Skrue dag på min Viffer.... part II
Fra : Tommy Fer

Dato : 14-02-03 23:57

Hej DFMér

For et stykke tid siden berettede jeg om min skrue dag på min VFR400...
jae.. nu kom der endnu en af disse herlige dage... :)

Besluttede at tage i klubben kl 10.00 idag.... Men som sædvanligt gik der
lidt langtræk i planerne, og jeg ankom kl 14.. *g*

Når men den var jo kommet ok langt.. :D Men havde alligevel langt endnu....
den stod der... motor samlet, hjul var monteret... det var ca det. Når men
starter med at få luftet bremser ud... Med et agregat der suger på
udluftningsskruerne... ja, det er sq nemt :D tog mig ikke mere end 10-15 min
i begge ender, og det var med HELT tomme kalibre (de havde været adskildt og
smurt)

Min bagsklærm/inderskærm var af underlige årsager skåret over (den har kørt
lidt race tidligere, sikkert en vægtoptimering. Når men den skulle
hængessammen igen... Tagrendelim i revnen, 4 strips til at holde det sammen,
og så ud i DTU´s parkeringskælder og lege med lidt glasfiber rep kit fra
plastic padding. Det blev vist rimligt godt, og denne gang huskede jeg ikke
at smatte mine fingre ind i stadset

Efter den blev monteret var den så klar til at få monteret bagskærmen og
batteri osv... fik samlet alle multistik til ledningenettet (med silicone
fedt i alle stik :D) Det tog mig lidt tid, kunne ikke finde 2 stik, men stod
bare på den forkerte side af cyklen... tog mig ca 10min at regne den ud...
*flovt* En ting der virkeligt glæder mig... på cyklen der ingen udgifter er
sparet på.. :D Når man blænder op eller tænder for lyset, kan man høre et
relæ trække... DVS at den store strøm ikke trækkes igennem kontakten på
styret, det er sq kvalitet... ved ikke hvormange cykler der er sådan... men
ved ihvertfald mange cykler der ikke har det sådan. :D

Bager hjalp mig lidt med at finde studserne til at synkronisere efter... 3
fandt vi nemt men den sidste var lidt væk, den skulle sidde bag
temostathuset, hvis den sad som de andre, det var skide svært at se, men den
sad heller ikke der, men var flyttet længere ud, så man kunne komme
ubesværet til den... ELSKER den cykel:D

Når men ned i parkeringskælderen igen... på med et spritnyt morgan carbtune
II.. og søjlerne lå inde for omkring 8mm diff.. og en ting jeg ikke elskjer
er skruerne til at synkronisere med.. DE SIDDER DUMT.. når den forblev hvor
den var... det var acceptabelt... Rart at høre den køre... ingen mislyde...
ventil stilleriet var gået godt og det hele spandt... Når men hvad gør man
når man ikke lige har en god mobiltank til cyklen, man tager en MZ op på
centralstøtteben og op på en palle så der er fald nok... og en LAAANG
benzinslange... så er den klar...

Når men det var ca ½ delen af dagen... skriver videre imorgen.. vil i seng
nu.. GAAAB.. for i morgen skal vi i BELLA og se cykler, og senere til PMC´s
J-frokost.. .:D

mvh Tommy Fer

Fra : Tommy Fer

Dato : 15-02-03 09:26

Når men min dejlige viffer havde jo lidt problemer da den blev købt, bla
virkede ratlåsen ikke... når men i erkendelses af at Honda co. japan, ikke
har bygget en tændings/ratlås for at man skulle kunne skille den ad, valgte
jeg en brugt fra LC racing... fra en cbr600 fra 98... perfekt fit... Men
ARGH havde forskellige nøgler rundt om på cyklen, det er sq ikke en fed
kværn værdig, derfor måtte jeg jo se om jeg kunne lave dem så de fittede..
ok, man kan altid race ned til låse smeden og få dem fikset.. meeeeeen det
koster jo

Låsecylinderen til bagsædet, der skulle man lidt bøje en blink krans lidt så
den kom af, tage en låse clips af bagsiden og ud med låse hovedet. Når men
huskede noget fra min barndom om min far der tog nåle ud af låse cylinderen
på diverse billåse så de matchede samme nøgle som f.eks tænddingslåsen..
(Nej, han var ikke biltyv men mekaniker...) Når men da jeg stod med låse
cyl. i hånden og min "nye" tændingsnøgle.. sætte den i og se at der faktisk
kun var en 3-4 stifter der var en 3-4 mm for lange... hey, hen ved bænk
sliberen og hey ho hvor det går... Resultat, min nye og gamle nøgle virker
i låsene til tankdækslet og bagsædet.... men de er selvfølgelige ikke så
sikre som før... men anyway.. det er også tændingslåsen der er den
vigtigste... :D

desuden fik jeg monteret tank og bagkåbe... lækkert at se den former sig til
en cykel igen.....
mvh Tommy Fer