Siemens Gigaset 4010 micro
Fra : carsten

Dato : 17-02-03 22:40

Jeg har netop købt ovennævnte telefon......i Tyskland .
Men ak den kan godt ringe ud men ikke ind. Den ringer slet ikke på
håndsættet når der kommer et opkald. Hos Siemens DK siger de at det er fordi
man i Tyskland benytter en større spænding på telenettet end i DK. Derfor er
strømmen for "svag" herhjemme til at telefonen kan registrere de indgående
opkald.

Altså kan en telefon købt i Tyskland ikke bruges herhjemme. Ak det vidste
jeg desværre ikke.

MEN er der nogen som kender en løsning på nævnte problem. Måske et sted hvor
man kan skifte et eller andet i telefon, købe en lille forstærker eller
andet.

Jeg har testet håndsættet hos min nabo. Her virker den udmærket. Så det er
altså basen den er gal med.

PS. Jeg rejser meget og har derfor gennem tiden købt telefoner rundt omkring
i verden. Og der har aldrig været problemer med disse i DK. Har købt i
Dubai, Maylasia samt USA. Men ak så køber man i Europa og så er der
problemer. Lenge leve EU.

Carsten

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 18-02-03 00:55

"carsten" <carsten@speedbird.dk> wrote in message
> Jeg har netop købt ovennævnte telefon......i Tyskland .
> Men ak den kan godt ringe ud men ikke ind. Den ringer slet ikke på
> håndsættet når der kommer et opkald.

Det ved jeg ikke, men det har tidligere været nævnt i gruppen, at der
anvendes en anden kodning af numrene i Tyskland så du får i hvert fald ikke
liv i nummerviseren. Desværre.

Kan du modtage et opkald med telefonen, hvis du hører det kommer på et andet
apparat?

--
mvh Kasper

Fra : carsten

Dato : 18-02-03 08:12

Hej Kasper.

Nej desværre. Ringer telefonen ( den jeg købte i USA ) kan jeg ikke besvare
med siemens telefonen. Den skriver "ikke muligt" på skærmen. Altså den er
helt død ved indkommende opkald.

Som nævnt sagde de hos Siemens DK at strømmen i Danmark er for lav iforhold
til Tyskland/Luxemborg. Det jeg nu er ude efter er en slags forstærker eller
et "lille" indgreb i basen så den virker. Hvis telefonen virker men ikke vis
nummer så for den vel lige den spænding som er nok??????????????????????.

Kender du nogen som kender en der.............................

Mvh

Carsten

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:b2rsns$54c$1@sunsite.dk...

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-02-03 16:04

> [...]

>i verden. Og der har aldrig været problemer med disse i DK. Har købt i
>Dubai, Maylasia samt USA. Men ak så køber man i Europa og så er der

Jeg har for et par år siden også købt telefon i Tyskland, det var
Siemens Gigaset 3010 micro, og efter at to ledninger var byttet om,
virkede den fint, dog fungerede vis nummer ikke. Jeg kan desværre ikke
huske hvilke ledninger, der var tale om, men jeg prøvede mig frem.

Kim

Fra : carsten

Dato : 19-02-03 10:47

"Kim Larsen" <kimlarsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> virkede den fint, dog fungerede vis nummer ikke. Jeg kan desværre ikke
> huske hvilke ledninger, der var tale om, men jeg prøvede mig frem.

Hej.

Jeg har skiftet teleledningen så det er en med dansk stik ( til væggen ).
Kigger man på det lille stik ( til telefonen )
sidder de 2 ledninger i midten; både på mit stikog det der fulgte med
telefonen.

De ( Siemens ) siger også at når telefonen kan ringe ud er der ikke mere at
gøre. Mit håndsæt virker dog fint med en dansk base.

Vil du købe den?

carsten