rep/køb af generator anker
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 13-02-03 21:26

Hejsa

Jeg skal bruge et anker til generatoren på min CB750F 83´ , men kan ikke
finde det nogle steder ved div online forhandler, og jeg er ed at blive lidt
desparet da 1/2 nærmere sig

er der nogle som ved om ankeret passer fra andrer modeller ?, har hørt lidt
om den skulle passe sammen med en Honda CB650

eller kan man får rep. det gamle anker et sted i landet ?

Mvh Jesper

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-02-03 21:32

Jesper Pedersen wrote:
> Jeg skal bruge et anker til generatoren på min CB750F 83´ , men kan ikke
> finde det nogle steder ved div online forhandler, og jeg er ed at blive lidt
> desparet da 1/2 nærmere sig

1/3 ? :)

Har du prøvet tyske huggere?

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 13-02-03 21:38

> 1/3 ? :)

Tjjaaaa, det gik lidt hurtigt

> Har du prøvet tyske huggere?

Nope, hvad hedder en MCophugger på tysk, eller har du et link til en evt

Mvh Jesper

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-02-03 21:49

Jesper Pedersen wrote:
> Nope, hvad hedder en MCophugger på tysk, eller har du et link til en evt

http://www.mrc-gmbh.com

De ser endda ud til at have en ankerplade, hvis det var den rigtige
model jeg checkede :)

Jeg ved så ikke hvad det koster at få sendt, bestilt et
udstødningsrør fra dem, det er ikke kommet endnu men skulle koste
ca. 20euro i fragt.. en ankerplade ved jeg ikke om de bare kan sende
med posten? :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 13-02-03 22:00

"> http://www.mrc-gmbh.com

> De ser endda ud til at have en ankerplade, hvis det var den rigtige
> model jeg checkede :)

damn folk er hurtige her

ankerplade lyder ikke rigtigt i mine øre, er der en som, kan fortælle om det
er det rigtige at kalde det på tysk, evt hvad hedder det så

Mvh Jesper

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-02-03 22:11

Jesper Pedersen wrote:
> ankerplade lyder ikke rigtigt i mine øre, er der en som, kan fortælle om det
> er det rigtige at kalde det på tysk, evt hvad hedder det så

Hest :)

Men det hedder da ankerplade på dansk ik?

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 13-02-03 22:25

> Men det hedder da ankerplade på dansk ik?

Hmm! - Spørger af uvidenhed, men er en ankerplade ikke dén plade, som sidder
som "låg" på en tromlebremse?!

Er det ikke en ny stator, du ønsker (altså den "faste" del)?

Ankeret er navnet for en art "rotor", som man brugt som roterende del i
jævnstrømsmaskiner. Dengang blev det kaldt et anker fordi hver pol lignede
et anker (surprice?).

I dag kaldes "ankeret" ofte for rotoren.

Hilsen
Lars

Fra : Armand

Dato : 13-02-03 23:28

Lars T. Thomsen <ltth00@NOSPAMacoustics.auc.dk> skrev i en

> [...]
> et anker (surprice?).
>
> I dag kaldes "ankeret" ofte for rotoren.

Jup!
Og de tyske ord er jvf. min rep. bog for CB4½'eren hhv: Stator og Rotor
(evt: Schwungscheibe -á: det danske "svinghjul"!)!

--
Armand.

Fra : Claus Skovbo

Dato : 13-02-03 22:29

En ankerplade er den plade som sidder lige inden for bremseskiven /
bremseklodser på en bil.......

BMWenlig hilsen

Claus

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 13-02-03 22:19

"Jesper Pedersen" <duval@FJERNDETTEgrov.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
lidt
> om den skulle passe sammen med en Honda CB650
>
> eller kan man får rep. det gamle anker et sted i landet ?

Jesper.
Prøv også at maile/ringe til "Fleninge MC Skrot" lige udenfor Helsingborg.
http://www.anderbergmotor.se/index.htm

Mvh
Jørgen Gerdorf