Radeon 9700 og Zahlmann
Fra : Martin K. Andersen

Dato : 18-02-03 01:18

Hallo!

Jeg er ved at købe et power color radeon 9700 og ejer i forvejen et
Gf4Ti4600 med Zalman Heatpipe ZM80. Kan den flyttes over på radeon kortet?
Hvor varm bliver radeon i forhold til Gf4?

--
\\\|///
\\ - - //

Fra : Jørgen J.

Dato : 18-02-03 08:12

> Jeg er ved at købe et power color radeon 9700 og ejer i forvejen et
> Gf4Ti4600 med Zalman Heatpipe ZM80. Kan den flyttes over på radeon kortet?
> Hvor varm bliver radeon i forhold til Gf4?

Desværre ikke noget svar på dit spørgsmål, men jeg tænker lige på hvorfor du
har skiftet kort, når du i forvejen har et GForve4-TI4600? Den er vel næsten
på fuld højde med Radeon9700 (er det PRO du har købt?) og vel næppe noget
der er mærkbart hurtigere i spil?

Jørgen

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 18-02-03 08:45

>Den er vel næsten
> på fuld højde med Radeon9700 (er det PRO du har købt?) og vel næppe noget
> der er mærkbart hurtigere i spil?

Det er ikke for at bryde trådemnet her, men der er en KÆMPE forskel på de to
kort. Den viser sig ganske rigtigt som du antyder ikke normalt i forskellige
spil - ved standardinstillinger altså! Radeon er LANGT hurtigere i 4xFSAA
end Ti4600 - med flere længder endda!

http://www.tomshardware.com/graphic/20021104/r9700pro-cards-22.html

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Tom Jørgensen

Dato : 18-02-03 11:19

>Radeon er LANGT hurtigere i 4xFSAA
> end Ti4600 - med flere længder endda!

Jeg kan kun slutte mig til den påstand.
Jeg kørte før med ti4600 kort og købte så et gigabyte 9700pro kort, nu kan
jeg spille alle mine spil med alt slået til max. og det køre helt flydende.
Har mont. en Zalman ZM80A-HP har det oc. og få en en score på 5268 i
3DMark-03 og ca. 18300 i 3DMark2001 se

Hilsen Tom

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-02-03 11:50

"Tom Jørgensen" <falkevej@os.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> flydende. Har mont. en Zalman ZM80A-HP har det oc. og få en en score
> på 5268 i 3DMark-03 og ca. 18300 i 3DMark2001 se

Står selv ved købsfasen og tipper om jeg skal tage det ene eller det andet.

Der er en del, som klager over driverne hos ATi som ikke lige er de mest
perfekte kontra hos Nvidia. Og at mange spil mere og mere lægger sig over
til Nvidia og deres drivere fremfor at huske der findes andet end Nvidia.

Nogen der kan sige noget om det??

--
Bjarke Andersen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-02-03 13:39

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in

> [...]
> mest perfekte kontra hos Nvidia. Og at mange spil mere og mere l‘gger
> sig over til Nvidia og deres drivere fremfor at huske der findes andet

Det med spillene er i hvert fald forkert. De pixelshaders osv. der kodes
til er defineret i standarder (f.eks. OpenGL eller DirectX9) og det er
ikke nvidia eller ati's standarder. Det er åbne standarder eller API'er,
ellers ville det jo være håbløst for programmørerne at lave
programmer/spil der kan køre på forskellige grafikkort.

Nvidia har så udgivet deres eget programmeringssprog 'Cg' som skulle give
programmørerne mulighed for at skrive højnivau kode som Cg så compiler
til noget optimeret assembler som sikkert kun kan afvikles på nvidia-
GPU'er. Men da ATi har en ret stor markedsandel tror jeg ikke det har
nogen betydning, spiludviklerne laver også spil til ATi's kort - så det
skal du ikke være bekymret for, og selvom det måske er nemmere for dem at
få noget kode der kører hurtigt på nvidias kort så laver de også kode der
kører optimalt på ATi kort.

Det med ATi's drivere var noget makværk, er efter min mening en saga
blot. Det var vist mere med de tidligere Radeon serier (8500 og før det)
De nuværende er skrevet helt fra bunden af, hvorimod de gamle byggede på
en gammel kerne og derfor havde alle de unoder der var i ældre drivere,
de nye er efter min mening både stabile og yder glimrende.

Mvh.
Flemming

PS: Jeg har et Ti4200, men hvis jeg skulle købe nyt lige nu ville det
blive et Radeon 9700Pro. MEN ATi kommer jo med et nyt kort baseret på
R350 kernen i løbet af et par måneder eller 4 - så en gang inden sommer
kan vi nok begynde at se Radeon 9700 Pro til priser der ligger tættere på
2000 end på 3000 :)

Fra : Martin K. Andersen

Dato : 18-02-03 13:24

Hallo!

Nej det er desværre ikke et pro, men jeg synes nu efter de test jeg har læst
at 9700 klarer sig ganske godt i forhold til ti4600 - Og så var det jo et
godt tilbud! Og det kan man næsten ikke sige nej til. Der er ikke noget som
impuls køb! Er ellers udemærket tilfreds med ti4600, men man er vel altid
interessert i det der er bedre??

Martin Andersen