Off Road Ole
Fra : H.Brønd

Dato : 14-02-03 19:22

Var det ikke en aldrende Ole Bech der nu gør det i pap raketter på tv2.
Brønd

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-02-03 22:57

"H.Brønd" <brond@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Var det ikke en aldrende Ole Bech der nu gør det i pap raketter på tv2.

Øv, det så jeg desværre ikke. Kan du fortælle lidt mere om indslaget?

Rittig

Fra : Bjørn S

Dato : 15-02-03 10:12

Claus Rittig wrote:
> Øv, det så jeg desværre ikke. Kan du fortælle lidt mere om indslaget?

Det var nu ikke mere spændende end at han demonstrerte mod krig ved hjælp af
en lille udstilling fremfor den amerikanske ambassade med nogle hjemmelavede
raketter, og en pickup malet med det amerikanske flag, samt diverse slagord.
Har du bredbånd er det muligheter for at se indslaget på TV2's hjemmeside,
men det var nu ikke verdt at arbejde for meget på for at komme til at se.

/Bjørn

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-02-03 13:00

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> men det var nu ikke verdt at arbejde for meget på for at komme til at se.

Måske ikke indslaget, men for os der er "vokset op med" Ole Beck kunne det
nu være meget sjovt.
Han er et ikon for en hel generation af off-rødder, hvor han altid har stået
for vildskab, nytænkning og fandens god underholdning. Og så var han iøvrigt
fandens god til at køre motorcykel.

Første gang jeg mødte Ole, var ved et Hells Angels Bike Show i Roskilde i
måske '87? Vi stod en flok off-rødder og så Erik W. Pedersen lave stuntshow.
Mens vi stod der og hand i hegnet og nød de ekvilibristiske detaljer fra
datidens store stunt-mester, stod Ole og mumlede "det er da ikke noget" og
så ud som om han kedede sig. Jeg kan huske at jeg tænkte "sikke da en
arrogant blærerøv" og glædede mig til vi skule ud at køre, efter show'et. En
af de andre kendte et godt sted at køre, og så ville det være mig en
fornøjelse at give den overlegne københavner noget at kæmpe for. Allerede da
vi kom ud på parkeringspladsen blev jeg klar over at Ole ikke var en
arrogant blærerøv. Det show han lavede der, var på højde med det vi lige
havde betalt for at se. Hele vejen ind af Roskildevej kørte han på
baghjulet, zig-zag mellem trafikken, overhalinger... Han satte den kun ned
for rødt lys. Det blev en fed dag, men jeg kom ikke til at give Ole baghjul.

Rittig