Bella: Europæerne kører med klatten
Fra : Richard

Dato : 14-02-03 22:56

Rart igen med en større mc-udstilling med flot stort udvalg i cykler og
udstyr her i Kbh - og dejligt at se så bred interesse, der er for mc'er.
Ihvertfald så jeg i eftermiddag mange pensionister, som tydeligvis var
ude for at se tidens udbud og måske mindes dengang, de selv kørte. Og de
så ud til at hygge sig lige så meget som os, der kører nu.

Hvad cyklerne angår, er det tydeligvis de europæiske fabrikanter, der
kører med klatten i år; idet mindste når det kommer til nye modeller.
Kawazakis nøgne 1000'er med sit italo-præg og Yamahas venus/mars Road
Warrior (feminin tank/maskulin lydpotte) er reelt de eneste nye modeller
fra den opgående sols land. Resten derfra er tilpasninger eller blot
større motor i samme type cykel.

Så er der anderledes knald på liggehønen hos især Aprilia, Moto Guzzi og
BMW, der med bl.a. Tuono, Grifo og Rockster viser, at europæerne tør gå
nye veje, og tage store skridt når de gør det. Det er måske også deres
ultimative berettigelse i kampen mod de store japanske mærker; men det
er lidt beskæmmende, når nu japanerne har større bredde i sortimentet på
hjemmemarkedet og alligevel holder sig til det sikre på fjernmarkederne.
De er lidt ærgerligt, for ellers kunne det have været et endnu mere
spændende modelår i år IMHO.

Døm selv.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : infinity

Dato : 15-02-03 08:35

"Richard" skrev d. 14-02-03 22:56 dette indlæg :
> [...]

> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Må jeg lige gøre opmærksom på, at vi "gamle" er det største potentiale
for MC forhandlerne i år.
Vi er købestærke og går efter kubik.
Renten er lav, friværdien er høj og styret skal være bredt.
Pas på derude, vi kommer med dødsforagt og styrke 5 i vindspejlet.

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-02-03 12:49

"infinity" <infinity.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Renten er lav, friværdien er høj og styret skal være bredt.
> Pas på derude, vi kommer med dødsforagt og styrke 5 i vindspejlet.

I skal være så inderligt velkomne!

Rittig
(Som kører pensionist-motocross)

Fra : Richard

Dato : 15-02-03 13:22

infinity wrote:

> Må jeg lige gøre opmærksom på, at vi "gamle" er det største potentiale
> for MC forhandlerne i år.

?? Jeg beskrev pensionister, der tydeligvis ikke kører mere...

> Vi er købestærke og går efter kubik.
> Renten er lav, friværdien er høj og styret skal være bredt.
> Pas på derude, vi kommer med dødsforagt og styrke 5 i vindspejlet.

Sådan, ikke noget med at foregå de yngre generationer med et godt
eksempel - lad dem blot følge os i døden, hvis de vil .

Nej, helt ærligt: Den stil kan jeg som 51-årig genindtræder på sjette år
slet ikke identificere mig med. Men som refereret er publikummet i Bella
bredt og sikkert repræsentativt for mc-interessen i befolkningen.

Fra : Jon Larsen

Dato : 15-02-03 14:39

> Nej, helt ærligt: Den stil kan jeg som 51-årig genindtræder på sjette år
> slet ikke identificere mig med. Men som refereret er publikummet i Bella
> bredt og sikkert repræsentativt for mc-interessen i befolkningen.

Tror nu også det var skrevet med en god portion ironi, selv om manglen på
smileys angiveligt ikke tydede på det. Men for nogen ( og jeg vil ikke ramme
nogen specielt ) er computermediet og kommunikation igennem samme, stadig et
stort teknologisk spring.. Altså.. nymodens bras ;-D <------

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : Richard

Dato : 15-02-03 17:39

Jon Larsen wrote:

> [...]
> nogen specielt ) er computermediet og kommunikation igennem samme, stadig et

Sådan turde jeg ikke læse det, og da afsenderen gemte sig bag en anonym
afsenderadresse og dermed kan "mene2 hvadsomhelst, er det egentlig
uinteressant at vide. Men det så jeg altså først, efter jeg havde
skrevet min kommentar :-<.

Du har nok ret i, at mange betragter e-post som et flygtigt medie, man
ikke behøver udtrykke sig seriøst i. Men det er lidt ærgerligt for de
mange, der lægger noget i deres deltagelse her i gruppen, ikke?

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 15-02-03 15:52

> [...]
> Warrior (feminin tank/maskulin lydpotte) er reelt de eneste nye modeller
> fra den opgående sols land. Resten derfra er tilpasninger eller blot

Hvad med Ducati 749/ 999, ZX-R6, R6 og SV1000/ SV650 det er da alle sammen
helt nye MC'er...

--
Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Richard

Dato : 15-02-03 17:35

Rune (Bandit600R) wrote:

> Hvad med Ducati 749/ 999, ZX-R6, R6 og SV1000/ SV650 det er da alle sammen
> helt nye MC'er...

Ducati er da også europæere, ikke ;) - men hvor meget de adskiller sig
fra de hidtidige Ducati sportscykler, kan vel diskuteres.
- ZX-R6, R6 og SV650 regner jeg her som opdateringer og SV1000 som en
større udgave af SV650 - ikke nye cykler/typer IMHO.

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 15-02-03 17:46

"Richard" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> - ZX-R6, R6 og SV650 regner jeg her som opdateringer og SV1000 som en
> større udgave af SV650 - ikke nye cykler/typer IMHO.

Nej okay, de har ikke et nyt navn men både ZX6-R og R6 er helt igennem nye,
både motor og stel. Så er der jo også KTM Duke men den er jo selvfølgelig
europæisk...

Fra : Richard

Dato : 15-02-03 18:05

Rune (Bandit600R) wrote:

> Nej okay, de har ikke et nyt navn men både ZX6-R og R6 er helt igennem nye,
> både motor og stel.

Ja, ja, men det er stadig samme type som deres forgængere, ikke nye
typer vel ;)

> Så er der jo også KTM Duke men den er jo selvfølgelig europæisk...

Ja og den første V2-enduro fra KTM og muligvis den mest terrængående, af
de store 1000cc enduroer. Det gør i mine øjne den til en ny cykel i
forhold til de andre nævnte. Japanerne burde om nogen have ressourcer
til at introducere nye mc-typer/modeller hvert år. Det ville øge
morskaben, for mc-ister tørster nu engang efter nyheder - og sikkert
også udvide markedet IMHO.

Fra : Armand

Dato : 15-02-03 22:23

Rune (Bandit600R) <REMOVETHISRune.Romdal@tdcadsl.dk> skrev i en

> Hvad med Ducati 749/ 999, ZX-R6, R6 og SV1000/ SV650 det er da alle
> sammen helt nye MC'er...

Mnjarrh :-/
Er det da ikke bare nye flasker til champagnen (vil ikke ligefrem kalde det
gammel vin )?

--
Armand.
(der nok kiggede længst efter Guzzi's nye motherfuckers)

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-02-03 10:56

> [...]
>
> Mnjarrh :-/
> Er det da ikke bare nye flasker til champagnen (vil ikke ligefrem kalde

Amerikanerne har ligefrem et udtryk for det: BNG.

(Bold New Graphics)

Rittig

Fra : infinity

Dato : 15-02-03 18:29

> [...]

> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Jeg forsøgt nu ikke at gemme mig. Troede bare der var plads til lidt
humor. Jeg satte en formildende blinkende smiley efter af samme grund.
Men den selvhøjtidelige facon der lægges for dagen siger mig at jeg skal
søge et andet forum.
John

http://www.kandu.dk/

Fra : Armand

Dato : 15-02-03 22:23

> [...]
> humor. Jeg satte en formildende blinkende smiley efter af samme grund.
> Men den selvhøjtidelige facon der lægges for dagen siger mig at jeg skal

Hvis detteher skal være din facon fremover, så ér du sågu' da mere
forstokket end du selv vil indrømme!
Stik nu lige piben ind og fald med i snakken som den lystigt går her på
gruppen :-|

--
Armand.
(halvgammel smedesvend på en lille Kawa 400'er)