ZoneAlarm igen igen..
Fra : Martin S.

Dato : 19-02-03 15:33

Hejsa

ZoneAlarm Pro 3.1 smider mig af nettet i 10-15 sekunder en gang i timen ca.
Hvis jeg lukker ZoneAlarm, så bliver jeg ikke disconnected.
Jeg har kigget i manualen, men jeg kan fandme ikke se HVOR i alle de
indstillingsmuligheder der er, at fejlen kan ligge.

Har nogen oplevet det samme fænomen med at blive logget af pga. ZA? Hvad er
den konkrete løsning?

MVH Martin

Win XP Pro
Stofanet (idletid sat til uendeligt)

Fra : Rene Joergensen

Dato : 19-02-03 15:50

Martin S. <feedback56@hotmail.com> wrote:

> ZoneAlarm Pro 3.1 smider mig af nettet i 10-15 sekunder en gang i timen ca.
> Hvis jeg lukker ZoneAlarm, så bliver jeg ikke disconnected.

Monstro det kan skyldes at ZA forvansker kommunikationen mellem Stofas
DHCP-server og din maskine?

--
-René
http://www.taabelig-turbo-klub.dk/

Fra : mik

Dato : 19-02-03 16:45

"Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Monstro det kan skyldes at ZA forvansker kommunikationen mellem Stofas
> DHCP-server og din maskine?
>
> --
> -René
> http://www.taabelig-turbo-klub.dk/

Jeg har set lige netop det og der var fejlen som Rene skriver
Mik

Fra : Martin S.

Dato : 19-02-03 17:25

"Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Monstro det kan skyldes at ZA forvansker kommunikationen mellem Stofas
> DHCP-server og din maskine?

Det er ikke utænkeligt. Jeg har talt med Stofa support som ikke kan se fejl
på min linie (jeg talte endda med dem i telefonen netop som jeg blev
disconnected, og de kunne stadig ingen fejl se).
Men hvorledes kommer jeg videre? Nogen forslag til ændring af opsætning i
ZA? Jeg vil da nødigt droppe ZA helt.

MVH Martin

Fra : Palle Jensen

Dato : 19-02-03 20:00

> [...]
> se). Men hvorledes kommer jeg videre? Nogen forslag til ændring
> af opsætning i ZA? Jeg vil da nødigt droppe ZA helt.

Prøv at slukke ZA og se om problemet vedbliver..

--
Palle Jensen

Fra : Palle Jensen

Dato : 19-02-03 20:01

> Prøv at slukke ZA og se om problemet vedbliver..

Og så vil jeg anbefale dig at flytte spørgsmålet over i:

dk.edb.internet.software

Inden der går flaming i det hele!!

FUT: dertil.

--
Palle Jensen

Fra : Martin S.

Dato : 20-02-03 02:00

Fra : Palle Jensen

Dato : 20-02-03 23:58

> Som jeg skrev i mit første indlæg:
> "Hvis jeg lukker ZoneAlarm, så bliver jeg ikke disconnected."

Sorry... Jeg sov.

--
Palle Jensen

Fra : Kim Greve

Dato : 22-02-03 18:33

"Martin S." <feedback56@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> disconnected, og de kunne stadig ingen fejl se).
> Men hvorledes kommer jeg videre? Nogen forslag til ændring af opsætning i

Sæt en router på, det løser dit problem.

--
Med venlig hilsen / Kind regards

Kim Greve.

Fra : Martin S.

Dato : 22-02-03 22:51

"Kim Greve" <no.private@emails.please> skrev i en meddelelse
> Sæt en router på, det løser dit problem.

Jeg har ikke meget kendskab til firewalls, og slet ikke til hardware
firewalls. Så det kommer der vist ikke noget godt ud af, medmindre jeg kunne
få noget hjælp et sted.

MVH Martin

Fra : Kim Greve

Dato : 23-02-03 14:46

> [...]
>
> Jeg har ikke meget kendskab til firewalls, og slet ikke til hardware
> firewalls. Så det kommer der vist ikke noget godt ud af, medmindre jeg

En router er ikke en firewall. Prøv at kigge her:
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=router

En router sætter du imellem dit modem og din computer, så din computer får
sin IP fra routerens LAN side og kablet fra dit modem sættes ind i routerens
WAN stik.

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 23-02-03 15:06

"Kim Greve" <no.private@emails.please> wrote:

>En router er ikke en firewall. Prøv at kigge her:
>http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=router

Man kan diskutere længe hvad der præcis skal til for at noget med
rimelighed kan kaldes en "firewall".

Men uanset holdningen til terminologi giver de NAT-rutere man
normalt bruger til fx private ADSL-forbindelser, i praksis en
udmærket beskyttelse mod indbrud udefra - hvis man altså lader
være med at konfigurere dem til at forwarde forbindelser udefra
ind til maskiner på det interne net.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).