Acerbis Tank
Fra : Maria & Anders

Dato : 15-02-03 10:27

Halløj!
Er der nogle der har erfaringer med en Acerbis tank til en XT600E?
For det er rimelig crap der kun kan være 15 liter i tanken standard! Og så
vidt jeg ved kan man købe en Acerbis plast tank der kan være omkring 20
liter i.
Ved nogen hvor man kan købe den, og hvad dyret koster.

Mvh
Anders
XT600E.

Fra : flemsus

Dato : 15-02-03 10:32

"Maria & Anders" <maria_og_anders@tdcspace.dk> wrote in message
> [...]
> liter i.
> Ved nogen hvor man kan købe den, og hvad dyret koster.

Du kan købe en 23liter's tank her: www.Kedo.com
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-02-03 12:44

"Maria & Anders" <maria_og_anders@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> liter i.
> Ved nogen hvor man kan købe den, og hvad dyret koster.

Acerbis tanke plejer at være ganske udemærkede. (Acerbis er det man kunne
kalde et kvalitets-mærke, de laver faktisk flere producenters "original"
plast dele).

En plast tank er ikke nær så flot som den stål tank du har nu, den er mat og
kedelig at se på, og den kan ikke males. Det er vist den største ulempe.
Nåja, og så at det kan være temmelig svært at få klistermærker til at sidde
på den mere end 5 minutter af gangen, så et flot "Yamaha" mærke kan være et
problem. Det kan dog lade sig gøre at få specielle "perforerede"
stafferinger til at blive hængende, dem man bruger på motocross motorcykler.
Fordelene er mange - vægten er lav, man behøver ikke være så bange for
ridser - de kommer nemlig af sig selv, men der kommer ingen rust i ridserne.
Tanken kan ikke bules, og den holder til meget hårde styrt.

Vær dog lige opmærksom på at det ikke er lovligt at skifte til plasttank på
en motorcykel som er typegodkendt med stål-tank.

Rittig

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 15-02-03 13:00

> Vær dog lige opmærksom på at det ikke er lovligt at skifte til
plasttank på
> en motorcykel som er typegodkendt med stål-tank.

Det er vel det eneste minus der tæller på en xt600. Den skal vel
alligevel ikke skinne om kap med nærmeste "cruiser". Men hvis tanken har
TUV eller lignende er det så ikke en formsag at få cyklen synet med den
?

/A

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-02-03 10:55

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> plasttank på
>
> Det er vel det eneste minus der tæller på en xt600. Den skal vel
> alligevel ikke skinne om kap med nærmeste "cruiser".

Du ville blive overrasket...

> Men hvis tanken har
> TUV eller lignende er det så ikke en formsag at få cyklen synet med den
> ?

Måske? Det ved jeg faktisk ikke, reglerne ændres jo af og til, og min
"nyeste" erfaring på det område ligger nogle år tilbage.

Rittig