Radeon 9500 og Soltek SL-75 KAV
Fra : Per Møller

Dato : 15-02-03 17:46

Hej NG

Jeg har lige modtaget et Sapphire Radeon 9500.

Dette prøvede jeg at indstalleret på mit Soltek SL-75 KAV motherboard og fik
en sort skærm som resultat.

Jeg prøvede derefter kortet i 2 andre computere, hvor der ingen problemer
var.

Herefter prøvede jeg 2 andre kort på Soltek bunden og de virkede uden
problemer.

Så jeg må være løbet ind nogle problemer med kompatibiliteten.

Er der nogen, som har erfaring for et andet kort til ovenstående bund med en
rimelig 3-D ydelse?

Jeg går fra GeForce 2 Mx til ???

Per

Fra : flemsus

Dato : 15-02-03 17:16

"Per Møller" <motoguzzi@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
>
> Så jeg må være løbet ind nogle problemer med kompatibiliteten.
>
> Er der nogen, som har erfaring for et andet kort til ovenstående bund med

Har du sat strømstikket i bundkortet?
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Per Møller

Dato : 15-02-03 18:22

> Har du sat strømstikket i bundkortet?
> Mvh. Flemming Sørensen

Strømmen til PC var under montering frakoblet, da bunden ellers kan gå i
sort.

Derefter blev strømmen til grafikkortet og til selve PC´en tilsluttet.

Mvh Per

Fra : flemsus

Dato : 15-02-03 19:42

> [...]
>
> Så jeg må være løbet ind nogle problemer med kompatibiliteten.
>
> Er der nogen, som har erfaring for et andet kort til ovenstående bund med

Så prøv at sætte kortet i en kammerats computer, så kan du nok indsnævre
problemet.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : TrouBle

Dato : 15-02-03 20:01

> Så prøv at sætte kortet i en kammerats computer, så kan du nok indsnævre
> problemet.
> Mvh. Flemming Sørensen

Læser du ikke hvad han skriver?

Fra : flemsus

Dato : 16-02-03 02:16

"TrouBle" <Sp@m.dk> wrote in message news:b2m2q6$1ge0$1@news.cybercity.dk...
> problemer
>
> Læser du ikke hvad han skriver?

Ikke godt nok, men så er det da ikke grafikkortet den er gal med. Kan det så
være gamle drivere der generer eller måske for lidt strøm?
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Per Møller

Dato : 16-02-03 11:10

> Ikke godt nok, men så er det da ikke grafikkortet den er gal med. Kan det

> være gamle drivere der generer eller måske for lidt strøm?

Computeren vil slet ikke starte op med ovenstående kombination. Jeg kan ikke
en gang komme ind i bios og windows starter aldrig op. Så resultatet er en
sort skærm.

Det er Windows XP.

Om det kan være strømmen, tja det ved jeg ikke.
Men kortet har også kunnet køre på en gammel PC med en 230w PSU.
Min PSU er 300w og har tilsluttet en HD, et DVD-drev, en brænder.

Mvh. Per

Fra : flemsus

Dato : 16-02-03 11:23

> [...]
> Men kortet har også kunnet køre på en gammel PC med en 230w PSU.
> Min PSU er 300w og har tilsluttet en HD, et DVD-drev, en brænder.

Ja så er jeg løbet tør for ideer. Ikke for at gnide salt i såret men jeg har
samme kort moddet til 9700 og det kører uden problemer(på A7V266-E). Så pøj
pøj med at få løst problemet.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : TrouBle

Dato : 17-02-03 18:42

> [...]
> Men kortet har også kunnet køre på en gammel PC med en 230w PSU.
> Min PSU er 300w og har tilsluttet en HD, et DVD-drev, en brænder.

Bruger du nyeste bios? jeg har selv et soltek sl-75 kav motherboard og har
tænkt mig at købe et ati 9500 pro, så jeg håber den kombination virker....

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 18-02-03 12:21

> Jeg har lige modtaget et Sapphire Radeon 9500.
>
> Dette prøvede jeg at indstalleret på mit Soltek SL-75 KAV motherboard og
fik
> en sort skærm som resultat.

Som du så udemærket skriver citat: (jeg må være løbet ind nogle problemer
med kompatibiliteten)
Sæt det gamle kort i dit soltek MB instalere de nye driver til dit Radeon
kort der kommer sikker en masse fejl medelser bare blæs det et stykke,
derefter afbryder du strømmen til din pc propper dit 9500pro i og starter
din pc i fejl sikker tilstand se til at du nu ikke længere har sort skærm
efter din HD er holdt om med at snore ca2min, genstart i normal tilstand.

Hvorfor:
WindowsXP gen-kender ikke altid de nye radeon kort især hvis der ikke har
været en tidligere installation af et Radeon kort.
jeg har selv været udsat for sort skærm efter total at have fjernet alle
Radeon driver,
Venligst Glenn.

Fra : TrouBle

Dato : 18-02-03 13:47

"Glenn Hagedorn" <nospam@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> været en tidligere installation af et Radeon kort.
> jeg har selv været udsat for sort skærm efter total at have fjernet alle

Han skriver at computeren slet ikke starter op så windows ikke startes og
derfor bruges winxps drivere slet ikke, så jeg tror ikke det er problemet