Ide raid
Fra : morten jensen

Dato : 14-02-03 18:15

Kan man køre hotswap på alle ide raid controllere, eller kræver det en
special controller?

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-02-03 21:08

"morten jensen" <mortenu@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan man køre hotswap på alle ide raid controllere, eller kræver det en
> special controller?

Så vidt jeg kan se kan Promise's FastTrak TX4000 ATA RAID controller det,
dog skal det ske sammen med Promise's SuperSwap? 1000 hot-swap drive
skuffer.
(hvorfor der et spørgsmålstegn midt i det hele ved jeg ikke). Men normalt er
det ikke.

Promise's FastTrak TX4000 ATA RAID controller targets high-performance
desktop PC users interested in achieving enhanced performance in four-drive
ATA RAID set-ups with a controller solution that provides four independent
Ultra ATA channels. Using one independent channel for each of the four
drives eliminates the master-slave drive configuration used on two-channel
controllers, enabling greater cable flexibility, improving data throughput,
and providing hot-swap support in a RAID 0+1 set-up when paired with
Promise's SuperSwap? 1000 hot-swap drive enclosure.

http://www.promise.com/company/press/press_news_detail_eng.asp?press_id=63

Den koster ca 1700 kr incl moms og tilbyder

Supports Ultra ATA/133* and ATA/100 drives; backward compatible with older
Drive Support Ultra ATA drives; 48-bit Large LBA supports drive sizes
greater than 137GB.

RAID Levels Supported:
RAID 5 (data and parity striping; 3 drives minimum)
RAID 0+1 (striping and mirroring; 4 drives)
RAID 1 (mirroring; 2 drives)
RAID 0 (striping; up to 4 drives)

Cache Memory:
Single 168-pin DIMM slot for up to 256MB ECC or non-ECC cache memory

fra http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=SX4000

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Troels Halken

Dato : 15-02-03 12:12

Mig bekendt skal crontrolleren understøtte dette og som regel skal der også
være nogle skuffer hvori drevene kan placeres. Grunden er at strøm og
som selv kan gøre det i dag ved jeg ikke.

VH
/Troels

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote in
message news:3e4d4cc1$0$13261$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...