Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
hvad skal jeg gøre?
Fra : J.F.K

Dato : 19-02-03 18:10

Jeg skal snart have nyt grafikkort, men jeg ved ikke om jeg skal købe nu
eller vente på Radeon 9900 pro !!! Jeg havde i forvejen tænkt mig at købe et
Radeon 9700 pro, men jeg ved jo ikke noget om hvornår det nye kort kommer.
Til først gik jeg spændt og ventede på Geforce FX, men da det endelig kom og
blev tæstet utallige steder, synes jeg det var utroligt skuffende, både mht.
larm, ydelse og pris
Har ellers haft både Geforce v6800 Deluxe, Geforce 3 Ti500 Deluxe, og nu har
jeg Geforce 4 Ti4200 (godt overclokket)...

Hvad havde i gjort?

mvh. John

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-02-03 18:16

J.F.K wrote:
> Har ellers haft både Geforce v6800 Deluxe, Geforce 3 Ti500
> Deluxe, og nu har jeg Geforce 4 Ti4200 (godt overclokket)...
>
> Hvad havde i gjort?

Er dit Ti4200 ikke kraftigt nok?

Hvad er dine andre systemdata da?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : J.F.K

Dato : 19-02-03 18:28

> Er dit Ti4200 ikke kraftigt nok?
>
> Hvad er dine andre systemdata da?
>
> --
> Mvh.
> Mikael Nørrelund

Jo det kan da godt være at jeg kunne nøjes med mit nuværende Geforce 4, men
det er jo også spændende at være med helt fremme ikk!
System:
WinXP SP1, Detonator 41.09, Asus A7N8X Deluxe, AMD XP 1800+ (1614MHz),
Silent Viking, Crucial pc2100 (256mb x 2) (mest aggresive indstillinger),
Geforce 4 Ti4200 x8 128MB, WD 100GB + IBM GXP120 80GB + 2 x IBM GXP120 60GB,
300watt modificeret psu, i Aopen Tower!

Jeg ved godt det ikke er helt vildt men jeg skal ved samme lejlighed
bestille Crucial pc2700 og en større AMD'er jeg ved ikke om det bliver en
xp2600, 2700 eller en barton når de kommer

mvh. John

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-02-03 19:19

J.F.K wrote:
[Snip system]
> Jeg ved godt det ikke er helt vildt men jeg skal ved samme
> lejlighed bestille Crucial pc2700 og en større AMD'er jeg
> ved ikke om det bliver en xp2600, 2700 eller en barton
> når de kommer

Måske flere RAM og nogle hurtigere diske kan gøre et
udslag (har ikke lige tjekket om du har de hurtigste diske
der er).
Jeg vil i hvert fald syntes et skift til Radeon 9700 Pro
lyder mærkeligt, da du nok kører alle spil i en god
opløsning uden hakkeri.

Er det blær' du vil ha', så kan det da godt være du
skal købe et Radeon 9700 Pro, jeg syntes bare det
er mange penge for så lidt...
<http://shor.ter.dk/166562368>

Fra : Kim

Dato : 19-02-03 21:30

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message
<Klip>
> Er det blær' du vil ha', så kan det da godt være du
> skal købe et Radeon 9700 Pro, jeg syntes bare det
> er mange penge for så lidt...
> <http://shor.ter.dk/166562368>

Jeg synes nu der er rimlig stor forskel når man kigger på det link der :)

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 20-02-03 09:03

Kim wrote:

> Jeg synes nu der er rimlig stor forskel når man kigger på
> det link der :)

Hvis dit nuværende grafikkort kører flydende i spil er der
ikke meget at hente, kun point = blær ;)

Fra : Kim

Dato : 20-02-03 09:50

> Hvis dit nuværende grafikkort kører flydende i spil er der
> ikke meget at hente, kun point = blær ;)

Ok det vil jeg så gerne give dig ret i :)

Fra : Martin K

Dato : 19-02-03 18:17

J.F.K wrote:
> Har ellers haft både Geforce v6800 Deluxe, Geforce 3 Ti500 Deluxe, og
> nu har jeg Geforce 4 Ti4200 (godt overclokket)...

Jeg gik også og lurede lidt på GF FX, men da jeg kom til at kende prisen,
var denne udelukket. Derefter vendte jeg snuden mod Sapphire Radeon 9500
Pro. Meen her læste jeg at der var mange fejl på det kort, og mange var
blevet sendt retur. Så turde jeg ikke købe det heller, selvom jeg var
skrevet op til eet.

> Hvad havde i gjort?

Så endte det sq med at jeg købte et Asus V9280/TD GF4 TI4200 128 MB AGPx8.
Jeg ved at du ikke kan bruge mit valg af kort til noget som helst, men vil
bare lige sige at du bestemt ikke var/er alene med overvejelserne... Held og
lykke med købet.

Btw. ville jeg vælge Radeon 9700 Pro, da det højst sandsynligt vil falde i
pris, når det nye Radeon kommer...

--
Martin K