Sigma
Fra : Maria & Anders

Dato : 14-02-03 09:09

Halløj.
Nu har jeg efterhånden set ret manger der monterer Sigma computere på deres
MC.
Hvad er fordelen ved at gøre det? Og er Sigma den eneste der kan bruges til
det?
Er det for at man kan se gennemsnits fart osv?

Mvh
Anders
XT600E

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 14-02-03 10:45

Maria & Anders wrote:
> [...]
> bruges til det?
> Er det for at man kan se gennemsnits fart osv?

Jeg har ingen erfaring med Sigma cykel computere, men derimod en Garmin GPS
V som kan alt det en cykel computer kan, plus den kan finde vej for dig. Men
selvfølgelig koster den lidt ekstra ! Men Aldi har haft den på udsalg til
2500,- så mon ikke man kan finde en deromkring i Den Blå Avis eller andre
steder på nettet. Den er handy så du kan nemt tage den med dig over i bilen
eller når du rejser til udenlandske storbyer

MVH Rune

Fra : BoS

Dato : 14-02-03 10:50

> [...]
til
> det?
> Er det for at man kan se gennemsnits fart osv?

Sigma er vist de eneste (tror jeg nok) der er i stand til at måle op til 300
km/t.

Derudover kan du også meget mere præcist måle, hvor stærkt du i
virkeligheden kører, fordi speedometre fra fabrikkernes side generelt er ret
upræcise.

mvh Bo

Fra : Buck

Dato : 14-02-03 11:28

Mit argument nr.1 for at have en Sigma på begge mine cykler er at det er en
billig måde at få et ur på cyklen...
At den så også kan måle fart og andre finesser er kun "ekstraudstyr".
--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Maria & Anders

Dato : 14-02-03 11:39

okay, cool nok. hvor kan man finde sådan en djævel henne af og hvad oster
dyret?

Mvh anders

Fra : bo-gsx-R

Dato : 14-02-03 11:46

> okay, cool nok. hvor kan man finde sådan en djævel henne af og hvad oster
> dyret?

den koster 220-270kr.
den kan fås i næsten alle cykelforretninger.
og hos div. tyske mc-web-forhandlere.

bo-gsxR

Fra : Allan Bojesen

Dato : 14-02-03 11:57

"bo-gsx-R" <gsx-r@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> den koster 220-270kr.
> den kan fås i næsten alle cykelforretninger.
> og hos div. tyske mc-web-forhandlere.

Og det skal være modellen der hedder BC800 for at den kan følge med på de
høje hastigheder.

Allan Bojesen

Fra : Asger Steffensen

Dato : 14-02-03 13:04

"Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "bo-gsx-R" <gsx-r@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>
> Og det skal være modellen der hedder BC800 for at den kan følge med på de
> høje hastigheder.

Harald Nyborg har en der hedder Sigma Sport 800 til 129,-
Jeg ved ikke om det er den samme.

Asger
ZX-10

Fra : Per Svein

Dato : 14-02-03 13:10

Her er hva <astNOSPAM@get2net.dk> trodde:

> Harald Nyborg har en der hedder Sigma Sport 800 til 129,-
> Jeg ved ikke om det er den samme.

Det er samme.

--
\ Per Svein Moland
__ o)\\ Vestnes MC Klubb

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 14-02-03 14:32

> Og det skal være modellen der hedder BC800 for at den kan følge med på
de
> høje hastigheder.

Nej - BC800 var en blot en af de første modeller der kunne håndtere
det - og den er gammel. De aktuelle modeller man ses på
http://www.sigmasport.com/ Hov der er sørme stadig en der hedder bc800
men den ligner slet ikke den gamle ...

Jeg har selv en sigma targa - der også er tussegammel.

/A