Mystisk oplevelse, 2 klartoner i røret sam~
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 13-02-03 21:35

Hey med jer, må lige dele denne pudsige oplevelse.

Idag oplevede jeg at telefonen ringede, men da jeg tog den efter 2 ring var
der ingen i den anden ende.

Senere skulle jeg lave et opkald, og da det gik igennem havde jeg fortsat en
klartone i røret, spurgte i den anden ende om hun også kunne høre den, det
kunne hun, så jeg ville vende tilbage, og tjekke op på problemet her i
huset.

Trode til at starte med det kunne være min trådløse B&O 6000 der havde
fanget en anden base, men et tjek på en tlf. med ledning afviste dette.

Prøvede så at ringe til min mobil fra min fastnet, og fik et helt andet
nummer end mit eget.

Herefter ringede jeg til Tele2 for at fejlmelde, her begynder det sjove. Jeg
forklarede om mine 2 toner, hun fattede minus. Herefter begyndte hun at
overbevise mig om jat jeg skulle fjerne alle telefoner, vente 15 min. og
derefter låne en telefon af f.eks. naboen, og tjekke om den virkede. Her
begyndte jeg at stejle og fortalte at vi levede i 2003, og 2 toner i røret
samtidig ikke kunne ha noget med mine telefoner at gøre, men derimod måtte
være en centralting.

Hun mente fortsat at det skulle jeg, indtil jeg bad hende ringe til mig, på
mit eget nummer var der tre-klang, men da hun så ringede på det andet
nummer, som jeg via min mobil kunne se jeg præsenterede kom hun igennem, og
alt imens vi snakkede med klartone i røret samtidig, blev røret taget!

Nu var vi 3 på linjen, jeg forespurgte på hvem det var, og hvor han boede,
og det viste sig at være en anden i opgangen som af gode grunde også havde
problemer med telefonen. Herefter havde hun lidt svært ved at overbeivse mig
om at jeg skulle demontere mine telefoner, så hun lavede istedet en
fejlmelding.

Nogle bud på hvad der kan være gået galt, og endelig er det vel et bevis på
at man godt kan tappe samtaler fra hinanden eller hvad, scary tanke.

Mvh.

Kim

Fra : Pongo

Dato : 13-02-03 23:24

Kim Jørgensen wrote:
> [...]
> Nogle bud på hvad der kan være gået galt, og endelig er det vel et
> bevis på at man godt kan tappe samtaler fra hinanden eller hvad,

Umiddelbart vil jeg synes det lyder som om at dine og din "genbos"
telefonledninger har galvanisk forbindelse med hinanden. Måske er der
sket skader på isoleringen et eller andet sted. Det mest sansynlig er
vel at det er et sted i opgangen.
Og ja - har man adgang til det rå kobber, så kan man godt tappe
samtaler.
Hvis det kan tænkes at der er fri adgang i kælderen eller et andet
relativt ugeneret sted, bør du og din genbo nok checke jeres
regningsstatus, men det kan ligeså godt være nogen der har været
uheldige at slå et søm igennem eller lignende.

/Klaus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-02-03 09:32

Kim Jørgensen <k7@get2net.udskiftmedDK> skrev:

>Nogle bud på hvad der kan være gået
>galt, og endelig er det vel et bevis på
>at man godt kan tappe samtaler fra
>hinanden eller hvad, scary tanke.

Der kan ved en fejl være koblet de 2 linier sammen, evt. ved at en
tekniker har lavet et bøf, eller som pongo fortæller.

Jeg har før oplevet noget i samme retning. hvor 2 forskellige
linier var koblet sammen..

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-02-03 12:56

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> skrev i en meddelelse
> Nogle bud på hvad der kan være gået galt, og endelig er det vel et
bevis på
> at man godt kan tappe samtaler fra hinanden eller hvad, scary tanke.

Det sker jævnligt (på en meget lille del af installationerner, men der
er jo en del af dem) at to kobberpar bliver forbundne så man "taler for
en anden"
Man plejer at registrere den slags ting særligt, og så man har det
registreret i tilfælde af regningsklager.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 14-02-03 19:36

> Det sker jævnligt (på en meget lille del af installationerner, men der
> er jo en del af dem) at to kobberpar bliver forbundne så man "taler for
> en anden"

Jo, men her talte jeg jo ikke specielt for anden, men både for mig selv og
for en anden.

Hygge

Kim