Hvordan er tyske VTR1000 Firestorm neddros~
Fra : Henrik

Dato : 15-02-03 15:37

Nu hvor jeg skal ha fundet en erstatning for min forhåndværende VFR glider
tankerne hen på en tysk Honda VTR 1000 Firestorm

meeeen hvordan er de neddroslet til 98hk fra 110hk ?

er det "einsuchstuds reduczierung" ? eller ???

/ Henrik - uden MC for en stund

Fra : Richard

Dato : 15-02-03 17:50

Henrik wrote:
> Nu hvor jeg skal ha fundet en erstatning for min forhåndværende VFR glider
> tankerne hen på en tysk Honda VTR 1000 Firestorm

Nååh, overvandt mærkeloyaliteten alligevel tanken om en FJR1300 ;)
> meeeen hvordan er de neddroslet til 98hk fra 110hk ?
> er det "einsuchstuds reduczierung" ? eller ???

Ja, das plus Düse und etwas fumlerei mit dem CDI : se her fra
www.vtr1000.net/index2.htm - under Technik og emnet 98PS oder 110PS:

Auch im Modelljahr 2000 wird es in Deutschland offiziell "nur" die
98PS-Version geben. Da kommt schnell der Wunsch nach Entdrosselung auf.
Die Drosselung beinhaltet regulär drei Komponenten: Blenden in den
Ansaugstutzen, Düsen, Zusatz-Steuergerät.
Üblicherweise werden bei einer Entdrosselung nur die Blenden entfernt
(Bastelanleitung von Higgens). Dies ist erfahrungsgemäß ausreichend. Die
Bedüsungsänderung empfehlen die meisten Händler für den Vollastbetrieb
(Autobahn und Rennstrecke). Das Original Zusatz-Steuergerät ist teuer,
es gibt aber einen guten, günstigen Entdrosselsatz von BOE. Details
entnehmt bitte der Motortuning-Seite.
Bringen tut die Entdrosselung nur im oberen Leistungsbereich etwas (ca.
10PS und 5 Nm) und damit für den normalen Straßenbetrieb eher wenig. Man
fährt ja einen hubraumstarken Zweizylinder um in mittleren Drehzahlen
das Drehmoment zu nutzen. Außerdem bringen wohl die meisten
"Gedrosselten" mehr als 98PS. Zu bedenken ist ebenfalls die recht
kostspielige Änderung der Versicherungsklasse. Interessanter ist da
vielleicht die Änderung der Übersetzung

> / Henrik - uden MC for en stund

Nå, så må du klare dig med firmakøretøjet så længe ;)

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Henrik

Dato : 16-02-03 18:05

Richard : hvad er din email??? skal der skrives et . istedet ? eller ?

Fra : RacerNiels

Dato : 16-02-03 14:12

"Henrik" <henrik_hougaard@hotmail.com> wrote in message
> Nu hvor jeg skal ha fundet en erstatning for min forhåndværende VFR glider
> tankerne hen på en tysk Honda VTR 1000 Firestorm
>
> meeeen hvordan er de neddroslet til 98hk fra 110hk ?

Who cares??? Det er da en TRX 850 du skal have!! Den er ikke droslet (ok,
måske til 34hypper), så det slipper du for at tænke på. Til gengæld får du
verdens mest undervurderede cykel og flere beundrende blikke til div. træf's
end du vil få på en VTR...

> er det "einsuchstuds reduczierung" ? eller ???

Ich nich gesprächen deutsch

Niels

Fra : Henrik

Dato : 16-02-03 17:35

> Who cares??? Det er da en TRX 850 du skal have!!
> Niels

hmm det tror jeg er for satset da markedet for gensalg af TRX er
mikroskopisk - jeg har til sinde kun at have den een sæson(som jeg plejer).
Nu regner jeg osse med at importere og afgiften er umulig at vide på forhånd
da der er så få ...PT er der kun 2 til salg i hele DK !!!
Dens nypris var120Kkr i perioden 1997-2000 og den ene er fra 1997 til 85Kkr
37Kkm, og den anden koster lige over100Kkr = de er for dyre.

VTR1000F er en mere gængs vare og derfor vælger jeg den (på trods af stort
benzinforbrug og kun 16L tank).

/Henrik - uden MC for en stund

Fra : Henrik

Dato : 16-02-03 18:04

Nu er jeg ikke sprog-geni så er det rigtigt forstået at :

-Dyserne er skiftet
-Indsugningen er reduceret
-Motorstyring er skiftet

= så det er en omkostelig affære at skrue den op til 110hk ???

> [...]
> "Gedrosselten" mehr als 98PS. Zu bedenken ist ebenfalls die recht
> kostspielige Änderung der Versicherungsklasse. Interessanter ist da

meeen jeg tøver dog lidt med at sætte igang med at hente en VTR1000Firestorm
da jeg ikke kender afgiften... jeg frygter at komme over 100Kkr pga fruen i
huset !!! Måske bør jeg "nøjes" men TRX 850 ??!!! (ja ! jeg ved godt jeg er
i 7-sind!)

/Henrik - uden MC for en stund

Fra : Richard

Dato : 16-02-03 18:17

Henrik wrote:
> [...]
> -Indsugningen er reduceret
> -Motorstyring er skiftet
>
> = så det er en omkostelig affære at skrue den op til 110hk ???

Nej ikke helt; de siger faktisk at:
- fjernelse af drosselblænden i indsugningstragten gør det meste og er
nok i de fleste tilfælde - det er vist under "Tuning" andetsteds på siten
- udskiftning af dysen kun er nødvendig til kørsel med fuld skrue fx på
motorvej og til race
- der findes en alternativ tændingsboks fra BOE, omtalt andetsteds på
siten, til dem der vil have det sidste med

Derudover faldt jeg over et tip i deres "Tuning"safsnit om at tilpasse
prelpladerne i manifolden, hvor de to rør mødes i forpotten, så
strømningen bliver mere jævn. Jeg kan hjæpe dig med at nærlæse det, hvis
du vil.

NB. Erstat PUNKTUM med . i mailadressen.