Flytte store arkiver ??
Fra : Kenneth Løvholt

Dato : 12-03-01 18:55

Jeg sidder her med en diskret lille fil på 6 Gb som jeg gerne vil flytte
fra min PB til min stationære. Men, men Arkivdeling opfatter filen som
kun 2 Gb og kommer med en fejl når jeg forsøger at kopiere den og når
jeg gør min min nye 45 Gb IBM disk fælles via arkivdeling, så dukker den
op med kun 4 Gb.
Jeg prøvede også at flytte den via Web-deling, men også her ser filen ud
som kun 2 Gb og vil iøvrigt ikke lade sig .hqx kode.

Er det bare sådan, eller er der en vej uden om denne begrænsning?

på forhånd tak,
Kenneth

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 12-03-01 19:11

Ikke fordi jeg har opletet en lignende situation eller ved hvad man skal
gøre konkret men prøv at sitte den (Stuffit Deluxe).

Mark

Fra : Kenneth Løvholt

Dato : 12-03-01 22:07

Mark S. Rasmussen <mark@tv.dk> wrote:

> Ikke fordi jeg har opletet en lignende situation eller ved hvad man skal
> gøre konkret men prøv at sitte den (Stuffit Deluxe).
Jeg er bange for at filen ikke lader sig komprimere ret meget

/Kenneth

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 12-03-01 22:57

Det er ikke for at få filen til at blive mindre men jeg har oplevet
programmer opføre sig underligt hvor det hjalp at sitte filen...

Mark

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 12-03-01 21:11

Kenneth Løvholt <lovholt@mac.com> wrote:

> [...]
> som kun 2 Gb og vil iøvrigt ikke lade sig .hqx kode.
>
> Er det bare sådan, eller er der en vej uden om denne begrænsning?

Hvilke versioner af Mac OS har du på de respektive maskiner? Det kunne
tænkes, at problemet findes her.

Thomas Tvegaard

Fra : Kenneth Løvholt

Dato : 12-03-01 22:07

Thomas Tvegaard <tvegaard@mac.com> wrote:
> Hvilke versioner af Mac OS har du på de respektive maskiner? Det kunne
> tænkes, at problemet findes her.
OS 9.04 på begge maskiner, hhv. US og DK.

/Kenneth

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 13-03-01 12:08

Kenneth Løvholt <lovholt@mac.com> wrote:

> OS 9.04 på begge maskiner, hhv. US og DK.

Det er nok problemet. I.flg. TN2010, som beskriver ændringerne mellem
9.1 og 9.04:
--------------
Personal File Sharing is now able to use volumes larger than 4 GB (r.
2283946).
--------------

--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Kenneth Løvholt

Dato : 13-03-01 17:30

> [...]
> 9.1 og 9.04:
> --------------
> Personal File Sharing is now able to use volumes larger than 4 GB (r.
Ok, det lyder som om jeg må springe ud i det og opgradere..

Tak for hjælpen.

/Kenneth

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-03-01 17:50

Hej Kenneth

Jeg kom til at tænke på, at du fx. kunne dele den store fil med StuffIt
Lite 3.6 - i fx. 4 segnemter. Flytte hvert enkelt segment og så joine dem
igen, når du har kopieret/flyttet dem over til den stationære Mac.

Jeg har prøvet det, men dog ikke med så store filer, men det virker
ihvertfald. - For øvrigt så kan kontrolpanelet Stuf CM gøre det samme
sammen med den tilhørende CMM plugin.

mvh. Erik Richard

Kenneth Løvholt wrote:

> Ok, det lyder som om jeg må springe ud i det og opgradere..
>
> Tak for hjælpen.

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 14-03-01 02:12

I artiklen <1eq66r8.1rqcafotdggN@41.ppp1-2.ynoe.worldonline.dk> ,
lovholt@mac.com (Kenneth Løvholt) skrev:

> [...]
> som kun 2 Gb og vil iøvrigt ikke lade sig .hqx kode.
>
> Er det bare sådan, eller er der en vej uden om denne begrænsning?

Hvis der er FireWire på de 2 maskiner, så er Target Disk Mode et oplagt
valg. (Hold 'T' nede ved boot af den ene maskine.)

Fra : N/A

Dato : 27-03-01 22:13

Fra : Franz Berliner

Dato : 27-03-01 22:13

Flemming Rubini <csfr@ra.dk> wrote:

> 1) Når jeg brugte ARJ (på pc) til pakning af filer kunne jeg bestemme
> diskette som modtager hvorefter den blev spannet i den passende størrelse
> bidder.
>
> Er der nogen derude der kan oplyse mig om programvalg til dette brug?

Stuffit light & deluxe
Compact Pro
m.fl.

--