Enheden for dysestørrelse...?
Fra : Brian Axelgaard

Dato : 15-02-03 23:02

Nogen der ved hvad enheden for dysestørrelsen er? Hvad betyder de "100" i
#100 - det kunne se ud til at være at hullet i dysen er 1mm i diameter...

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-02-03 23:14

Brian Axelgaard wrote:
> Nogen der ved hvad enheden for dysestørrelsen er? Hvad betyder de "100" i
> #100 - det kunne se ud til at være at hullet i dysen er 1mm i diameter...

Det kommer ganske an på kaburator-fabrikaten ...
1mm er dog næppe en dysestørrelse man vil se på en knallert?

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 16-02-03 17:00

> Det kommer ganske an på kaburator-fabrikaten ...

Sikker? Kilde...?

> 1mm er dog næppe en dysestørrelse man vil se på en knallert?

Ved det ikke sidder med en #95 dyse i hånden... det er svært at se hvor stor
den er.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-02-03 20:39

Brian Axelgaard wrote:
> Sikker? Kilde...?

Ja, jeg er jævnt sikker, jeg husker fx. jeg havde en Amal-karburator
til en Maxi, hvor en 40-dyse var betydeligt større i hullet end en
56 (tror jeg det var) til en normal Maxi-kaburator..

> Ved det ikke sidder med en #95 dyse i hånden... det er svært at se hvor stor
> den er.

Den er nok ikke en mm ...

Hoveddysen i min Yamaha er en 240, og den er sgu heller ikke 2.4mm
stor :)

// Hans, på knallert-200 (på en god dag med vinden i ryggen;)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : JW

Dato : 16-02-03 20:54

"Hans Joergensen" skrev i news:slrnb4vq7h.1ht.haj@enterprise-server.dk:

> Den er nok ikke en mm ...
>
> Hoveddysen i min Yamaha er en 240, og den er sgu heller ikke 2.4mm
> stor :)

Netop. Så mon ikke det snarere er et mål for mængden af benzin, den
kan levere, lige som en viskositetsmåler (men i hvilken måleenhed)?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-02-03 22:23

JW wrote:
> Netop. Så mon ikke det snarere er et mål for mængden af benzin, den
> kan levere, lige som en viskositetsmåler (men i hvilken måleenhed)?

Det kommer jo nok igen an på fabrikaten ..

// Hans, http://rd350.nathue.dk
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Klaus G.

Dato : 16-02-03 00:29

"Brian Axelgaard" <axelgaard@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Nogen der ved hvad enheden for dysestørrelsen er? Hvad betyder de "100" i
> #100 - det kunne se ud til at være at hullet i dysen er 1mm i diameter...

Tror jeg ikke du skal regne med. Har man f.eks. en dyse #100 til en Arreche,
og en Dellorto. Så er Dellortoen størst. Noget i retning af at en #85 til
Dellorto, svare til 90-95 i en Amal.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 16-02-03 17:01

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
> Tror jeg ikke du skal regne med. Har man f.eks. en dyse #100 til en
Arreche,
> og en Dellorto. Så er Dellortoen størst. Noget i retning af at en #85 til
> Dellorto, svare til 90-95 i en Amal.

Jeg har været hos en cykel/knallert-forhandler og få "boret" en dyse op. Han
havde nogle rivaler som han kunne gøre en dyse større med. Han lavede en
#57.5 om til #80, og det er den, sammenlignet med en #80 til en Dell'orto.

Fra : LaLLe

Dato : 17-02-03 14:14

"Brian Axelgaard" <axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvad enheden for dysestørrelsen er? Hvad betyder de "100" i
> #100 - det kunne se ud til at være at hullet i dysen er 1mm i diameter...

Amal Arreche osv kender jeg intet til i måleenheden.
Dell'orto kan jeg derimod bekræfte det du har observeret. En 100 dyse er 1
mm stor. Og en 50 dyse er 0.5 mm stor.

LaLLe
www.stalkerzone.dk

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 17-02-03 17:36

"LaLLe" <lalle@mail.dk> wrote in message
> Amal Arreche osv kender jeg intet til i måleenheden.
> Dell'orto kan jeg derimod bekræfte det du har observeret. En 100 dyse er 1
> mm stor. Og en 50 dyse er 0.5 mm stor.

Okay - det er sådan en jeg har. 21mm guf, købt som værende en Polini, men
der står altså Dellorto på den :) Sikkert som det skal være, men det virker
da bare lidt underligt!s

Fra : Klaus G.

Dato : 17-02-03 21:13

> Okay - det er sådan en jeg har. 21mm guf, købt som værende en Polini, men
> der står altså Dellorto på den :) Sikkert som det skal være, men det
virker
> da bare lidt underligt!s

Man kan også købe Malossi Karbs. Det er fordi den er dyset ind til
Polini/Malossi alt efter hvad for en du køber. Begge karbs er dog Dellorto.

--
Klaus G. / Seth-Enoch