet kan jeg imidlertid
ikke få til at passe. Hvis man sender til en gruppe, kommer der automatisk
til at stå navnene på de adresser, der er i gruppen, uanset, hvad gruppen
hedder. Først når kaldenavnene er ændret, kan det lade sig gøre. Så blev det
problem løst.

Mvh.
Lisbeth

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-02-03 16:30

Angelbo skrev:

>Ok, tak for hjælpen. Nu har jeg selv været inde og lege lidt i mit
>adressekartotek.

Jeg skulle nok have skrevet at jeg benytter Agent, men som du har
opdaget er princippet det samme i andre programmer.

--
Bertel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-02-03 22:29

On Wed, 19 Feb 2003 19:14:43 +0100, "Angelbo"
<angelbo@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> end min. Der er kommet 3, som alle er sendt til samme adresse, men af en
> eller anden grund er endt i min postkasse.

Det du ser i To: er i virkeligheden blot en kommentar fra
afsenderen til modtageren.

Den egentlige kommunikation fra afsenderprogrammet til serveren
sker med SMTP-kommandoer, og der er intet som helst i vejen for,
at man i SMTP siger RCPT TO én adresse og noget helt andet i To:
feltet.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Jan Viegand

Dato : 20-02-03 20:15

"Angelbo" <angelbo@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> end min. Der er kommet 3, som alle er sendt til samme adresse, men af en
> eller anden grund er endt i min postkasse.

Din mail-adresse er sikkert sat i Bcc. Adresser sat i dette felt, kan ikke
ses af modtagerne.

Det skal man også bruge hvis man vil sende en mail til mange, fx et
nyhedsbrev ud til mange, som altså har bedt om det, så det ikke er spam.

Jan

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-02-03 20:35

In article <3e53ce53$0$71626$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Angelbo wrote:
> [...]
> end min. Der er kommet 3, som alle er sendt til samme adresse, men af en
> eller anden grund er endt i min postkasse.

Det er fordi, at To:, Cc:, Bcc: etc ikke betyder noget når først
mailen slipper dit e-mail program.

Alle mails bliver ved aflevering til første server forsynet med
en adresse der er uafhængig af mailens indhold ved hjælp af den
såkaldte RCPT TO kommando. Denne anvendes uanset om du har skrevet
To, CC eller Bcc.