Hvordan bliver siden hvor den skal ?
Fra : Per Kristensen

Dato : 13-02-03 18:53

Hvordan sikre jeg mig mod at andre linker til mine sider, på en måde så de
åbnes i deres rammer og ikke i mine. Kan man ikke gøre så siden tjekker om
den åbnes rigtigt.

Spiff

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-02-03 19:16

"Per Kristensen" <napena@napena.dk> skrev :

>Hvordan sikre jeg mig mod at andre linker til mine sider, på en måde så de
>åbnes i deres rammer og ikke i mine.

Hvis de linker til dine undersider, så vil de åbne i deres eget
framesæt, medmindre du selvfølgelig har et script, der forhindrer
dem i at gøre det.

Dit ønske er ellers modsat af det, man normalt ønsker

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-02-03 19:28

On Thu, 13 Feb 2003 19:15:38 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Hvis de linker til dine undersider, så vil de åbne i deres eget
>framesæt, medmindre du selvfølgelig har et script, der forhindrer
>dem i at gøre det.

Og det er jo bok det script, Per efterspørger

>Dit ønske er ellers modsat af det, man normalt ønsker

Så har du vist ikke læst spørsmålet omhyggeligt. Det er nu også så
uklart formuleret, at jeg også først studsede.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 13-02-03 19:17

"Per" == Per Kristensen <napena@napena.dk> writes:

> Hvordan sikre jeg mig mod at andre linker til mine sider, på en måde så de
> åbnes i deres rammer og ikke i mine. Kan man ikke gøre så siden tjekker om
> den åbnes rigtigt.

Ikke på en måde så du er sikker på at det virker. Det vil kræve
JavaScript, og det er slået fra i en 10-11% af browserne.

Afhængig af hvilken adgang du har til den webserver dine sider ligger
på, kan du kigge på referrer i http-requesten, og hvis en af dine
inner-frame sider bliver hentet fra en off-site side, kan du
redirrigere browseren til din egen side.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Michael Gandrup Vend~

Dato : 14-02-03 11:47

On 13 Feb 2003 19:16:30 +0100, Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Ikke på en måde så du er sikker på at det virker. Det vil kræve
>JavaScript, og det er slået fra i en 10-11% af browserne.

Det var dog en volsom høj procentsats hvad bygger du det på? En eller
anden anerkendt statestik?

Statetikken fra et par af de sites jeg har adgang til.
Site 1 blandet besøgende fra hele verden og site 2 faktisk udelukkende
danske besøgende.

Site 1:
JAVA-script support
Ja 61848 99,5%
Nej 292 0,46%

Site 2:
JAVA-script support
Ja 15805 99,8%
Nej 20 0,12%

Michael Gandrup Vendelbo

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 14-02-03 13:56

"Michael" == Michael Gandrup Vendelbo <michael@gandrup-vendelbo.com> writes:

> Det var dog en volsom høj procentsats hvad bygger du det på? En eller
> anden anerkendt statestik?

Jeg tror ikke der er nogen der certificerer den salgs statistikker,
men du kan selv se den her:

<http://www.thecounter.com/stats/2003/January/javas.php>

JavaScript Stats
Wed Jan 1 00:01:02 2003 - Fri Feb 1 15:52:20 2003 31.7 Days

Javascript 1.2+: 333778737 (89%)
Javascript <1.2: 966346 (0%)
Javascript false: 39863764 (10%)

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Michael Gandrup Vend~

Dato : 16-02-03 03:18

On 14 Feb 2003 13:56:23 +0100, Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Jeg tror ikke der er nogen der certificerer den salgs statistikker,
>men du kan selv se den her:
><http://www.thecounter.com/stats/2003/January/javas.php>

Havde håbet på et bedre link, thecounter er sikkert ganske udemærket
og de har da et stort antal hits at lave statestik på, men i forhold
til et dansk site mener jeg nu ikke man kan bruge det til ret meget.
F.eks mener de jo heller ikke der findes ret mange som bruger winXP
http://www.thecounter.com/stats/2003/January/os.php (Omkring 50% af de
besøgende på mit "lille" site bruger XP)

Havde håbet du kendet til en mere "europæisk/dansk" statestik, men tak
alligevel.

Michael Gandrup Vendelbo

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 16-02-03 05:38

> Havde håbet på et bedre link, thecounter er sikkert ganske udemærket
> og de har da et stort antal hits at lave statestik på, men i forhold
> til et dansk site mener jeg nu ikke man kan bruge det til ret meget.

Hvad er forskellen? Besøgende på danske websites benytter den samme
teknologi, som de gør i resten af verden.

> F.eks mener de jo heller ikke der findes ret mange som bruger winXP
> http://www.thecounter.com/stats/2003/January/os.php (Omkring 50% af de
> besøgende på mit "lille" site bruger XP)

Og hvis du kigger i mine statistikker, så er det en ud af 181
requests (medmindre NT 5.1 er XP, hvilket øger andelen til en
trediedel). For personlige sites, er variationerne fre det ene til
det andet så store at det næppe giver mening at holde dem op mod
hinanden.

> Havde håbet du kendet til en mere "europæisk/dansk" statestik, men tak
> alligevel.

Jeg har desværre ikke kunnet finde en dansk hitcounter, som vil rykke
ud med totale værdier

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-02-03 06:19

Anders Wegge Jakobsen <wegge@bakkelygaard.dk> skrev :

> Og hvis du kigger i mine statistikker, så er det en ud af 181
>requests (medmindre NT 5.1 er XP, hvilket øger andelen til en
>trediedel).

NT 5.1 er XP.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-02-03 17:30

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@bakkelygaard.dk> skrev

> Jeg har desværre ikke kunnet finde en dansk hitcounter, som vil rykke
> ud med totale værdier

Har du prøvet zipstat? Den er dansk, og den giver en masse information.
Husker ikke lige, om den oplyser user-interface.

Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 16-02-03 21:04

"Erik" == Erik Ginnerskov <egin@SPAMKILLoncable.dk> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@bakkelygaard.dk> skrev

> Har du prøvet zipstat? Den er dansk, og den giver en masse information.
> Husker ikke lige, om den oplyser user-interface.

Det gør den, men jeg kunne ikke finde en samlet statistik for alle
danske websites.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : jopa

Dato : 13-02-03 21:46

"Per Kristensen" skrev bla..
> Hvordan sikre jeg mig mod at andre linker til mine sider, på en måde så de
> åbnes i deres rammer og ikke i mine. Kan man ikke gøre så siden tjekker om
> den åbnes rigtigt.

Det kan du nok desværre ikke gardere dig i mod.
Det er en uskik at åbne andres sider i en del af sit eget frameset.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Michael Gandrup Vend~

Dato : 14-02-03 11:53

On Thu, 13 Feb 2003 18:53:18 +0100, Per Kristensen wrote:

> Kan man ikke gøre så siden tjekker om
>den åbnes rigtigt.

Jeg går udfra at du ønsker at holde dine sider ude af andre frameset.

Indsæt følgende kode:

<SCRIPT Type="text/JavaScript">
<!-- Begin
   if (self != top) top.location.href = self.location.href;
// -->
</SCRIPT>

Det virker ganske fint, vær dog opmærksom på, som Andres W.J. påpeger,
at det virker ikke for dem som har slået java script fra. Om du kan
bruge løsningen afhænger altså af, om dem som stjæler dine sider har
mange besøgende hvor java script er slået fra.

Michael Gandrup Vendelbo