compaq prosignia 500
Fra : yvogkim

Dato : 14-02-03 19:12

Hej gruppe er der nogen her der kan hjælpe en total newbee med subj. har
fået den billigt og ville forsøge mig med den men!kan ikke lægge noget som
helst på den

Fra : Morten L.

Dato : 14-02-03 19:55

"yvogkim" <kimkri@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe er der nogen her der kan hjælpe en total newbee med subj. har
> fået den billigt og ville forsøge mig med den men!kan ikke lægge noget som
> helst på den

LOL - Jeg har lige opgjort status - en Prosignia 500 er vist ved at være
6-7-8 år gammel nu.
Det er vel en Pentium 150 - 200MHZ

Den BØR kunne boote på en boot-cd
Desværre skal du have fat i en Compaq smartstart CD for at kunne konfigge
evt. RAID controller og BIOS - de sidste nye virker ikke længere på disse
gaml.. øh klenodier.

Det er en yderst stabil maskine - og med de rette diske performer den
egentligt hæderligt.
Jeg havde nogle stykker stående som FIL/print-server (166MHZ) 96Mb RAM, NT4
og ca. 75 brugere. Det kørte faktisk OK.
Den havde lidt svært ved at slæbe antivirus - men ellers kørte det rigtigt
fint.
Jeg havde et par 200MHz/128Mb til at køre exchange 4.0 - også for ca. 75
brugere - den blev først skiftet, da den gik tør for diskplads, og Exch. 5.5
kom frem - kørte OGSÅ ok.

Desværre larmer de lidt...

Held & lykke med maskinen
/Morten

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 14-02-03 20:07

"Morten L." <morten.lyckegaard.nonospam@mail.dk> wrote:

>LOL - Jeg har lige opgjort status - en Prosignia 500 er vist ved at være
>6-7-8 år gammel nu.
>Det er vel en Pentium 150 - 200MHZ

Ja, det vil jeg tro. Pentim Classic at forstå. Har du prøvet at have
låget pillet af dem? Det ligner godt nok mere en pc end en server -
men det er også gammelt og deres lowend serie.

> [...]
>brugere - den blev først skiftet, da den gik tør for diskplads, og Exch. 5.5

Vi har netop udfaset den sidste prosignia der stod og legede
mail-relay. Det var en 150MHz, 64MB RAM og en enkelt SCSI disk, den
kørte NT4 + Exch5.5 og den flyttede vel ca. 10.000 mails om dagen uden
de store problemer.

Vi har stadig et par Proliant 2500 (PPro200 / 128 MB) trillende som
både klarer Win2k og nogenlunde fornuftig performance efter at de har
brugt en halv formiddag på at boote.

>Desværre larmer de lidt...

Ikke mere end servere er flest.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : yvogkim

Dato : 14-02-03 20:25

har skam da den der smartstart cd men når den er læst ind tager jeg så fra
den meget fine mappe den første skive af win Nt og så stopper den og vil
have en registerings disk???? jeg kontaktede selvfølgelig Compaq(HP) og ham
jeg talte med sagde bare "den er da bare gammel og jeg kan ikke hjælpe dig
"æv æv hvad gør man så??

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 14-02-03 20:41

"yvogkim" <kimkri@get2net.dk> wrote:

> [...]
>jeg talte med sagde bare "den er da bare gammel og jeg kan ikke hjælpe dig

Vælg manuel install når du får valget. Når den er færdig med at
smart-starte. så sætter du winnt skiven i og booter på den. Dernæst er
det en helt alm winnt installation.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Henning

Dato : 16-02-03 15:51

On Fri, 14 Feb 2003 20:24:56 +0100, "yvogkim" <kimkri@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>jeg talte med sagde bare "den er da bare gammel og jeg kan ikke hjælpe dig

Den vil sikkert bare ha' en SmartStart-diskette. Det er en tom
diskette, den skal bruge til at skrive noget temporært info på. Put en
itlfældig diskeet i drevet!

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : yvogkim

Dato : 14-02-03 20:55

no can do den vil bare ha den reg disk

Fra : Morten L.

Dato : 15-02-03 09:21

> no can do den vil bare ha den reg disk

Du skal køre smartstart i manuel mode - den nederste af de 3.
Serveren vil efter konfiguration sagtens kunne boot'e - om ikke andet med
start-disketters hjælp i det OS du vil installere

/Morten

Fra : Fidolinux

Dato : 15-02-03 23:14

On Fri, 14 Feb 2003 20:55:23 +0100, yvogkim wrote:

> no can do den vil bare ha den reg disk

skriv lige den fulde fejl den kommer med..
Såvidt jeg husker, spørger den efter en diskette, og så efter et filnavn ?

Mvh steafn (som har en proliant 5000R tilsag Se mere på fidolinux.dk)

Fra : yvogkim

Dato : 15-02-03 19:56

ok det jeg sidder med er en pokkers fin mappe fra compaq med en masse
software og jeg vælger manuel inst. så langt så godt jeg tror at man skal
have en eller anden registrerings disk fra compaq for at inst noget af det
software har så en cd med win 2000 server men kan ikke få kontakt med cd
drevet der ligger jo setup filen! what to do now?

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 15-02-03 20:06

"yvogkim" <kimkri@get2net.dk> wrote:

Kan du ikke prøve at citere lidt af det du svarer på og svare i samme
tråd.

> [...]
>software har så en cd med win 2000 server men kan ikke få kontakt med cd
>drevet der ligger jo setup filen! what to do now?

Jeg ved ikke hvad du bøvler rundt i.

Men måden at gøre det på er:

1. Boot på smart-start. Hvis du har kørt den før, så vælg system
erase.

2. Når du bliver spurgt om installations-type (replicated, assisted
eller manuel) så vælger du manuel.

3. Når du bliver spurgt om operativsystem så vælger du det du ønsker
at installere.

4. Når smart-start er færdig booter du på windows nt4 / 2k disken og
kører en helt alm. install.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/