A-Niveau i orden ?
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 19-02-03 17:45

Når man har i gymnasiet har haft matematík på A niveau, men kun har
fået 5 - Opfylder man så ikke kravet "niveaukravet" til
universiteterne så længe ens samlede gymnasie gennemsnit er over 6 ?

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-03 18:30

Jesper Pedersen <petersens@mail.dk> wrote:

> Når man har i gymnasiet har haft matematík på A niveau, men kun har
> fået 5 - Opfylder man så ikke kravet "niveaukravet" til
> universiteterne så længe ens samlede gymnasie gennemsnit er over 6 ?

Under alle omstændigheder ville jeg nu nok melde mig til matematik på et
studenterkursus. Gymnasialt suppleringskursus.
--
Per Erik Rønne

Fra : LBR

Dato : 20-02-03 20:27

Jeg vil tro at man skulle være bestået før de vil optage én, hvis de stille
det som et krav at du har gennemført matematik på a-niveau.
For med et 5 tal kan man jo just ikke sige at du har gennemført. Vel?
For med et 5 tal har men jo nok ikke forstået helt så meget af det og har
derfor ikke de grundlægende redskaber som der kræves.

Det er bare min opfattelse.

Held og lykke

Louise