Syn / Sidespejle ??
Fra : Leif

Dato : 12-03-01 19:31

Er der nogen der ved om det er lovkrav at der er sidespejle på en Yamaha
XS650 Årgang 1976.??

Hvor kan jeg evt. finde noget om det på nettet ??

Leif

Fra : Søren L Hansen

Dato : 12-03-01 20:18

"Leif" <lp@knus.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved om det er lovkrav at der er sidespejle på en Yamaha
> XS650 Årgang 1976.??
>

>Hvor kan jeg evt. finde noget om det på nettet ??

www.retsinfo.dk, søg efter noget med køretøjers indretning og sidespejle

Søren

Fra : Jonas Holt

Dato : 14-03-01 12:09

Er det muligt at ringe ned i synshallen og sige: jeg skal til syn på torsdag
med min jammerha. Kan jeg ikke komme forbi og få en kopi af
typegodkendelsen?

Og så er det jeg mener, at typegodkendelsen blev indført i '77 - ret mig if
i'm wrong - og at der derfør bare var nogle generelle krav.
Og så tror jeg nok, at det først er fra '79, at bremselyset skal tænde når
FORbremsen aktiveres - så der er måske sket en gevaldig opstramning af
reglerne sidst i 70'erne?

mvh
Jonas Holt & CBR600F2