2 skærme på samme PC
Fra : Thomas O

Dato : 14-02-03 14:47

Hej.

Jeg vil gerne benytte to skærme på min PC.
Min hovedskærm er 16:9 50" plasma, og har en opløsning på 1366x768. Den
anden skærm er en 15" LCD 1024x768, som skal fungere som slave i et andet
rum

Er dette muligt, og hvordan???

Mvh.

Thomas

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-02-03 14:54

"Thomas O" <tro2703@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> Min hovedskærm er 16:9 50" plasma, og har en opløsning på 1366x768. Den
> anden skærm er en 15" LCD 1024x768, som skal fungere som slave i et andet

Enten et dualhead grafikkort eller 2 grafikkort i én maskine, og et OS der
understøtter det.

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas O

Dato : 14-02-03 15:33

Men er det ikke selve applikationen der bestemmer opløsningen og om en film
f.eks. vises i 16:9, eller 4:3???

Hvad er OS (hvis du mener operativ system, kan man så bruge XP???)

Mvh. Thomas

Fra : Martin Sørensen

Dato : 14-02-03 15:46

> Men er det ikke selve applikationen der bestemmer opløsningen og om
> en film f.eks. vises i 16:9, eller 4:3???

Opløsningen bestemmer du selv individuelt for de to skærme.

> Hvad er OS (hvis du mener operativ system, kan man så bruge XP???)

Ja.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 14-02-03 16:09

"Thomas O" <tro2703@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Min hovedskærm er 16:9 50" plasma, og har en opløsning på 1366x768. Den
> anden skærm er en 15" LCD 1024x768, som skal fungere som slave i et andet

Ja det er muligt, enten med et dualview kort eller 2 grafikkort
i samme maskine(1-AGP & 1 PCI), men grafikkort valget kommer
an på hvad der skal vises på disse skærme ?

Hvis du eks. vil se avi,mpg,dvd video(overlay) på begge skærme sammetidigt er et
dualhead fra matrox ikke lige det bedste valg, G' serien har ikke overlay på 2nd.
head
og kan derfor kun vise video på 2nd. head via en feature der heder DVDMAX....

Jeg køre selv med 2 monitore, på Windows XP
uden problemer
primær 19" CRT på Geforce3 Ti-200/TV-out (AGP)
Sekundært 15" CRT på Matrox Mystiuqe 220 (PCI)

Nu skriver du "fungere som slave " mener du
LCD skærmen skal vise en kopi af hvad plasma skærmen
viser ? eller skal LCD'en bare være et udvidede skrivebord.

Jan Rasmussen

Fra : JW

Dato : 15-02-03 05:36

"Jan Rasmussen" skrev i news:3e4d066b$0$133$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> head
> og kan derfor kun vise video på 2nd. head via en feature der heder DVDMAX....

Vil du godt forklare det nærmere?

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 15-02-03 13:40

"JW" <ingen@spam.tak> skrev i en meddelelse

> Vil du godt forklare det nærmere?

Dette skriver Louie, som er matrox tech forum supporter.

To play video on the secondary display by using the Clone
or drag and drop of the video window requires overlay
support on the secondary display.
Our cards, from the G200 and up, have video overlay
support on the primary screen. The overlay support
is at 1024x768 16bit.
There is no overlay support on the secondary screen.

(http://forum.matrox.com/mgaforum/Forum1/HTML/010070.html)

og igen her
(http://forum.matrox.com/mgaforum/Forum1/HTML/010330.html)

Our cards, from the G200 and up, have video overlay support
on the primary screen. The overlay support was at 1024x768
16bit with some cards and othes were 1280x1024 with 16bit colors.
There is no overlay support on the secondary screen.
If you are stretching the DVD player across 2 screens then
the #2 display will not play the movie. The only way to get the
image on the #2 display is to use the DVDmax feature and
get the movie to play full screen on the #2 display.

Jan Rasmussen

Fra : JW

Dato : 15-02-03 14:25

"Jan Rasmussen" skrev i news:3e4e3852$0$129$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> image on the #2 display is to use the DVDmax feature and
> get the movie to play full screen on the #2 display.

Okay, nu fes den ind. Thx.

Fra : Thomas O

Dato : 19-02-03 09:21

Hej.

Med slave mener jeg at den skal vise en kopi af den anden skærm, bare i en
anden opløsning!

Mvh.
Thomas

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 19-02-03 19:10

> Hej.
> Med slave mener jeg at den skal vise en kopi af den anden skærm, bare i en
> [...]

ok, Du skal i vært fald have fat i et kort der har 2 RAMDAC
p.g.a de forskellige opløsninger og ikke 2 kort i samme
maskine(p.a.g. CLONE funktion)

jeg mener at alle nye ATI & NVIDIA kort har dette
men hvilke modeller har jeg ingen ide om,

anyone else ?

Jan Rasmussen