Beskyttelse af mapper
Fra : Morten Nielsen

Dato : 16-02-03 18:22

Er der nogen der kender et super godt og meget brugervenligt program til at
passwordbeskytte mapperne på ens harddisk?
Jeg havde forestillet mig et der virkede på den måde, at når man
dobbeltklikker på en mappe, så spørger computeren om password.
Det gør ikke noget at det koster lidt, bare ikke flere tusinde kroner...

Mvh Morten Nielsen

Fra : complex@pc.dk

Dato : 16-02-03 18:35

Det nemmeste og et af de bedste er her
http://www.jetico.com/
Bedst crypt, der laver et diskdrev i en file der er crypteret med
optil 448 bit glem nu ikke dit password for så er løbet kørt.

Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 16-02-03 21:57

On Sun, 16 Feb 2003 18:35:20 +0100, complex@pc.dk <complex@pc.dk> wrote:
> Det nemmeste og et af de bedste er her
> http://www.jetico.com/
> Bedst crypt, der laver et diskdrev i en file der er crypteret med
> optil 448 bit glem nu ikke dit password for så er løbet kørt.

Griner stille over dårlig markedsføring og roder videre med GEOMs gbde.

448 bit lyder som en noget mærkelig keysize? Kan jeg se kildekoden til
produktet?

--
Jesper

Fra : GateKeeper

Dato : 16-02-03 22:15

http://www.counterpane.com/blowfish.html - Generelt om BlowFish 448

http://www.counterpane.com/blowfish-download.html - Kildekode

- GateKeeper -

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 16-02-03 22:38

On Sun, 16 Feb 2003 22:14:48 +0100, GateKeeper wrote:

> http://www.counterpane.com/blowfish-download.html - Kildekode

Pas på med at sammenligne counterpanes blowfish-kode med en
implementation i et tilfældigt program.

Ofte kan man ikke regne med, at programmer reelt bruger den algoritme,
der påstås - og da slet ikke med, at den er fornuftigt implementeret.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : GateKeeper

Dato : 17-02-03 11:38

> [...]
>
> Ofte kan man ikke regne med, at programmer reelt bruger den algoritme,
> der påstås - og da slet ikke med, at den er fornuftigt implementeret.

Enig, men når nu Jetico selv linker til Counterpanes...

Kig selv, adressen er www.jetico.com

- GateKeeper -

Fra : Alex Holst

Dato : 16-02-03 19:02

Morten Nielsen <nyheder@nielsen.tdcadsl.dk> wrote:
> Er der nogen der kender et super godt og meget brugervenligt program til at
> passwordbeskytte mapperne på ens harddisk?

Det har vaeret naevnt i gruppen for nylig, og OSS'en naevner forskellige
muligheder.